۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
تعداد بازدید: ۱۳۸۰۰۱
دراگان اسکوچیچ هنوز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است اما کم نیستند کسانی که منتظر شکسته شدن شیشه عمر او روی نیمکت یوزها هستند.
کد خبر: ۱۸۰۳۹

چه کسانی منتظر شکستن شیشه عمر مربیگری اسکوچیچ هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دراگان اسکوچیچ کماکان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است آن هم در شرایطی که کمیته فنی فدراسیون فوتبال رأی به برکناری وی داده اما هیئت رئیسه فدراسیون بعد از جلسه ۶ ساعته با سرمربی کروات مجاب نشد تا وی را برکنار کند و قرار بر این است تا جلسه دیگری در پایان ماه جاری با حضور اسکوچیچ و اعضای کمیته فنی و هیئت رئیسه برگزار شود تا فدراسیون جمع‌بندی نهایی را در مورد قطع یا ادامه همکاری با اسکوچیچ انجام دهد.

در این میان می‌توان این موضوع را بررسی کرد که در صورت جدایی محتمل سرمربی فعلی تیم ملی کدام بازیکنان منتفع می‌شوند و کدامیک متضرر خواهند شد. اگر از درون دروازه شروع کنیم علیرضا بیرانوند بخت بیشتری برای بازپس‌گیری پیراهن شماره یک تیم ملی نسبت به امیر عابدزاده خواهد داشت. درخشش عابدزاده و افت بیرو در لیگ برتر پرتغال باعث شد تا دروازه‌بان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ جایگاه گذشته را از دست بدهد. اتفاقاً یکی از انتقاداتی که به اسکوچیچ می‌شد نامشخص بودن سنگربان اول تیمش بود. با این حال شانس بیرانوند برای آنکه جایگاه از دست رفته را در اختیار داشته باشد بسیار زیاد است.

در خط دفاعی صادق محرمی به شدت نگران می‌شود. او با دراگان ملی‌پوش شد و به رامین رضاییان و وریا غفوری ترجیح داده شد. حتی برخی معتقدند دانیال اسماعیلی‌فر بهتر از محرمی است اما ماندن اسکوچیچ می‌تواند او را در ترکیب ثابت حفظ کند. میلاد محمدی هم دیگر نفر اول سمت چپ خط دفاعی تیم ملی نیست. امید نورافکن یا بعضاً احسان حاج‌صفی به میلاد ترجیح داده شدند و وداع با اسکوچیچ خواسته یکی از دوقلوهای محمدی است تا بار دیگر در ترکیب ثابت باشد. موقعیت شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم متزلزل خواهد شد. هر چند زوج نسبتاً خوبی بودند اما مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی و چه بسا سیاوش یزدانی و عارف غلامی به آینده امیدوار می‌شوند.

خط میانی هم مدعیانی دارد. سامان قدوس دل خوشی از اسکوچیچ ندارد و با توجه به بازی در لیگ برتر انگلیس خواهان حضوری ثابت است. وحید امیری مصدومیت نسبتاً سختی داشته و رقبای او دوست ندارند تا این بازیکن که مشخص نیست به آمادگی قبلی بازگردد بار دیگر در ترکیب اصلی باشد. سروش رفیعی یکی از مهره‌هایی است که خود را شایسته بازی در ترکیب اصلی تیم ملی می‌داند. علی قلی‌زاده هم نمی‌خواهد جایگاهش را از دست بدهد و این وضعیت در مورد احمد نوراللهی صدق می‌کند اما نفراتی چون مهدی ترابی که نادیده گفته شده یا اللهیار صیادمنش که رسماً به هال سیتی پیوسته به دنبال حضوری ۹۰ دقیقه‌ای هستند. میلاد سرلک هم با توجه عملکردی که در پرسپولیس داشته خود را کمتر از نوراللهی نمی‌بیند و به فکر جایگاهی ثابت است.

مهم‌ترین اتفاق در خط حمله خواهد بود. مهدی طارمی به خاطر اظهارنظری که در مورد بحث تاکتیک‌پذیر بودن بازیکنان تیم ملی داشت دیدارهای تیم ملی برابر لبنان و سوریه را از دست داد و با میانجی‌گری دوباره به اردو دعوت شد. او با گلزنی مقابل عراق بازگشت تا به نوعی خود را اثبات کند. مهاجم پورتو دل خوشی از اسکوچیچ ندارد و رفتن سرمربی کروات او را خوشحال می‌کند. مهدی در فاصله زمانی کوتاهی جواب استوری سردار آزمون را در اینستاگرام داد و اعلام کرد حامی اسکوچیچ نیست. کم نبودند بازیکنانی که دنباله‌روی طارمی شدند تا دودستگی در اردوی تیم ملی ایجاد شود و این موضوع هم از مباحثی است که احتمال برکناری سرمربی کروات را افزایش می‌دهد. مهاجم پورتو حالا که بحث کی‌روش منتفی است و علی دایی از گزینه‌هاست، دوست دارد تا بار دیگر با شهریار فوتبال ایران کار کند اما این موضوع نیازمند تأییدیه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر فسخ قرارداد اسکوچیچ است.

تمامی موارد فوق مستلزم قطع همکاری با اسکوچیچ است اما اگر مرد کروات بتواند کمیته فنی را مجاب کند آن‌وقت شیشه عمر مربیگری اسکوچیچ در تیم ملی شکسته نخواهد شد و او نفر اول کادرفنی خواهد بود تا بار دیگر آن طور که باب میلش است، یوزهای ایرانی را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت خواهد کرد.

*حمیدرضا نقیبی

برچسب ها: دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
ارسال نظر
آخرین اخبار