۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۲۴۷۴۴۰
خطوط واکنش مردم و مسئولان را نسبت به جرم زورگیری بررسی کرد
زورگیر‌های اتوبان نیایش باید در همان جا اعدام شوند. این اولین واکنش فرمانده انتظامی کل کشور نسبت به حادثه زورگیری بود که در چند روز گذشته ترس و دلهره زیادی به جان مردم انداخت.
کد خبر: ۲۰۴۵۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ زورگیری و سرقت‌های خشن یکی از ترسناک‌ترین رفتار‌های ضد اجتماعی است که ابعاد آن تنها به از دست دادن مال و اموال قربانی ختم نمی‌شود؛ بلکه قربانیان زورگیری، همیشه تجربه‌های دلهره‌آوری را تجربه می‌کنند که می‌تواند آسیب‌های جدی بر اعصاب و روان‌ها نیز داشته باشد. با همه این‌ها در چند روز گذشته کلیپی که از یک زورگیری در ترافیک اتوبان نیایش، بسیاری از مردم را وحشت‌زده کرد. در این کلیپ پسری جوان با یک قمه به خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگی حمله ور شده که یک زن راننده آن است و در همین حال که مشغول تهدید و سرقت گوشی موبایل راننده ۲۰۶ است، تصاویرش توسط راننده خودرو‌هایی که این صحنه را از دور می‌بینند، ضبط می‌شود. با انتشار این تصاویر هولناک از زورگیری در روز روشن و یک مکان پرتردد بلافاصله کارآگاهان اداره آگاهی برای دستگیری او وارد عمل شدند.

جزئیات دستگیری سارق خشن اتوبان نیایش

کارآگاهان اداره هجدهم اداره آگاهی در گام نخست، با رصد‌های گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شدند و پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی قضایی روز پنجشنبه بیست و هفتم مرداد سارق را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.
از طرف دیگر ضمن شکایت راننده مالباخته بلافاصله پرونده‌ای در این خصوص نیز تشکیل شد. تحقیقات می‌دانی کارآگاهان نشان می‌داد، مرد جوان با سوءاستفاده از ترافیک بزرگراه نیایش به خودروی ۲۰۶ نزدیک شده و با خشونت و درگیری تلفن‌همراه زن جوان را سرقت‌کرده است. من اهل افغانستان هستم، اما درایران بزرگ شدم و در شهریار زندگی می‌کنم و کارت شناسایی هم ندارم. روز حادثه با دوستم به خیابان‌های شمال تهران رفتیم تا سرقت کنیم. دوستم با دیدن این زن گفت برو تلفن همراهش را سرقت کن بعد خودش در مسیر مقابل بزرگراه منتظر‌ایستاد و من هم بعد از سرقت سوار موتور شدم و فرار کردیم، البته بین راه با موتور دیگری هم تصادف کردیم و پلیس ما را تعقیب کرد و من دستگیر شدم، اما همدستم فرار کرد.اعدام در محل جرم عاقبت زورگیران خشن/ سارقان

واکنش مردم نسبت به زورگیری

در پایین اخبار منتشر شده از دستگیری زورگیر خشن اتوبان نیاییش، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به بحث و نظر پرداخته‌اند. یکی از کامنتها با نام کارربری ناشناس در واکنش به دستگیری این سارق ضمن تشکر از پلیس نوشته است: « احسنت اما باید فکر چاره بود بیکاری وفقر عامل اصلی دزدی و سرقت است. لطفاً راهکاری واقعی خلق کنید نه گرسنگان ونه مردم دیگه طاقت ندارن کم کم امنیت جامعه دارد به خطر می‌افتد افغان‌ها ودیگر مهاجرین باعث بیکاری جوانان ایران شدند. » و آیدی دیگری به نام حمید خان در جواب به این کامنت پاسخ داده است: « من خودم اتباع هستم ولی‌یه خواهش دارم از پلیس عزیز باید جزای سخت به این ادم‌ها بدیم که درس عبرت شه برای همه. » بحث و تبادل نظر بین کاربران شبکه اجتماعی زیاد است کاربر دیگری نیز با نام سعید معتقد است: « فقط ی; چیزی یادگرفتیم هر کار خلافی را به بیکاری طرف ربط می‌دهیم اگه غیرت داشته باشه کارکن باشه کارزیادهست. » با همه این‌ها یکی از بیشترین کامنتهایی که در میان نظرات مردم نوشته شده درخواست اشد مجازات و یا اعدام زورگیر خشن اتوبان نیایش است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با این درخواست ا انزجار خود را از جرم خشونت‌آمیز زورگیری در جامعه نشان دادند. یکی از کاربران می‌نویسد: « مامردم ایران ازپلیس اگاهی نهایت تشکر راداریم ازقوه قضایه درخواست داریم اشدمجازات درنظرگرفته شود» و در ادامه شهروز نیز با یک کامنت کوتاه نظرش را اینگونه بیان کرده است: « ریشه کن کردن جرم در ایران فقط اعدام باید باشد یا حبس قطعی بالای ده سال نه نمایش دستگیری. » و اسماعیل نیز بر همین اساس نوشته است: « اعدام اعدام اعدام تنها راه پایان زور‌گیری. » و آخرین کامنت در جواب شهروز را کاربری با نام اسماعیل نوشته: « درود درود کاملاً حرفت درسته. با اعدام، کسی جرات خلافکاری نمی‌کنه. »
با همه این‌ها ملتهب شدن جامعه تحت تأثیر این ویدیو خشونت‌آمیز که در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود حالا زوایای دیگری نیز پیدا کرده است. از طرف دیگر صبح امروز نیز سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کل کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره گفت: « در برخورد با اراذل و اوباش باید قاطع برخورد شود امثال افرادی که در اتوبان نیایش خفتگیری کردند باید در همان اتوبان اعدام شوند تا درس عبرتی برای باقی افراد شوند. »
همه این اتفاقات و واکنش‌ها نسبت به جرم زورگیری در حالی رخ می‌دهد که درست ۱۰ سال قبل نیز در جرمی مشابه حکم دو زورگیر که فیلم صحنه خشونت‌آمیز یکی از سرقت‌هایشان در اینترنت پخش شده بود نیز اعدام اعلام شد و همان سال، درست در اولین سحرگاه بهمن ماه در ملاعام اعدام شدند تادرس عبرتی برای همه زورگیران شود. بنابراین باید دید که در ادامه تحقیقات، قوه قضائیه چه برخوردی با این مجرم زورگیر در اتوبان نیایش و سایر جرایم اینچنینی خواهد داشت.

 

برچسب ها: زورگیری جرم رئیس قوه قضائیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه معاونت اجتماعی قوه قضاییه دادسرای امور جنایی دادسرای جنایی دادسرای عمومی و انقلاب تهران سرقت مسلحانه سرقت دزد حکم اعدام
ارسال نظر
آخرین اخبار