۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۱۱۷۷۰۰
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: در عرف بین‌المللی احترام به پرچم یک کشور به عنوان یک قانون است و همه کشورها موظف هستند که رعایت کنند، بنابراین توهین به نام و پرچم جمهوری اسلامی صورت گرفته خلاف مقررات بین‌المللی و اخلاق است و قطعا ما از طریق فدراسیون در فیفا و کمیته اخلاق پیگیری می‌کنیم و باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۲۴۰۱۵
فغانپور:توهین کنندگان به پرچم باید پاسخگو باشند/ فیفا کلینزمن را از کمیته فنی فیفا خارج کند!×

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، صفی‌الله فغانپور در خصوص بی‌احترامی انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به نام و پرچم کشورمان در روزهای گذشته، اظهار داشت: قبل از هر چیز پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان را مقابل ولز تبریک می‌گویم و امیدارم این روند پیروزی‌ در بازی بعدی مقابل آمریکا ادامه پیدا کند و شاهد خوشحالی همه مردم باشیم. در عرف بین‌المللی احترام به پرچم یک کشور به عنوان یک قانون است و همه کشورها موظف هستند که رعایت کنند، بنابراین توهین به نام و پرچم جمهوری اسلامی صورت گرفته خلاف مقررات بین‌المللی و اخلاق است و قطعا ما از طریق فدراسیون در فیفا و کمیته اخلاق پیگیری می‌کنیم و باید پاسخگو باشند. به طور حتما این موضوع به خاطر این است که می‌خواهند بازی تیم ملی ایران را در مقابل آمریکا تحت‌الشعاع قرار دهند و ما باید بیشتر تمرکزمان را روی این بازی بگذاریم. تیم حقوقی فدراسیون فوتبال قطعا این موضوع را پیگیری می‌کند و در مراجع بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

فغانپور:توهین کنندگان به پرچم باید پاسخگو باشند/ فیفا کلینزمن را از کمیته فنی فیفا خارج کند!×

 

وی در ادامه درباره اظهارات یورگن کلینزمن گفت: همه رسانه‌هایی که من دیدم در مقابل این حرکت کلینزمن موضع گرفتند و همه به اتفاق گفتند که او یک کار غیراخلاقی انجام داده و باید این موضوع را او ثابت کند. از آنجایی که در فیفا به عنوان یک عضو فنی حضور دارد، فیفا هم باید عکس‌العمل نشان دهد و علاوه بر اینکه درصدد طرح شکایت هستیم قطعا فیفا هم درباره موضع یکی از اعضایش موضع‌گیری کند. ما خواهان این هستیم که فیفا فورا عکس‌العمل نشان دهد و کلینزمن را از کمیته فنی فیفا خارج کند. در غیر این صورت اقدامات حقوقی و قانونی علیه کلینزمن انجام خواهیم داد. اگرچه موضوعی که الان مطرح شده باعث شد که کلینزمن از دید همه ورزشی‌ها به عنوان یک کسی که نابخردانه و غیرفنی اظهارنظر کند شناخته شود و این موضوع باعث هجمه زیادی علیه او شده و باعث شد دست ما هم برای اقدامات قانونی علیه کلینزمن باز باشد.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که صحبت‌های غیرفنی کلینزمن علیه فوتبال ما مشکوک است، تصریح کرد: اهالی فوتبال این توقع را از او داشتند که اگر قرار است درباره تیم‌ها و کشورها اظهارنظر کند، صحبت‌های او فنی باشد و خارج از مسائل فنی از او توقع نمی‌رفت که حرف بزند و این انتظار را از او نداشتیم، چون غیرفنی حرف زده است و اگر فوتبالی علیه کشور ما صحبت می‌کرد ایرادی نداشت می‌توانستیم بگوییم نظرش را گفته است اما چون غیرفنی صحبت کرده است قطعا در مجامع بین‌المللی و فیفا قابل پیگیری است و حتما ما هم اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/تسنیم

برچسب ها: جام جهانی قطر جام جهانی قطر تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار