۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۷۱۳۴۷
تحقیقات جدید نشان می‌دهند افرادی که به طور مرتب نوشیدنی‌های قندی و یا آب میوه‌های مصنوعی مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض سکته و بیماری‌های قلبی قرار دارند.
کد خبر: ۲۱۵۵۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پژوهشگران موسسه INSERM فرانسه برای ارزیابی ریسک بیماری‌های قلبی در شیرین‌کننده‌ها، خوداظهاری ده‌ها هزار نفر درباره رژیم غذایی، سبک زندگی و سابقه پزشکی افراد را در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ بررسی کردند؛ در میان این افراد، ۳۷ درصد از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کردند و میانگین مقدار مصرف آن‌ها روزانه ۴۲ گرم بود. سپس در طول یک بازه زمانی ۹ ساله، هزار و ۵۰۲ مشکل قلبی از جمله حمله قلبی، آنژین و سکته مشاهده شد.

ارتباط نوشابه‌های رژیمی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله BMJ منتشر شده است، از میان ۱۰۰ هزار نفری که مقدار زیادی شیرین‌کننده مصرف می‌کردند، ۳۴۶ نفر دچار بیماری‌های قلبی شدند. این رقم در بین ۱۰۰ هزار نفری که از این شیرین‌کننده‌ها استفاده نمی‌کردند، ۳۱۴ نفر بود.

محققان معتقدند افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به هیچ عنوان نباید رژیم حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی داشته باشند و آب تنها نوشیدنی سالمی است که باید به طور مرتب مصرف کنند.

دیگر تحقیقات نشان می‌دهند، محصولات مصنوعی می‌توانند باعث ایجاد تغییر در میکروب‌های روده‌ای و عواقب منفی شوند./صداوسیما

برچسب ها: ریسک بیماری قلبی بیماری های قلبی و عروقی رژیم غذایی سالم رژیم رژیم غذایی نوشیدن آب
ارسال نظر
آخرین اخبار