۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
تعداد بازدید: ۳۶۲۹۶۱
گزارش خطوط از واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از انتشار اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب؛
اولین تصاویر از تلسکوپ فضایی جیمز وب امروز در معرض دید عموم مردم جهان قرار گرفت. تصویری که درباره‌اش گفته بودند به محض مخابره به فضانوردان، آن‌ها را به گریه انداخته بود. با این حال ساعت ۱۹ به وقت تهران در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مراسمی به طور زنده پخش می‌شود تا عکس‌های دیگری از جهان گذشته را به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۱۷۹۹۹

هجوم ایرانی‌های شگفت‌زده به پیج ناسا/ آیا تصویر جیمز وب فتوشاپ است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ اگرچه تا همین چند ماه گذشته، بحث درباره تلسکوب جیمز وب اغلب در محافل علمی و تخصصی بررسی می‌شد؛ اما امروز روز مهمی برای زندگی همه مردم عادی جهان نیز به حساب می‌آید. روزی که برای اولین بار قرار است راز‌های زیادی از فضا وکهکشان‌ها و جهان هستی برملا شود. اطلاعاتی که دیگر نه تنها به درد ناسا و متخصصانش می‌خورد بلکه از جدول کلمات متقاطع تا کتاب‌های درسی مدارس را دستخوش تغییرات قرار خواهد داد. اطلاعات جدید و علمی که بدون شک به زودی بسیاری از متون به ناچار باید برا اساس این اطلاعات جدید بازنویسی شوند. همین هم شده که کاربران ایرانی و خارجی شبکه‌های اجتماعی از سراسر جهان با انتشار اولین تصویر دریافت شده از تلسکوب جیمز وب، واکنش‌های متفاوتی به آن نشان می‌دهند. پیج ناسا در اینستاگرام با انتشار این عکس نوشت: « عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر جهان تا کنون». و در ادامه توضیح می‌دهد که اگر یک دانه شن را در طول بازو‌هایتان رو به آسمان نگه دارید، آن ذره به اندازه نمای جیمز وب در این تصویر است. تصور کنید کهکشان‌ها در همین یک دانه به وفور دیده می‌شوند!

هجوم ایرانی‌های شگفت‌زده به پیج ناسا/ آیا تصویر جیمز وب فتوشاپ است؟

وقت کاربران ناسا را متهم می کنند

با این حال واکنش‌های مردم سراسر جهان به این تصاویر بسیار جذاب و خواندنی است. «ناسا وب» در کامنتی درباره اولین تصویر از تلسکوب جیمز وب می‌نویسد: « پس زمینه فضا سیاه است. هزاران کهکشان در سراسر تصویر دیده می‌شوند. شکل و رنگ آن‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها سایه‌های مختلف نارنجی دارند، برخی دیگر سفید هستند. بیشتر ستارگان آبی به نظر می‌رسند. »

پس زمینه فضا سیاه است. هزاران کهکشان در سراسر تصویر دیده می‌شوند. شکل و رنگ آن‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها سایه‌های مختلف نارنجی دارند، برخی دیگر سفید هستند. بیشتر ستارگان آبی به نظر می‌رسند.

 اکانت ایرانی به نام «مریم گلی» در پاسخ به کامنت ناسا وب نوشت: « ممنون که ما اجازه دادید که این تصویر شگفت‌انگیز را ببینیم. » و کاربر دیگری به نام «مهدی » نیز در ادامه می‌گوید: « یکی از کهکشان‌ها را زوم کنید ببینیم موجود زنده‌ای هست؟ » بحث بین کاربران ایرانی و خارجی در زیر این پست داغ است و ایرانی‌ها که یکدیگر را پیدا کرده‌اند با یکدیگر به تبادل نظر می‌پردازند. اکانت دیگری به نام «رزیتا» نیز در پاسخ به «مهدی» می‌نویسد: «نه، قبلاً چک کردن، تا هزا رو صد سال نزدیک ما فعلا خبری نیست. » در این میان برخی از ایرانی‌ها نیز معتقدند که اولین عکس منتشر شده از ناسا دستکاری شده است و این موضوع در میان کاربران خارجی نیز به چشم می‌خورد. اولین کامنت در این باره را اکانتی به نام «رضا» می‌گذارد: « می‌گه فتوشاپ کردیم. » و «دیوید» نیز در پاسخ به کامنتی که از ناسا تشکر کرده می‌نویسد: « برای عکس‌های ویرایش شده؟ » و کاربر دیگری خطاب به ناسا می‌نویسد: « تصویر تار است! »
با این حال اگر چه واکنش‌های مردم و به خصوص ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به اولین تصویر منتشر شده از جیمز وب متفاوت است اما مشارکت و نوشتن کامنت در صفحه رسمی ناسا نشان می‌دهد که با همه این تفاوت‌ها، اما همه آن‌ها در برابر این عظمت از خلقت و جهان هستی شگفت‌زده شده‌اند. چرا که از امروز به بعد جیمز وب می‌تواند بسیاری از اطلاعات و داده‌هایی که مردم جهان به ذهنشان سپرده‌اند را برای همیشه تغییر دهد. این رویداد ساعت 19 امروز به وقت تهران به طور زنده از اکانت ناسا در شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد. برنامه ای که قطعا به سئوالات ابهام آمیز کاربران نیز به صورت آنلاین پاسخ خواهد داد.

برچسب ها: تلسکوپ جیمز وب تلسکوپ اطلاعات کاربران کاربران ایرانی کاربران اینترنتی شبکه ماهواره‌ای استارلینک شبکه های اجتماعی اینستاگرام فیس بوک
ارسال نظر
آخرین اخبار