۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
تعداد بازدید: ۱۲۸۴۴۷
تیم کشتی آزاد جوانان در حالی با هشت مدال طلا قهرمان آسیا شد که پنج طلایی‌اش تا چند ساعت مانده به اعزام مجوز حضور در مسابقات را نداشتند.
کد خبر: ۱۸۵۱۸

خطری که از بیخ گوش تیم ملی کشتی آزاد جوانان گذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا طی روز‌های ۱۸ و ۱۹ تیر در منامه برگزار شد که شاگردان محسن کاوه با هشت مدال طلا و یک مدال نقره و کسب ۲۲۸ امتیاز و اختلاف ۴۳ امتیازی با تیم دوم (هند)، قهرمان آسیا شدند. این تیم سال گذشته هم با کسب پنج مدال طلا قهرمان جهان شده بود و حالا خود را طی دو اردو برای تکرار قهرمانی مقتدرانه سال گذشته خود در پیکار‌های جهانی بلغارستان که اواخر مرداد ماه برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

آرمین حبیب‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم، عارف رنجبر در وزن ۸۶ کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم طلایی‌های ایران در این رقابت‌ها بودند و رضا مؤمنی نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. محمدعلی عموزاد برادر رحمان عموزاد ملی‌پوش وزن ۶۵ کیلوگرم بزرگسالان، اما تنها کشتی‌گیری بود که در این تیم دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

تیمی که توانست با کسب هشت مدال طلا رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کند، اما پیش از اعزام با مشکل بزرگی مواجه شده بود و پنج کشتی‌گیر آن در آستانه از دست دادن مسابقات قهرمانی آسیا بودند. تا چند ساعت مانده به پرواز جوانان به منامه، برای پنج کشتی‎‌گیر ملی‌پوش تیم جوانان ویزا صادر نشده بود و با توجه به اینکه تنها چند ساعت به اعزام مانده بود، به نظر می‌رسید این پنج نفر حضور در مسابقات را از دست داده باشند و طبیعتاً اعزام تیم ناقص باعث از دست رفتن قطعی شانس قهرمانی تیم می‌شد.

دلیل عدم صدور ویزا نیز از سوی بحرین ارائه دیرهنگام مدارک اعلام شد که فدراسیون کشتی طی تماس با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی، دولت تورلیخانوف رئیس شورای کشتی آسیا، وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عمان در نهایت یک ساعت و نیم مانده به پرواز تیم ویزای کشتی‌گیران جوان صادر شد و آن‌ها توانستند تیم‌شان را در سفر به منامه همراهی کنند و هر پنج کشتی‌گیر نیز در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شدند.

برچسب ها: کشتی آزاد محسن کاوه
ارسال نظر
آخرین اخبار