۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
تعداد بازدید: ۴۲۳۹۰۷
وزیر ورزش و جوانان گفت آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه دیدار با ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۳۸۵۵
سجادی: صعود تیم ملی در جام جهانی؟ چرا که نه/ با ولز مساوی کنیم، دیدار با آمریکا تشریفاتی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت، درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار با ولز اظهار داشت: من شب گذشته در خدمت عزیزان بودم. براساس نتیجه بازی اول، اعضای کادر فنی نقاط ضعف و قوت را بررسی کردند تا در بازی روز جمعه شرایط خوبی را در میدان ببینیم. بعد از آنهم دیدار با آمریکا در پیش است. در بازی قبلی جمع قابل توجهی از مردم به استادیوم رفتند و تیم ملی را تشویق کردند. خیلی از همکاران ما در سفارت میزبان ایران حاضر در دوحه بودند. از وزارت امور خارجه و سفارت ایران در قطر و سایر وزارتخانه‌ها تشکر می‌کنم که ما را تنها نگذاشتند. ان‌شاءالله روز جمعه هم تجدید قوای بهتر و آرایش جدیدتر را شاهد باشیم. من هم سعی می‌کنم فردا شب در کنار تیم ملی باشم. برنامه‌ریزی کردیم که هماهنگی نهایی را در هتل محل اقامت داشته باشیم. ان‌شاءالله انرژی مثبت ما و دعای خیر و اخبار خوب را شاهد باشیم و ان‌شاءالله که دیگر حاشیه‌ای نباشد و شاهد یک رقابت خیلی خوب باشیم.

وی درباره آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند گفت: او از ناحیه استخوان بینی دچار شکستگی شده است. بیرانوند خیلی درد کشید و تا دو سه ساعت بعد از بازی خونریزی شدید داشت، ولی به لحاظ روحیه خیلی قوی و مصمم بود. البته او از این اتفاق ناراحت بود، چون تیم دچار شوک شد. دیروز که با او صحبت می‌کردم، خودش می‌گفت که اگر کادر فنی اجازه بدهد، بازی می‌کند. او روحیه این را داشت که بازی کند و برای بازی اعلام آمادگی کرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره شانس صعود تیم ایران به مرحله دوم عنوان کرد: واقعیت این است که همه تیم‌ها برای بازی با کیفیت آمده‌اند. دیروز هم شاید این تصور نمی‌شد که برخی نتایج رقم بخورد که البته شکل گرفت، و یا اینکه استرالیا چهار گل بخورد. درباره بازی ایران هم واقعیت این است که ما این نتیجه را متصور نبودیم، ولی شرایط بازی اینگونه رقم خورد. البته هنوز دو فرصت طلایی دیگر داریم که مهمترین آن، بازی با ولز است. اگر خدای نا کرده ببازیم، دو تا سه امتیاز از دست داده‌ایم و بازی با آمریکا تشریفاتی می‌شود؛ بنابراین مهمترین بازی ما روز جمعه است. باید تمام تلاش خود را کنیم، انسجام و تمرکز تیم و بهترین ارنج و تصمیم از سوی کادر فنی و بهترین روحیه و هر چیزی که لازم راست را باید رقم بزنیم که ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه خوبی با ولز بگیریم. اگر مساوی شویم، باید با، اما و اگر به دیدار آمریکا برویم، ولی اگر سه امتیاز را بگیریم، حتماً امیدوار هستیم که مقابل آمریکا هم مثل گذشته خیلی خوب بازی کنیم. اگر تیم ملی خودش باشد و کیفیت مدنظر سرمربی را ارائه کند، چرا که نه؛ ان‌شاءالله دعا می‌کنیم که تیم ملی صعود کند.

سجادی درباره برگزاری مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور گفت: برای اولین بار در کشور با حمایت رئیس جمهور، مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار شد. مبلغ این جوایز نزدیک به ۳۶ میلیارد شد که به فدراسیون‌ها دادند تا آن‌ها به ورزشکاران بدهند.

وی درباره بازسازی سالن شهدای هفتم تیر عنوان کرد: سالن کشتی شهدای هفتم تیر با همت شهرداری و فدراسیون بازسازی و افتتاح شد و مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه از سوی رئیس فدراسیون پرداخت شد و ما حتی می‌توانیم در این سالن مسابقات بین‌المللی برگزار کنیم. ما همچنین در مجموعه ورزشی آزادی دو خانه کشتی داریم که به نام دو شهید است و کیفیت بالایی هم دارند. آمریکا و همچنین تیم‌های اروپایی درخواست اردو در اینجا را داده‌اند.

سجادی درخصوص مزاحمت‌های برخی ضدانقلاب برای ملی پوشان فوتبال ایران در بازی با انگلیس و در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش چه تمهیداتی را برای عدم تکرار این اتفاق در دیدار‌های بعدی در نظر گرفته است؟ اظهار داشت: قبل از شروع بازی در فکر هماهنگی برای عزیزانی بودیم که در آنجا بودند تا بلیت‌هایی را به آن‌هایی که نداشتند، بدهیم. لحظه‌ای که رسیدیم، بازی چند دقیقه بعد شروع شد. گزارشی که مهدی محمدنبی به من داد، گفت که قبل از شروع بازی مزاحمت برای کمتر از یک دقیقه شکل گرفت و الفاظ غیر ورزشی مطرح شد. در حین بازی دو مرتبه همان کلمات را شنیدیم. روی سکو‌ها اختلافی بود و پرچم‌های غیر مجاز وجود داشت و تماشاگران با هم درگیر شده بودند. بلافاصله که چک کردیم، دیدیم مسئولان انتظامی آنجا برای ساماندهی رفته بودند. همه فکر کرده بودند که نسبت به تیم ملی اهانت می‌کنند. جمعیت طرفدار ایران در ورزشگاه می‌چربید و آن‌هایی که بلیت داشتند، بین انگلیسی‌ها بودند و در یک نقطه نبودند. به نظرم جو استادیوم حتی از بازی‌های داخل ایران کنترل شد. لیدر‌ها نیز خوب تشویق کردند، با اینکه برای آن‌ها یک مشکل کوچک داریم، در واقع جایی که برای اسکان لیدر‌ها فراهم شده، نزدیک به استادیوم است و در روز‌های بازی نزدیک به ورزشگاه مربوطه تدابیر امنیتی افزایش پیدا می‌کند. با این وجود آن‌ها از ابتدا و تا آخر خوب تشویق کردند که جای تشکر دارد.

 

انتهای پیام/تسنیم

برچسب ها: جام جهانی قطر ایران در جام جهانی 2022 قطر تیم ملی وزارت ورزش و جوانان حمید سجادی
ارسال نظر
آخرین اخبار