۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
تعداد بازدید: ۱۴۲۴۶۱
تیم ملی فوتبال ایران برای آنکه در جام جهانی 2022 قطر موفق باشد نیازمند تدارک مناسب برای ارائه بازی‌هایی بهتر از ادوار گذشته است.
کد خبر: ۲۴۲۲

پرهیز از اشتباهات گذشته/ نیازهای تیم ملی فوتبال جدی گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تیم ملی فوتبال ایران با کسب 16 امتیاز از 6 بازی در آستانه صعود به جام جهانی 2022 قطر است و حتی اگر امتیازی در 4 بازی باقیمانده نگیرد، تیم‌های امارات، لبنان و عراق که 6، 5 و 4 امتیازی هستند توانایی 16 امتیازی شدن را در دیدارهای باقیمانده ندارند.

حالا که صعود به جام جهانی رقم خورده و با حفظ صدر جدول لذت‌بخش‌تر می‌شود باید به فکر جام جهانی بود. ایران در جام‌های جهانی 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 حضور داشته و در تمام ادوار حذف از مرحله گروهی ثمره حضورش بوده است. این بار هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم. سکوت دراگان اسکوچیچ درباره مواردی چون پاداش ملی‌پوشان و پرداخت نشدن پاداش‌های آنها ثابت کرده او فردی نیست که نسبت به کمبودها واکنش نشان دهد مگر زمانی که تیمش بازنده شود و برای رهایی از عواقب شکست لب به گفتن نواقص کند.

فدراسیون فوتبال که انتقادهای بسیار زیادی به عملکردش شده به واسطه لژیونرهای آماده شاهد موفقیت‌های تیم ملی بزرگسالان است و چون مهم‌ترین تیمش روند خوبی را سپری می‌کند حرف‌هایی برای گفتن دارد. هر بار فردی از افراد وابسته به فدراسیون اظهارنظر کرده پای درخشش تیم ملی را پیش کشیده تا ضعف‌ها دیده شود. حال برای آنکه این فدراسیون جایگاه خود را نزد مردم حفظ کند برنامه‌هایی که دراگان اسکوچیچ پس از صعود تیم ملی ارائه می‌کند را به بهترین شکل اجرا کند. وفاداری به اجرای برنامه‌ها یکی از حلقه‌های گمشده فوتبال ایران است و این بار هم می‌تواند عدم وفاداری شامل حال تیم ملی شود.

در ادوار گذشته مراحل آماده‌سازی تیم ملی مناسب نبود و به خصوص در دوره قبلی که تیم ملی توانست صعود زودهنگامی را به جام جهانی 2018 روسیه تجربه کند برخلاف انتظار صعودی به مرحله حذفی صورت نگرفت. آن هم در شرایطی که کارلوس کی‌روش با وجود انتقادات فراوان به عملکرد فدراسیون نتوانست آنچنان که باید و شاید تیمش را آماده کند. حذف در دوره قبلی در حالی رقم خورد که با توجه به صعود آسان هواداران انتظار نمایش بهتری داشتند.

این بار که سریع‌ترین صعود برای تیم ملی رقم خواهد خورد و از همین حالا در قطر حضور داریم اگر اردوهای آماده‌سازی مناسب در کنار بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خوب فوتبال دنیا در انتظار تیم ملی نباشد بار دیگر نمی‌توان انتظار داشت از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم. کیفیت بالای تیم‌های اروپایی، آمریکای جنوبی و حتی آفریقایی عرصه را بر تیمی از آسیا تنگ می‌کند اگر آن تیم تدارک کافی را نداشته باشد. ضمن اینکه باید تیم به بهترین شکل مدیریت شود تا اتفاقاتی نظیر مهدی طارمی رخ ندهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار