۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
تعداد بازدید: ۶۱۶۵۵
مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان از وضعیتی که تیمش دارد، راضی نیست.
کد خبر: ۱۹۲۵۱

تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان پس از دیدار دوستانه تیم تحت هدایتش با پرسپولیس در واکنش به این مسئله که با تیمی نصف و نیمه کارش را آغاز کرده است، اظهار کرد: ما دو سه روز تمرین کردیم و همانطور که اشاره کردید با تیمی نصف و نیمه با ۱۰، ۱۱ بازیکن کارمان آغاز شد. امروز هم با پرسپولیس بازی دوستانه‌ای داشتیم که به نظرم بازی خوبی نبود. البته دفعه قبلی که با پرسپولیس بازی کردیم، شرایط بهتر بود و تیم کامل‌تری داشتیم. بیشتر بازیکنان در فاز بدنسازی قبل از فصل بودند و این احساس می‌شد که بدن‌های آن‌ها سنگین است.

وی افزود: اشتباهات فردی خیلی زیاد بود و سه گلی که خوردیم روی اشتباه صد درصد فردی بود. البته نتیجه خیلی مهم نبود، اما از فوتبالی هم که بازی کردیم، زیاد رضایت نداشتم. چند بازیکن جدید هم به ما اضافه شده‌اند و در کل این چند روز اردو و وضعیتی که داریم، راضی‌کننده نبوده است.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان درباره اینکه به نظر می‌رسید پس از بازگشت تیمش از ازبکستان، امید‌های فوتبال ایران با همکاری بیشتری آماده شوند، اما کمتر با این تیم همکاری شده است، گفت: من بعد از بازگشت از ازبکستان جمله‌ای را گفتم که باز هم تکرار می‌کنم؛ اگر قرار است به همین منوال برنامه‌ریزی و همکاری داشته باشیم و تیم امید به این شکل بخواهد کارش را پیش ببرد، تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم، چه برسد بخواهیم به پاریس (المپیک ۲۰۲۴) برویم. الان هم از شرایط راضی نیستم و با این تیم نصف و نیمه هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

مهدوی‌کیا در واکنش به این مسئله که با توجه به شرایط تیمش احتمال انصراف از حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی وجود دارد یا نه، چرا که عراق هم از حضور در این مسابقات انصراف داده است، گفت: ما برای فردا هم بازی با پیکان را پیش‌بینی کرده بودیم و با توجه به شرایطی که می‌بینم، با ۱۵، ۱۶ بازیکنی که داریم، بخواهیم به این شکل ادامه بدهیم، همه بازیکنان‌مان مصدوم می‌شوند. اگر بخواهیم با همین شکل و نفرات به مسابقاتی برویم که تیم‌های بزرگسال و قدرتمند آفریقایی می‌آیند، دو تیم کامل و آماده می‌خواهیم. هر دو روز یک بار بازی است و شرایط سخت است. فکر نمی‌کنم اصلاً با این شرایط بتوان ادامه داد و جدا از اینکه بازیکنان مصدوم می‌شوند، به نظرم تجربه خوبی هم به دست نمی‌آوریم، چون خیلی از بازیکنان اصلی هم نیستند و هیچ کمکی در آینده به ما نمی‌کند.

وی در واکنش به این مسئله که سیدرضا صالحی امیری قول همکاری با تیم زیر ۲۳ سال را برای بازی‌های کشور‌های اسلامی داد و از سوی دیگر هم در فدراسیون فوتبال همه درگیر انتخابات هستند، گفت: دوستان کار خودشان را انجام می‌دهند، اما اینکه ما با تیمی نصف و نیمه و ۱۵، ۱۶ بازیکن بخواهیم برویم، در حالی که اسامی بازیکنان را قبلاً ثبت کردیم و حتی کادرمان را هم نمی‌توانیم عوض کنیم، سخت است. مشکل زیاد است و در این دو سه روزه که به اردو آمدیم، بیشتر مشکلات بیرونی بوده تا تمرکز روی کار‌های فنی و این مسائل یک مقدار آزاردهنده است. به شخصه اعتقاد دارم مربی باید تمرکزش روی کار‌های فنی باشد، اما ما هر روز یک خبر جدید می‌شنویم و مدام باید بشنویم که کدام بازیکن می‌آید یا نمی‌آید و اصلاً چه نفراتی را در اختیار داریم. همه تمرینات نصف و نیمه است و با این شرایط راه به جایی نخواهیم برد و اگر در این مسابقات شرکت نکنیم، بهتر است، چون معتقدم با فشار دو روز یک بار بازی‌ها و کادر کوچکی که داریم، خیلی از بازیکنان ما آسیب می‌بینند و اصلاً شرایط برای‌مان خوب نخواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان درباره اینکه آیا با میرشاد ماجدی (سرپرست فدراسیون فوتبال) جلسه‌ای در این رابطه داشته است، گفت: ما صحبت کردیم، اما همکاری نکردند. ما ۲۰ روز یا یک ماه قبل لیست‌مان را دادیم و یکسری قول همکاری دادند، اما لحظه آخر بازیکنان نیامدند. شما روی یکسری مسائل حساب می‌کنید و بعد می‌بینید همه چیز برعکس است. این مسئله خیلی ضربه می‌زند که شما نتوانید برنامه‌ریزی کنید و عملاً شرایط خیلی سخت است.

مهدوی‌کیا در واکنش به این سؤال که آیا بازی با تیم‌های باشگاهی مانند پرسپولیس و پیکان فایده دارد، چرا که بازیکنان باید مقابل تیمی با لباس ملی بازی کنند تا در آن فضا قرار بگیرند، گفت: دفعه قبلی هم ما با نساجی و پرسپولیس بازی کردیم و آن‌ها را با قدرت شکست دادیم، اما همان زمان گفتم که شرایط قابل مقایسه نیست با اینکه لباس ملی بپوشیم، در استادیوم بازی کنیم و بازیکنان با نفرات هم‌سن و سال خودشان بازی کنند. بازی در کمپ تمرینی و تیم باشگاهی هم خوب است و به بازیکنان فشار می‌آورد، اما هدفی که ما دنبال آن هستیم بازی دوستانه ملی با همین رده سنی است که متأسفانه نتوانستیم این کار را انجام دهیم. اینکه ما با وضعیت موجود بازیکن هم در اختیار نداشته باشیم و با تیمی نصف و نیمه بخواهیم به مسابقات برویم، خوب نیست. دوباره تکرار می‌کنم که بازیکنان دو روز یک بار باید با فشار و با تیم‌های بزرگسال بازی کنند. این شکل بازی کردن مصدومیت را به دنبال خواهد داشت که به صلاح تیم ما و بازیکنان نیست.

وی درباره جدایی دستیارش از تیم زیر ۲۳ سال و شکایتش به فیفا، اظهار کرد: طبق قراردادی که داشت، در تاریخی که باید پرداختی به او انجام می‌شد، فدراسیون پولی نداد و این مربی هم قراردادش را فسخ کرد. حالا قرار است با این مربی توافق انجام شود.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در واکنش به این مسئله که آیا این موضوعات او را دلسرد نمی‌کند، گفت: چرا دیگر، تقریباً اکنون تک و تنها هستم و اگر چیزی نگویم بهتر است.

مهدوی‌کیا راجع به اینکه پس از بازی‌های ازبکستان برخی دنبال تسویه حساب با او بودند، تصریح کرد: اگر دنبال تسویه حساب یا هر چیزی بودند، من اهمیتی نمی‌دهم. خیلی‌ها در فوتبال ایران صحبت می‌کنند و خیلی شنیدم از جوانگرایی می‌گویند، اما هیچکس در فوتبال ایران این کار (جوانگرایی) را انجام نمی‌دهد. من تبعات آن را به جان خریدم و با تیمی جوان به مسابقات رفتم و همه این حمله‌ها و هجمه‌ها را به جان خریدم. حرف زدم، روی حرفم ایستادم و اعتقاد داشتم این تیم باید تجربه پیدا کند، بازی‌های بیشتری انجام دهد و می‌دیدم این روز‌ها را که این تیم خیلی بازی‌های کمی خواهد داشت و برای همین بازی‌های کشور‌های اسلامی را فرصت خوبی می‌دیدم. حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی با رده سنی ۲۴ سال امکان‌پذیر است و حتی سه بازیکن بزرگسال می‌توان برد، اما ما این کار را نکردیم.

وی ادامه داد: گفتیم باز با همین تیم به مسابقات می‌رویم، به این دلیل که این تیم احتیاج دارد بازی کند و در طول سال بازی‌های خیلی کمی دارد، اما با این وضعیت دیگر خیلی دور از انصاف است که اینجا تک و تنها مسئله را به دوش بکشم. البته برای من مهم نبود و اگر کادری بود که بتوان با آن به مسابقات رفت، حتی با تیم ملی جوانان هم بخواهند، مشکلی نیست و پا پس نمی‌کشم و به بازیکنان جوان اعتماد دارم، اما بحثم این است که بازیکنان آسیب می‌بینند و دو روز یک بار نمی‌توان بازی کرد. فشار بازی امروز را دیدید و برای فردا بازی مقابل پیکان هم باید ۹۰ دقیقه بازی کنیم، در حالی که فقط پنج بازیکن روی نیمکت هستند. چطور باید ۹۰ دقیقه بازی کنیم؟! فکر می‌کنم قطعاً آسیب‌دیدگی خواهیم داشت و باید تمهیدی برای این بازی داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایارن درباره اینکه سپاهان سه بازیکن در تیم زیر ۲۳ سال دارد و آیا با مورایس سرمربی این تیم تماسی گرفته است تا بازیکنانش را بدهند یا خیر، خاطر نشان کرد: من تازه آمدم و ارتباطی با مربیان نداشتم و این وظیفه من هم نبود، چون از قبل به من قول داده بودند که این کار‌ها انجام می‌شود، اما وقتی در عمل می‌آییم، می‌بینیم که همه چیز برعکس است.

برچسب ها: مهدی مهدوی‌کیا تیم ملی فوتبال امید
ارسال نظر
آخرین اخبار