۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
تعداد بازدید: ۵۹۵۳۶
بیت کوین در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در ۶ هفته اخیر است و بسیاری از افراد امیدوارند تا همچنان بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد.
کد خبر: ۲۰۰۴۳
نویسنده : مجتبی آزادیان

امیدواری فعالان بازار کریپتو به ادامه روند صعودی بیت‌کوین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیت‌کوین در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در ۶ هفته اخیر است و بسیاری از افراد امیدوار هستند تا همچنان بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

در همین حال، بررسی داده‌های آنچین (درون‌زنجیره‌ای) از رفتار هولدر‌های بلندمدت نشان می‌دهد که احتمالاً رفته‌رفته به پایان چرخه نزولی قیمت بیت‌کوین نزدیک می‌شویم.

تعیین طول هر چرخهه بازار نیازمند بررسی رفتار گذشته مشارکت‌کنندگان در آن است. وقتی صحبت از بیت‌کوین به میان می‌آید، هولدر‌های بلندمدت و هولدر‌های کوتاه‌مدت دو جریان اصلی هستند که می‌توانند روند حرکت قیمت آن را تغییر دهند.

در تحلیل آنچین (درون‌زنجیره‌ای)، هولدر‌های بلندمدت (LTH) آدرس‌هایی هستند که بیش از ۱۵۵ روز بیت کوین‌های خود را هولد کرده‌اند. آن‌ها اغلب به‌عنوان «سرمایه‌گذاران باهوش» شناخته می‌شوند، زیرا معمولاً در برابر نوسانات بازار مقاومت می‌کنند، در کف قیمت بیت‌کوین خریده و در قیمت‌های بالا می‌فروشند.

هولدر‌های کوتاه‌مدت (STH) نیز آدرس‌هایی هستند که کمتر از ۱۵۵ روز است که بیت کوین هولد می‌کنند. این افراد به‌عنوان گروه «حساس به قیمت» شناخته می‌شوند که به‌شکل قابل‌توجهی تحت‌تأثیر نوسانات هستند.

بررسی رفتار هولدر‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت نیز این نظر را تأیید می‌کند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون، هولدر‌های بلندمدت در هر کاهش قیمت بیت‌کوین اقدام به خرید کرده و تقریباً در هر اوج قیمتی دست به فروش زده‌اند.

تغییرات اخیر در موقعیت (رفتار) هولدر‌های بلندمدت نشان می‌دهد که آن‌ها اکنون تسلیم شده‌اند. رکود ارزش بیت کوین که ناشی از سقوط شبکه تِرا و بحران پلتفرم وام‌دهی سلسیوس بود، بسیاری از هولدر‌های بلندمدت را مجبور به فروش موقعیت‌های معاملاتی خود کرده است. با این همه، فروش بیت کوین‌ها توسط هولدر‌های بلندمدت، معمولاً نشانه‌ای از رسیدن قیمت به کف بازار است.

با این حال، همچنان باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که آیا این شروع یک دوره انباشت دیگر است یا نه و آیا افزایش اندک نرخ انباشت بیت‌کوین، فشار فروش را کاهش خواهد داد یا خیر؟ اگر چرخه‌های نزولی قبلی تکرار شوند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به‌تدریج روندی صعودی به خود بگیرد و به دنبال آن حجم دارایی‌های انباشت‌شده توسط هولدر‌های بلندمدت افزایش یابد.

برچسب ها: بیتکوین بیت کوین رمزارز رمزارزها بازار رمزارزها ارز دیجیتال
ارسال نظر
آخرین اخبار