۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۱۰۸۳۳۷
متخصص تغذیه در گفتگو با خطوط تاکید کرد:
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه جلوگیری از زخم معده با مصرف فیبر رژیمی و ویتامین A امکان پذیر است، گفت: فلفل و نوشیدنی‌های گازدار از سفره غذایی بیماران مبتلا به زخم معده حذف شود.
کد خبر: ۱۸۴۶۴

هدیه نوران محمدان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره باید و نباید‌های رژیم غذایی بیماران مبتلا به زخم معده گفت: با مصرف فیبر رژیمی و ویتامین A از زخم معده پیشگیری شود.
وی ادامه داد: برای تامین فیبربرای کنترل زخم معده، محصولات غذایی از جمله؛ جو دوسر، حبوبات، دانه‌های کتان، جو، آجیل، برخی سبزیجات و میوه‌ها مانند؛ پرتقال؛ سیب و‌هویج باید در سفره غذایی  قرار بگیرد.

جلوگیری از زخم معده با مصرف فیبر رژیمی و ویتامین A

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: برای تامین ویتامین A نیز مورد نیاز نیز رژیم غذایی مانند هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، کلم پیچ، اسفناج و سبزیجات باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: بیماران دچار زخم معده باید از مصرف انواع فلفل از جمله فلفل سیاه و انواع  کافئین، نوشابه‌های کافئین دار، نوشیدنی‌های گازدار ونعناع تند اجتناب کنند.

جلوگیری از زخم معده با مصرف فیبر رژیمی و ویتامین A
متخصص تغذیه و رژیم درمانی یاد آور شد: در نظر داشته باشید که تمام افراد با غذا‌های نام برده مشکل ندارند بنابراین در این خصوص با پزشک معالج مشورت شود.

برچسب ها: تغذیه‌ تغذیه سالم فیبر غذایی رژیم غذایی میوه کافئین
ارسال نظر
آخرین اخبار