۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۱۲۰۱۰۸
برای نخستین بار صورت گرفت؛
دبیر اجرایی بانوان سازمان بسکتبال سه نفره گفت: نخستین اعزام تیم زیر ۱۷ سال کشورمان به مسابقات آسیایی در نتیجه تقویت زیر ساخت‌ها و با حمایت از استعداد‌ها در این رشته ممکن شده است.
کد خبر: ۲۱۴۴۳
حضور بانوان بسکتبالیست نخستین بار در آسیابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، صنم کوهی دبیر اجرایی بانوان سازمان بسکتبال سه نفره افزود: با حمایت‌های فدراسیون نخستین بار تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال امکان حضور در بازی‌های آسیایی مالزی را خواهد یافت. طبق قانون اعلام شده از طرف فیبا متولدین ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به اردوی تیم زیر ۱۷ سال کشورمان دعوت می‌شوند تا بتوانند در مسابقات آسیایی حضور یابند.
 
کوهی گفت: اعزام تیم ایران به این مسابقات نخستین بار در نتیجه اجرای برنامه‌های فدراسیون برای تقویت زیرساخت‌ها ممکن شده است. حمایت از استعداد‌ها در این رده سنی زمینه را برای تقویت این رشته فراهم کرده و باعث می‌شود تا در سال‌های آینده شاهد موفقیت بیشتر بسکتبالیست‌ها باشیم. 
 
وی افزود: برای اینکه بتوانیم شرایط را برای حضور بازیکنان در مسابقات آسیایی مالزی را فراهم کنیم اقدام به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در ۴ رده سنی کردیم. مسابقات زیر ۱۶ سال؛ زیر ۱۸ سال؛ زیر ۲۳ سال و بالای ۲۳ سال که دقیقا هم راستا با رده سنی اعلام شده از طرف فیبا بود. در این مسابقات از همه استعداد‌های حاضر در این رشته دعوت شد و آن‌ها توانستند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. 
 
دبیر اجرایی بانوان سازمان بسکتبال سه نفره گفت: بزودی اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال با حضور بهترین‌ها تشکیل می‌شود. این اردو‌ها بصورت پشت سرهم و متصل به اعزام در تهران خواهد بود. 
مسابقات آسیایی بسکتبال بانوان زیر ۱۷ سال ۲۲ تا ۲۶ مهر به میزبانی مالزی برگزار می‌شود./صداوسیما.
 
ارسال نظر
آخرین اخبار