۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
تعداد بازدید: ۵۱۲۱۶۰
نامه سرگشاده جمعی از خانواده های شاهد و ایثارگران به نماینده بهار و کبودرآهنگ؛
مطالبه جدی صدها هزار نفر از مردم واجد صلاحیت حوزه های جدید نمایندگی در مجلس که قربانی پیشنهاد نابحق شما شد، آن است که در مقام نماینده ای شجاع از مردم این شهرها عذرخواهی کنید.
کد خبر: ۱۸۸۶۳

مردم ۲۵سال اسیر بازی‌های سیاسی نمایندگان هستند!/سیاست بدون دیانت و حکمت شیوه شیطانی است!مطالبه صدها هزار نفر در مجلس قربانی شد!/موضع جانبدارانه در«طرح افزایش تعداد نمایندگان» سبب ناامیدی بود!

جناب آقای توسلی
نماینده محترم مردم شریف بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم؛
علی‌رغم پیچیدگی های" دنیای سیاست "، "آداب سیاسی" نیز اقتضا می‌کند که از دایره انصاف و اعتدال عدول نشود و "قضاوت‌ها و سخن ها" -چون در

مطالبه جدی صد ها هزار نفر از مردم واجد صلاحیت حوزه های جدید نمایندگی در مجلس که قربانی پیشنهاد نابحق شما شدند، آن است که در مقام نماینده ای شجاع از مردم این شهرها عذرخواهی کنید و در جبران این حرکت نسنجیده و خودخواهانه و ضد مردمی بکوشید.

محضر خداوند و پیشگاه ملت است - برآمده از نیت‌های پاک و مطابق با خواسته و مطالبات مردم باشد.
چنانکه سوابق جنابعالی نشان می‌دهد در دوران کوتاه نمایندگی_ که از انتخابات میان دوره‌ای حوزه انتخابیه در سال ۱۴۰۰ آغاز شده_ اشتهار به صراحت لهجه و موصوف به سماجت در مبارزه با فساد در حوزه‌های ارز و مسکن هستید. حتی سخنرانی قاطع تان مانع رای آوری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و با طرح سوال از وزیر بهداشت سبب دریافت کارت زرد ایشان شدید و در خط مبارزه "حیاط گلخانه ای"برخی مدیران قرار دارید.
این دیپلماسی اگرچه تاثیر پذیرفته از ادبیات سیاسی است که بدان آراسته‌اید، اما موضع ناصواب، جانبدارانه و منفعت طلبانه تان در "طرح افزایش تعداد نمایندگان " (که متاسفانه با پیشنهاد ناعادلانه شما منجر به مسکوت ماندن آن شد) سبب خشمگینی و ناامیدی حداقل ۴۰ حوزه انتخابیه جدیدی بود که نماینده‌ای در خانه ملت ندارند!
اگر جنابعالی با ۳۰ هزار رای توانسته‌اید نماینده شهرتان شوید، شهر‌هایی هستند که با ۹۰ هزار نفر واجد شرایط رای، از این حق طبیعی و قانونی خود محروم شدند.
کاش به جای بهانه عدم پیش بینی اعتبار لازم و شروع شدن فرآیند انتخابات در استدلال برای مسکوت ماندن رای با مردانگی و شفافیت فریاد می‌زدید که، چون سهمیه‌ای فراتر از حق خود می‌خواستید، زبان به اعتراض گشودید و الا شما شرعا و قانونا در پیشگاه مردمی مدیون هستید که ۲۵ سال است اسیر بازی‌های سیاسی نمایندگانی، چون شما هستند که هر بار به دلیل عدم تامین خواسته هایشان این طرح را از دستور کار خارج کرده اند.

"سیاست" بدون دیانت و حکمت، شیوه شیطانی است!


جناب آقای توسلی! شما بهتر واقفید که "سیاست" بدون دیانت و حکمت، شیوه شیطانی است و، چون در سرآغاز یک راه طولانی در عرصه"سیاست مدن" قرار دارید به شما برادر دیپلمات توصیه می‌کنیم هیچگاه خرد جمعی را فدای مطامع فردی، و مصالح عمومی و مردمی را قربانی مصالح قومی و گروهی نکرده و قانون را به مذبح تفسیر و توجیه نبرید که زهی راه باطلی است.
مطالبه جدی صد‌ها هزار نفر از مردم واجد صلاحیت حوزه‌های جدید نمایندگی در مجلس که قربانی پیشنهاد نابحق شما شد، آن است که در مقام نماینده‌ای شجاع از مردم این شهر‌ها عذرخواهی کنید و درجبران این حرکت نسنجیده و خودخواهانه و ضد مردمی بکوشید تا وجدانتان در پیشگاه خدا و مردم شرمنده نباشد.
اگر فرصت کردید و مشتاق بودید تا با همان صراحت لهجه از بی عدالتی‌ها و دفاع از مردم‌مظلوم بگوئید به جدول آماری و جمعیتی حوزه‌های انتخابیه شهر‌هایی نگاه کنید که با ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر جمعیت نماینده در مجلس دارند و شهر‌هایی هم با چند برابر جمعیت مذکور فاقد کرسی در مجلس هستند.
از شما توقع می‌رود به جای پاک کردن اصل مسئله به شئون حقوق قانونی خود که صیانت از قانون و احیای قوانین فراموش شده و معطل مانده است رجوع کرده و برای احیای قانونی، چون "طرح افزایش تعداد نمایندگان" در مقام موافق و مدافع سخن بگوئید.
انتظار این بود که ۴۰ حوزه انتخابیه جدید را چون "شهر بهار" می‌دیدید و برای خروج آنان از بن بست بی نمایندگی، تلاش دیگری و راه دیگری در پیش

کاش به جای بهانه عدم پیش بینی اعتبار لازم و شروع شدن فرآیند انتخابات در استدلال برای مسکوت ماندن رای با مردانگی و شفافیت فریاد می زدید که چون سهمیه‌ای فراتر از حق خود می خواستید، زبان به اعتراض گشودید؟

می‌گرفتید.
خدا شما و ما و همه دلسوزان نظام و کشور را نصرت عنایت کند تا از صراط حق منحرف نشویم و خود را با گفتار و رفتارمان مرهون و مدیون حق الناس نکنیم.
                              جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگران شهرستان‌های فاقد نماینده مستقل در خانه ملت


برچسب ها: ایران نمایندگان نمایندگان مجلس مجلس سیاسی آران و بیدگل خانواده شهدا خانواده جانبازان و ایثارگران سیاست
ارسال نظر
آخرین اخبار