۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۷۴۹۱۲
بازیکنان بزرگ همیشه پایان خوشی در باشگاه محبوب‌شان نداشتند و گاهی جدایی اجباری، پایان داستان عاشقانه آن‌ها بوده است.
کد خبر: ۱۷۸۴۶

خداحافظی تلخ بازیکنان محبوب؛ وقتی جدایی اجباری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، داستان وریا غفوری و استقلال، سرانجام به پایان رسید و او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این باشگاه جدا شده است. هواداران استقلال و حتی بعضی از طرفداران سایر تیم‌ها، در این مدت حمایت زیادی از غفوری داشتند. فشاری که باعث نشد باشگاه استقلال، تصمیم به تمدید قرارداد وریا بگیرد. وریا، اولین بازیکنی نیست که به اجبار، از باشگاه محبوبش جدا می‌شود. در سایر موارد اما، معمولا اختلاف با سرمربی باعث جدایی اجباری می‌شد. کاپیتان استقلال با سرمربی جدید این تیم اختلافی نداشت و مدیران باشگاه، تصمیم گرفتند این بازیکن را کنار بگذارند.

عاشقانه پرحاشیه جادوگر

روابط علی کریمی و پرسپولیس، همیشه پرفراز و نشیب بوده است. طرفداران پرسپولیس، حامی سرسخت کریمی هستند و افرادی در داخل باشگاه، مخالف او بوده‌اند. کریمی لیگ هشتم، به پرسپولیس برگشت و عملکرد خوبی داشت. پس از پایان لیگ، اختلافات بین کریمی و مدیران وقت پرسپولیس باعث شد او مجبور به جدایی اجباری شود. لیگ دهم، حضور علی دایی روی نیمکت پرسپولیس و رابطه بد او و کریمی اجازه نداد این بازیکن به جمع سرخپوشان پایتخت برگردد. کریمی لیگ یازدهم با ورود زوج حبیب کاشانی و حمید استیلی، دوباره به شماره 8 پرسپولیس رسید. پس از دو فصل، انتخاب دوباره علی دایی به عنوان مربی پرسپولیس و روابط پرحاشیه کریمی با محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه، کریمی را از پرسپولیس دور کرد. کریمی مجبور شد به تراکتور برود و پس از یک فصل، با ادامه‌دار شدن حضور دایی روی نیمکت پرسپولیس، فوتبال را کنار گذاشت.

آشتی دیرهنگام

فرهاد مجیدی نیم فصل لیگ یازدهم، جدایی پرحاشیه‌ای از استقلال داشت اما لیگ دوازدهم، تصمیم گرفت به باشگاه محبوبش برگردد. انتخاب امیر قلعه‌نویی، برنامه او را بهم زد. افراد زیادی سعی کردند واسطه شوند تا قلعه‌نویی و مجیدی با هم آشتی کنند. تلاشی که موفق نبود و در نهایت مجیدی با بیانیه‌ای تند علیه قلعه‌نویی، اعلام کرد در استقلال حضور نخواهد داشت. نیم فصل اول لیگ، مجیدی بدون تیم بود. فوت مادر قلعه‌نویی و حضور مجیدی در مراسم ترحیم او، روابط بین آن‌ها را ترمیم کرد و نیم فصل دوم، مجیدی با بازوبند کاپیتانی به استقلال برگشت.

سلطان علیه شهریار

لیگ سوم که اکبر غمخوار قصد حذف علی پروین از پرسپولیس را داشت، خرید علی دایی برای او برگ برنده بزرگی بود. دایی پس از سال‌ها حضور در آلمان و قطر، تصمیم گرفت در لیگ برتر ایران به میدان برود. در شرایطی که پاس و آجورلو فاصله زیادی تا خرید دایی نداشتند، غمخواد توانست مسیر کاپیتان تیم ملی را به سمت پرسپولیس بچرخاند. یک فصل بعد، ناکامی پروژه غمخوار باعث بازگشت علی پروین به پرسپولیس شد. همانطور که توقع می‌رفت، حضور پروین دوران دایی در پرسپولیس را به پایان رساند و او سال‌های بعد بازی را در صبا باتری و سپس سایپا گذراند.

رفت و برگشت کاپیتان

مهدی رحمتی در لیگ یازدهم و دوازدهم، ستاره اول استقلال محسوب می‌شد. او در تیم پرویز مظلومی، درخشید و به امیر قلعه‌نویی کمک کرد استقلال را برای سومین بار قهرمان لیگ برتر کند. لیگ سیزدهم، روابط او و قلعه‌نویی تیره و تار شد. با پایان فصل، قلعه‌نویی تصمیم گرفت در تصمیمی جنجالی، شماره یک استقلال را به محسن فروزان بسپارد و دوران رحمتی در استقلال تمام شود. رحمتی در لیگ چهاردهم، پیراهن پیکان را پوشید و با این تیم به لیگ یک سقوط کرد. دوری او از استقلال، زیاد طول نکشید و یک فصل بعد با رفتن قلعه‌نویی و حضور دوباره مظلومی، رحمتی هم به استقلال برگشت. در پایان لیگ هجدهم، استقلالی‌ها برای پایان اختلافات رحمتی و حسین حسینی که رقیب هم برای بازی در ترکیب اصلی محسوب می‌شدند، تصمیم گرفتند قرارداد رحمتی را تمدید نکنند. رحمتی به مشهد رفت و با پیراهن پدیده فوتبال را کنار گذاشت. 

بیانیه محرم

محرم نویدکیا در ایران، پیراهن هیچ تیمی جز سپاهان را نپوشید. در دوران طولانی حضورش اما، یک بار از همین باشگاه خداحافظی کرد و دوباره تصمیم به بازگشت گرفت. لیگ چهاردهم، سپاهان و حسین فرکی به قهرمانی لیگ رسیدند. پس از این قهرمانی، به نظر می‌رسید همه چیز در این باشگاه آرام است. با این حال خیلی زود، جرقه‌های اختلاف بین نویدکیا با مدیران و کادرفنی باشگاه زده شد. نویدکیا از کنار گذاشتن محمدعلی احمدی ناراحت بود و گفته می‌شد با مدیران باشگاه و فرکی هم اختلاف نظرهایی جدی دارد. او با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد از سپاهان جدا شده است. مدتی بعد، اختلافات حل شد و نویدکیا دوباره با بازوبند کاپیتانی سپاهان به زمین رفت و دو فصل دیگر، برای این تیم بازی کرد.

خداحافظی تلخ

خداحافظی از فوتبال با پیراهن پرسپولیس، آرزویی بود که مهدی مهدوی‌کیا زمان بازی در بوندسلیگا بارها از آن صحبت کرده بود. سرنوشت او برای رسیدن به این رویا، مسیر عجیبی داشت. مهدوی‌کیا لیگ نهم، نیم فصل از اینتراخت فرانکفورت جدا شد و به ایران آمد. در آن زمان، علی دایی که سرمربی پرسپولیس بود اعلام کرد نیازی به این بازیکن ندارد. موضوعی که گفته می‌شد دلیل آن، اختلافات دو نفر از جام جهانی 2006 است. مهدوی‌کیا لیگ نهم و دهم که دایی مربی پرسپولیس بود برای استیل آذین بازی کرد. لیگ یازدهم با جدایی دایی، به نظر می‌رسید شرایط برای حضور کریمی و مهدوی‌کیا فراهم شده است. علی کریمی به پرسپولیس برگشت اما حمید استیلی، روی نام مهدوی‌کیا خط قرمز کشید. نیم فصل، با اخراج استیلی و انتخاب مصطفی دنیزلی، سرانجام طلسم حضور مهدوی‌کیا در پرسپولیس شکست. مهدوی‌کیا در تیم دنیزلی عملکرد خوبی داشت و فصل بعد، ستاره تیم مانوئل ژوزه بود. اخراج ژوزه و ورود یحیی گل‌محمدی، باز هم به ضرر مهدوی‌کیا تمام شد و او اواسط لیگ دوازدهم، خداحافظی ناخواسته‌ای از فوتبال داشت.

برچسب ها: وریا غفوری مهدی مهدوی‌کیا استقلال محرم نویدکیا علی کریمی
ارسال نظر
آخرین اخبار