۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
تعداد بازدید: ۲۴۰۱۴۸
رویدادهای مهم ورزشی 26 آبان را ملاحظه کنید، در این روز تیم ملی گوام را گلباران کرد و ملی‌پوش والیبال دیده به جهان گشود.
کد خبر: ۲۳۱۰

یادی از گلباران گوام و اخراج بیرانوند/ درگذشت فوتبالیست بداقبال تیم ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار 26 آبان سال 1400 به شرح زیر است: 

طلوع

میثم صالحی والیبالیست جوان ایرانی که امروز 23 سالگی خود را جشن می‌گیرد متولد شهر والیبال ایران ارومیه است. وی والیبال را از باشگاه کاله مازندران و زیر نظر بهروز عطایی آغاز کرد و در پست دریافت کننده قدرتی بازی می‌کند.

میثم پس از حضور در تیم ملی جوانان به تیم ملی فراخوانده شد و در مسابقات لیگ ملت‌های 21-2020 ایتالیا و المپیک توکیو تیم ملی را همراهی کرد، ولی نصیبی نبرد. صالحی یکی از اعضای موفق و سربلند تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود. بازی‌هایی که در ژاپن انجام شد و قهرمانی تیم ملی ایران را به همراه داشت.

میثم سابقه حضور در تیم شهرداری ارومیه را دارد و حالا برای باشگاه اولشتین لهستان توپ می‌زند.

یادی از گلباران گوام و اخراج بیرانوند/ درگذشت فوتبالیست بداقبال تیم ملی

رویداد

6 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در ورزشگاه ملی گوام مقابل تیم ملی این کشور قرار گرفته و با نتیجه 6 بر صفر حریف آسیایی خود را مغلوب سازد. داوراین بازی مان لیو کوک از هنگ کنگ بود و سه هموطن او وی را در امر قضاوت یاری می‌رساندند.

گل‌ها: دقایق 12 و 63 طارمی، دقیقه 30 کامیابی‌نیا، دقیقه 49 رضائیان، دقیقه 51 شجاعی (پنالتی)، دقیقه 53 انصاری‌فرد.


بازیکنان ایران عبارت بودند از: علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پور علی گنجی، عزت‌الله پورقاز، میلاد محمدی، مهدی ترابی(مسعودشجاعی)، کمال کامیابی‌نیا، اشکان دژآگه(علیرضاجهانبخش)، آندرانیک تیموریان، مهدی طارمی(خسروحیدری) و کریم انصاری‌فرد.ژ

در این بازی به خاطر اخراج بیرانوند و سه تعویض انجام شده ایران پورقاز درون دروازه قرار گرفت و ایران 20 دقیقه 10 نفره بازی کرد. ضمناً گوام از دقیقه 50 به خاطر اخراج بازیکن 10 نفره بود. مربیگری ایران را کارلوس کی‌روش برعهده داشت.

غروب

33 سال از فوت مرحوم فیروز شیخ شایان گذشت. از مرگ بازیکنی که متولد 1338 بود و فوتبال خود را از تیم‌های پایه ماشین‌سازی آغاز کرد.بازیهای مقبول و در خور توجه این جوان شهرستانی باعث شد مربیان تیم ملی نوجوانان او را به اردو فرا خوانند و پیراهن ثابتی را در اختیارش نهند.

فیروز در تیم ملی جوانان نیز یک بازیکن موثر بود و در کنار بازیکنانی چون: ناصرمحمدخانی، شاهرخ بیانی، محمدعلی نعمت‌زاده و۰۰۰ برای ایران کسب افتخار کرد. او به تیم ملی بزرگسالان هم فرا خوانده شد اما در یکی از تمرین‌ها دچار شکستگی فک شد و مجبور گردید در 25 سالگی از فوتبال قهرمانی خداحافظی کند.

فیروز شیخ شایان، بازیکن ثابت و غیر قابل تعویض تیم کلنی آذربایجان، بعد از بهبودی مربیگری تیم نونهالان تراکتور را به عهده گرفت اما بعد از یکی از تمرینات و هنگام برگشت به خانه دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

یادی از گلباران گوام و اخراج بیرانوند/ درگذشت فوتبالیست بداقبال تیم ملی

ارسال نظر
آخرین اخبار