۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۳۵۸۴۵۴
تیم ملی فوتبال ایران با شکست سوریه می‌تواند گام بلندی را به سوی صعود زودهنگام به جام جهانی 2022 قطر بردارد.
کد خبر: ۲۱۶۴

چشمک صعود به جام جهانی در گروی شکست سوریه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تیم ملی فوتبال ایران در هفته ششم مرحله نهایی گزینشی جام جهانی 2022 قطر ساعت 19:30 فردا در ورزشگاه ملک عبدالله دوم اردن به مصاف سوریه خواهد رفت.

این دیدار تقابل تیم‌های اول و آخر گروه A آسیا شمرده می‌شود. ایران با 13 امتیاز در صدر جدول ایستاده و سوریه با 2 امتیاز قعرنشین است. شاگردان دراگان اسکوچیچ در پنج بازی گذشته مقابل سوریه، عراق، امارات و لبنان برنده شده‌اند و در جدال با کره جنوبی به تساوی رضایت داده‌اند. در مقابل حریف عربی شکست برابر ایران، کره جنوبی و لبنان را تجربه کرده و در مصاف با عراق و امارات به تساوی قناعت کرده است. 

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید و در اولین بازی دور برگشت علیرضا جهانبخش زننده گل پیروزی‌بخش کشورمان محروم است. مهدی طارمی هم که اردو دعوت نشده و دراگان اسکوچیچ هم پس از گل تساوی مقابل لبنان رفتاری بروز داد تا داور اجازه اخراج او را پیدا کند. 

در مقابل سوریه وضعیت بدتری دارد. اگرچه نزار محروس سرمربی این تیم روی نیمکت نشسته است اما او در آستانه اخراج قرار داشت و مقابل ایران آخرین بخت خود را برای حفظ شغلش در مقابل دارد. هفت بازیکن این تیم محروم هستند که در رأس آنها عمر خربین مهاجم گلزنش قرار دارد. محمد عثمان، اسرا حمویه، ایاز عثمان، محمد انز، محمد حلاق و سعد احمد دیگر مصدومان تیم محروس هستند.

برتری مقابل سوریه ایران را 16 امتیازی می‌کند و در آستانه صعود زودهنگام به جام جهانی قرار می‌دهد. 4 بازی پس از این مسابقه باقیمانده و میزبانی مقابل عراق، امارات و لبنان گام‌های برای حفظ صدر جدول گروه A محسوب می‌شوند. تمامی این اتفاقات مطلوب در شرایطی رخ می‌دهد که تیم ملی اسیر حواشی مختلفی نظیر پاداش و لباس نشود و همچنین بازیکنان لژیونری چون مهدی طارمی به دلیل مشکلاتی که به راحتی می‌توان آنها را برطرف نمود از همراهی تیم ملی محروم نشوند. 

برنامه دیدارهای هفته ششم گروه A:

سوریه - ایران ساعت 19:30

لبنان - امارات 15:30

عراق - کره جنوبی ساعت 18:30

جدول گروه A

1- ایران 13 امتیاز

2- کره جنوبی 11 امتیاز

3- لبنان 5 امتیاز

4- عراق 4 امتیاز

3- امارات 3 امتیاز

6- سوریه 2 امتیاز

ارسال نظر
آخرین اخبار