۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
تعداد بازدید: ۱۷۳۳۴۹
با گذشت بیش از ۴ روز از زلزله هرمزگان، همچنان هشتگ‌های هم دردی و کمک رسانی به مردم زلزله زده جنوب کشور در شبکه‌های اجتماعی داغ است.
کد خبر: ۱۷۶۵۰

مسئولان راهی پیش پای زلزله زده ها بگذارند/ فقط یک یخچال و کولر داریم!

کل منازل روستایی بیمه شد؛ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به هر منزل خسارت پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ چادرها و کانکس ها به مناطق زلزله زده هرمزگان رسیده اند و حالا در گرمای بالای ۵۰ درجه جنوب، مردم مجبور به اسکان موقت هستند. دغدغه اصلی همه آن ها نداشتن سرپناه است که همین چند روز پیش زلزله ۶ ریشتری، خانه ها را بر سرشان آوار کرد. یکی از کلیپ های منتشر شده در شبکه های اجتماعی که با هشتگ زلزله دنبال کنندگان زیادی پیدا کرده، تصویر پیرمردی را نشان می دهد که در کنار ویرانه خانه ایستاده و می گوید:« ما الان اولین چیزی که لازم داریم خانه است، هیچ چیز دیگری نمی خواهیم. در این گرما نمی توانیم بیشتر از چند روز در چادرها بمانیم. ما خانه می خواهیم.»
یکی دیگر از زنان زلزله زده نیز در حالی که نوزادش را در آغوش دارد و در گرمای شدید ظهر تابستان در اسکان های موقت پناه گرفته، با بغض می گوید:« حال مان خوب نیست، خانه های مان آوار شدند و خودمان هم آواره. عده ای از مسئولان هم که به ما سر زدند ، فقط آمدند عکس انداختند و رفتند. بیشتر نیروهای امدادی بین ما حضور دارند.»
یکی دیگر از ساکنان روستاهای تخریب شده هرمزگان نیز که چند تکه از وسایل خانه اش را در مقابل ویرانه خانه ها چیده می گوید: «فقط همین یخچال و کولر سالم ماند. همه وسایل خانه و زندگی مان زیر آوار دفن شدند. حالا خانه هم که بسازیم با این گرانی ها نمی دانم چطور می توانیم مثل سابق وسایل خانه و زندگی مان را هم از نو بسازیم؟ از مسئولان خواهش میکنم راهی پیش پای زلزله زده ها بگذارند.»

فقط همین یخچال و کولر سالم ماند. همه وسایل خانه و زندگی مان زیر آوار دفن شدند. حالا خانه هم که بسازیم با این گرانی ها نمی دانم چطور می توانیم مثل سابق وسایل خانه و زندگی مان را هم از نو بسازیم؟ از مسئولان خواهش میکنم راهی پیش پای زلزله زده ها بگذارند


روایت غم و دردهای مردم مناطق زلزله زده جنوب کشور اغلب شبیه به هم است. درد مشترک آن ها حالا فقط سرپناهی است که تا همین چند روز پیش بالای سرشان بود و حالا زمین لرزه ۶ ریشتری مسیر زندگی شان را عوض کرد.
با همه این ها در چنین شرایطی در مناطق زلزله زده جنوب کشور ، سازمان هواشناسی از دیروز اعلام کرده بود که در برخی از مناطق استان هرمزگان بارندگی وجود خواهد داشت و تا روند بارش ها به صورت پراکنده در برخی از ارتفاعات هرمزگان بارندگی ادامه دارد.حمزه ای نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در این باره گفت: از روز دوشنبه (۱۳ تیر) تا پایان هفته جاری با تقویت سامانه فصلی دامنه فعالیت رگبار‌های عصرگاهی به ارتفاعات مرکزی و غربی استان نیز کشیده خواهد شد. ضمن اینکه تحت تاثیر ناپایداری‌های واقع در دریای عمان وقوع رگبارپراکنده باران و رعد وبرق دربرخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان دور از انتظار نخواهد بود.
با همه این ها باید گفت که بارندگی های پراکنده در سطح استان هرمزگان، بسیاری از مردم زلزله زده که در چادرها اسکان پیدا کرده اند را نگران کرده است. 
این در حالی است که صبح امروز مهدی دوستی استاندار هرمزگان ضمن اعلام اینکه بر اثر این زلزله ۶ ریشتری، هزار منزل مسکونی در بخش مهران بندرلنگه را تخریب کرده است، گفت: سه هفته پیش کل منازل روستایی بیمه شد، بنابراین اکنون کارشناسان در منطقه حاضر شده‌اند و تا سقف 100 میلیون تومان به هر منزل روستایی، خسارت پرداخت خواهند کرد.

برچسب ها: مصدوم بر اثر زلزله زلزله کیش زلزله زلزله کرمانشاه زلزله زمین لرزه استان هرمزگان تنگه هرمز هرمزگان سیریک.هرمزگان مسئولین مسئولان مدیریت بحران
ارسال نظر
آخرین اخبار