۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۸۰۰۷۰۸
شاید برخی ها تصور کنند رنگ قرمز به دلیل شکست سنگین مقابل انگلیس بدیمن باشد اما نه! حداقل رنگ قرمز در دیدار ما با آمریکا نمی تواند بدیمن باشد.
کد خبر: ۲۴۰۱۶

رنگ پیراهن ایران مقابل آمریکا/سفید یا قرمز؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در دیدار قبلی برابر ولز، ملی پوشان کشورمان از پیراهن سفید استفاده کرده و موفق شدند بهترین پیروزی ایران در تاریخ جام های جهانی را رقم بزنند.

رنگ سفید برای تیم ملی ایران همیشه همراه با خاطرات بسیار خوبی بوده است. از حماسه ملبورن تا پیروزی هایی که هرگز از یاد و خاطره ها محو نخواهند شد.

شاید برخی ها تصور کنند رنگ قرمز به دلیل شکست سنگین مقابل انگلیس بدیمن باشد اما نه! حداقل رنگ قرمز در دیدار ما با آمریکا نمی تواند بدیمن باشد. چرا؟

برای رسیدن به جواب این پرسش باید به ۲۴ سال قبل باز گردیم؛ تیم ملی ایران در چارچوب مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ در گروه F مسابقات با تیم های یوگسلاوی، آلمان و آمریکا همگروه بود. به دلیل مسائل سیاسی بین دو کشور، بازی ایران و آمریکا حساس ترین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی  فرانسه به شمار می رفت.

در روز ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۷۷ بازی ایران آمریکا در جام جهانی ۹۸، یکی از خاطره انگیز ترین بازی های تاریخ جام جهانی در حضور ۳۹۱۰۰ تماشاچی حاضر در ورزشگاه و میلیون ها طرفدار پای تلویزیون انجام شد. بازی اول ایران در مقابل یوگسلاوی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم اروپایی به پایان رسیده بود. بازی ایران و آمریکا در دومین بازی دو تیم در جام جهانی ۹۸ در ورزشگاه ژرلان در شهر لیون کشور فرانسه برگزار شد و تیم ملی ایران موفق شد با گل های مهدی مهدوی کیا و حمید استیلی، آمریکا را شکست دهد و اولین پیروزی ایران در جام های جهانی را رقم بزند. تک گل تیم ملی آمریکا مقابل ایران را مک براید به ثمر رساند.

آن روز تیم ملی ایران پیراهن قرمز رنگ پوشیده بود. رنگی که شاید در بازی روز سه شنبه مقابل آمریکا باز به تیم ما برسد که البته برابر این تیم برای ایران خوش یمن بوده است./ خبر ورزشی

برچسب ها: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اخبار و نتایج تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار