۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
تعداد بازدید: ۷۸۲۶۱
پنجمین دوره ارزیابی متقاضیان دوره‌های حکمرانی، امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۳۱۷
نویسنده : مجتبی آزادیان

ارزیابی از شرکت‌کنندگان دوره‌های حکمرانی دانشگاه تهران آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پنجمین دوره ارزیابی متقاضیان دوره‌های حکمرانی، امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.

منتخبان این فرآیند به عنوان نخستین شرکت‌کنندگان دوره‌های حکمرانی، از شهریور ماه ۱۴۰۱ در ۶ حوزه تخصصی حکمرانی محیط زیست، حکمرانی انرژی، حکمرانی علم، فناوری و نوآوری، حکمرانی صنعتی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

پذیرفته‌شدگان این دوره‌ها طی ۲۵۰ ساعت ضمن آشنایی با اصول حکمرانی، مبانی خط مشی‌گذاری حوزه تخصصی مورد نظر در ایران را مورد بررسی قرار داده، به مطالعه چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی حکمرانان در آن پرداخته و در پایان یک پروژه فردی یا گروهی در راستای سیاست‌گذاری و خط مشی‌گذاری حوزه تخصصی را تدوین و به مدیران مربوطه ارائه می‌کنند.

دوره‌های حکمرانی دانشگاه تهران با همکای مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اندیشکده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسماء در ۶ حوزه تخصصی برگزار و در پایان دوره علاوه بر اعطای گواهینامه معتبر از فارغ‌التحصیلان در نشست‌های تخصصی مرکز بررسی‌های استراتژیک به عنوان کارشناس دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش خطوط، مدرسه‌های حکمرانی که به عنوان یکی از بهترین بستر‌های تربیت سیاستگذار در حوزه‌های تخصصی مختلف شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر مورد توجه مراکز علمی و سیاست‌گذاری کشور قرار گرفته و می‌تواند با فراهم آوردن زمینه‌های رشد فردی و حرفه‌ای، منجر به ارتقای توانمندی‌های حکمرانان فعلی و آینده کشور شود.

به عقیده کارشناسان، ضعف در حکمرانی یکی از دلایل تعمیق چالش‌ها و بحران‌ها در دوران کنونی است و از همین رو توجه به مسئله حکمرانی و نوسازی آن به یکی از کارویژه‌های اصلی گروه‌های نخبگانی و موسسات پژوهشی کشور تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد حرکت به سمت توسعه دوره‌های حکمرانی و برگزاری چنین دور‌ه‌هایی می‌تواند موجب گذار به حکمرانی خوب و تقویت سازوکار و قابلیت نهاد‌های متولی آن شود.

برچسب ها: دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران حکمرانی مطلوب حکمرانی اقتصادی
ارسال نظر
آخرین اخبار