۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
تعداد بازدید: ۸۹۵۵۷
خطوط فواید گوشت بوقلمون را بررسی کرد:
گوشت بوقلمون که در دو نوع سفید و قرمز یافت می‌شود، در اروپا بسیار محبوب است و ۱۱ برابر ایران مصرف دارد.
کد خبر: ۲۰۵۰۶
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ غذای حیوانات برای سلامتی بسیار ضروری است. آن‌ها منبع کامل پروتئین و حاوی تمام اسید‌آمنه‌های ضروری هستند. در این گزارش خبرنگار سلامت خطوط به فواید گوشت بوقلمون و اهمیت آن پرداخته است.

خواص گوشت بوقلمون در جلوگیری از سرطان

منبع غنی از پروتئین

گوشت بوقلمون منبع غنی از پروتئین است. ۱۰۰ گرم گوشت بوقلمون حاوی تقریبا ۲۹ گرم پروتئین است که تقریبا نیمی از مقدار روزانه توصیه‌شده را تامین می‌کند. پروتئین برای رشد مو، پوست، رشد عضلات، استخوان‌ها و رباط‌های سالم، سلامت ناخن‌ها و... بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون به رفع شکاف پروتئین کمک می‌کند.

از سرطان جلوگیری می‌کند

سلنیوم موجود در بوقلمون نوعی آنتی‌اکسیدان است که به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. سلنیوم قدرت محافظت از بدن انسان را در برابر آلودگی‌هایی مانند نقره، جیوه، کادمیوم و سایر عناصر مضر دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوشت بوقلمون از آسیب سلولی رادیکال‌های آزاد جلوگیری و افراد را جوان نگه می‌دارد.

منبع خوب ویتامین B

گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B مانند ویتامین B-۳ و B-۶ است. ویتامین B-۳ به کاهش کلسترول که برای سلامت پوست و عملکرد مغز ضروری است، کمک می‌کند. ویتامین B-۶ به حفظ رشد ماهیچه‌ها، تولید آنتی‌بادی‌ها و گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. یک وعده گوشت بوقلمون تقریبا ۳۶ درصد ویتامین B-۳ و ۲۷ درصد از ویتامین B-۶ را تامین می‌کند.

محتوای چربی کم

یک اونس گوشت بوقلمون حاوی تنها یک گرم چربی بدون پوست است. محتوای چربی کم و پروتئین بالا در گوشت بوقلمون به رشد عضلانی و افزایش عملکرد کلی کمک می‌کند. مصرف گوشت بوقلمون برای کسانی که تمرینات سنگین انجام می‌دهند، توصیه می‌شود.

درست است که خواص گوشت بوقلمون شامل موارد زیادی می‌شود، اما نباید در مصرف این گوشت زیاده‌روی کرد. پرخوری گوشت بوقلمون منجر به حالت تهوع، استفراغ و معده‌درد می‌شود. همچنین با خوردن بیش از اندازه این گوشت حس خواب‌آلودگی به سراغ شما خواهد آمد.

به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند

گوشت بوقلمون حاوی کلسیم، منزیم، پروتئین و ویتامین D است که به تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. منزیم موجود در گوشت بوقلمون به هضم غذا، آرام کردن اعصاب و اضطراب و گرفتگی عضلات کمک می‌کند. همچنین از یبوست جلوگیری و سطح مواد معدنی سدیم، کلسیم و پتاسیم را تنظیم می‌کند.

سرشار از آهن

سینه بوقلمون حاوی مقدار مناسبی آهن است. آهن برای تولید خون و تولید انرژی بسیار ضروری است. کمبود آهن در بدن باعث خستگی، ریزش مو، سردرد، خشکی پوست، ناخن‌های شکننده و... می‌شود. ۱۰۰ گرم بوقلمون تقریبا ۱.۵ میلی گرم آهن دارد.

به افزایش متابولیسم کمک می‌کند

ویتامین B-۶ موجود در بوقلمون به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می‌کند. متابولیسم پایین باعث افزایش وزن، کلسترول بالا، ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا می‌شود. برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن باید گوشت بوقلمون مصرف کنید.

برای رشد بافت و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده ضروری است

گوشت بوقلمون نقش مهمی در رشد بافت‌ها و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده دارد. پروتئین برای رشد بافت بسیار ضروری است. ساییدگی در بافت‌های بدن هر روز به دلیل کار و حرکات فیزیکی رخ می‌دهد. برای درمان این ساییدگی باید مقدار مورد نیاز پروتئین را به بدن خود وارد کنید. ورزشکاران و بدنسازان این مشکل ساییدگی را تجربه می‌کنند، به آن‌ها توصیه می‌شود برای ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده خود از گوشت بوقلمون استفاده کنند.

پوست و موی سالم

خوردن گوشت بوقلمون به طور منظم باعث سلامتی می‌شود. گوشت بوقلمون با ترکیب شدن با ویتامین C باعث تولید کلاژن و زیبایی پوست می‌شود. همچنین از ریزش مو جلوگیری و به رشد مجدد مو‌های ریزش‌شده کمک می‌کند.

برچسب ها: خواص مواد غذایی گوشت جلوگیری پروتئین
ارسال نظر
آخرین اخبار