۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
تعداد بازدید: ۶۶۶۱۴
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: باید هر چه زودتر تکلیف تیم فوتبال امید ایران مشخص شود تا برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک امید داشته باشیم.
کد خبر: ۲۶۰۵۵

تکلیف تیم فوتبال امید هر چه زودتر مشخص شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدمناف هاشمی امروز ۲۰ دی در دهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال امید ایران، اظهار داشت: ما اصرار داشتیم هرچه سریع‌تر سرپرست مشخص شود. پیش‌تر براساس توافق رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون فوتبال، معاون قهرمانی وزارت ورزش و بنده در یک جلسه ۴ گانه این توافق صورت گرفت. قرار بود بعد از جام جهانی تاج حکم حبیب کاشانی را ابلاغ کند. کسی هم در فدراسیون فوتبال مخالف او نیست. امیدواریم هرچه سریع‌تر تاج تصمیم‌گیری کند و کار تیم فوتبال امید که خیلی هم عقب است با سرعت پیش رود چرا که هم برای کسب مدال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک به این تیم امیدوار هستیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا کاشانی برای قبول سرپرستی تیم امید شرط گذاشته است، گفت: هیچ چیز در این خصوص نشنیده‌ام و هیچ مخالفتی هم فدراسیون نکرده است. حتما دوستان درحال بررسی‌هایی از لحاظ فنی هستند که مشمول زمان شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا اطلاعی از انتخاب سرمربی تیم امید دارید یا خیر، افزود: واقعا اطلاعی از انتخاب سرمربی ندارم و این موضوع را به رئیس فدراسیون واگذار می‌کنیم. ما فدراسیون فوتبال را مثل سایر فدراسیون‌ها می‌بینیم و تا یک جا‌هایی در کنارشان هستیم و این توقع را از رئیس فدراسیون و تیمش داریم و فقط پیشتیبان آن‌ها هستیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک گزینه پیشنهادی خود در خصوص سرمربی تیم ملی امید را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده یا خیر هم گفت: هیچ پیشنهادی نداشتیم و فقط درخصوص سرپرست تیم پیشنهاداتی مطرح کردیم.

وی افزود: طبق آخرین پیگیری کسی مخالف این موضوع نبود. پیشنهاد کمیته ملی المپیک اعلام شد و امیدواریم هر چه سریعتر تکلیف تیم امید که خیلی هم عقب هستیم درست شود. باید کار این تیم به سرعت جلو رود تا هم برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی امیدوار باشیم و هم کسب سهمیه المپیک.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه فدراسیون هنوز تکلیف سرمربی را مشخص نکرده است، گفت: رئیس فدراسیون فوتبال اعلام نکرده است که حتما دوستان در حال بررسی فنی ماجرا هستند. من فقط توافقی که صورت گرفته را اعلام کردم. امیدوارم در چند روز آینده تکلیف مشخص شود، چون از این به بعد کار زیاد می‌شود مانند انتخاب کادرفنی، دوستانی که در سایر حوزه‌ها باید انتخاب شوند، باشگاه‌هایی که باید همراهی کنند و کمک‌های مالی. این کار‌ها باید انجام شود.

هاشمی با اشاره به برگزاری دهمین نشست هیئت اجرایی افزود: در جلسه امروز ۴ موضوع مطرح شد. دوستان اصرار داشتند تقویم زمان‌بندی سالانه داشته باشیم و توافق شد که دو هفته یک‌بار روز‌های سه‌شنبه جلسه برگزار شود. نکته دوم در خصوص متمم بودجه که قرار بود به فدراسیون‌های ورزشی پرداخت شود. جلساتی با فدراسیون‌های مدال‌آور، فدراسیون‌های شانس بالای مدال و فدراسیون‌هایی که احتمال مدال‌آوری دارند، برگزار کردیم و گزارش جلسات را ارائه کردیم و قرار شد خارج از بودجه ۱۴۰۱ متممی پرداخت کنیم با شاخص‌های هفتگانه. قرار شد کمیته سه نفره‌ای از سوی هیئت اجرایی منتخب شوند تا جدول را نهایی کنند و در اولین فرصت، کمیته ملی المپیک خارج از سقف صد درصد بودجه، عددی در سقف ۱۵ میلیارد تومان توزیع کنیم. در این خصوص به جمع‌بندی رسیده‌ایم و در جلسات بعدی ابلاغ خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک تاکنون به فدراسیون‌هایی که قرار بود کمک مالی کند، به طور متوسط ۱۳۰ درصد پرداخت کرده است. پرداخت عدد مصوب شاید حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد باشد، ولی خارج از سهمیه برای عضویت در فدراسیون‌های جهانی و گرفتن کمک‌هایی که کرده‌ایم، سرجمع رقم ۱۳۰ درصد است یعنی از آن‌چه مصوب کرده بودیم، ۳۰ درصد بالاتر هستیم، حال برخی فدراسیون‌ها کمتر و برخی بیشتر. امیدواریم با توجه به دو رویداد بزرگی که برای کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو پیش رو داریم، کمک لازم را به فدراسیون‌ها انجام دهیم.

هاشمی ادامه داد: دستور جلسه سوم ما در خصوص بازی‌های جهانی ساحلی اندونزی بود. قرار بود سه تیم فوتبال، کشتی و کاراته ساحلی اعزام شوند. در دوره قبلی مسابقات به میزبانی قطر هم سه تیم اعزام شده بود، ولی اگر فدراسیون دیگری زمینه داشته باشد، می‌توانیم اضافه کنیم از جمله رشته‌هایی مثل هندبال و قایقرانی. امروز در این خصوص تصمیم‌گیری نشد و مقرر شد در ۲ هفته آینده تصمیم‌گیری شود. برای سرپرستی کاروان فردی از کمیته یا هیئت اجرایی انتخاب می‌شود.

وی همچنین از انتخاب دو رئیس کمیسیون خبر داد و گفت: مهدی فروتن که دوره قبل هم رئیس کمیته اخلاق بود مجددا برای این کمیته انتخاب شد. محمود گودرزی نیز به‌عنوان رئیس کمیته آموزش انتخاب شد. او از دانشگاهیان است که مسئولیت‌های اجرایی مختلفی داشته. در حال حاضر ۷ کمیسیون در تیم جدید نهایی شده است. شورای راهبری برای کمیسیون‌ها تعریف شده که با دبیرخانه کمیته اعضای کمیسیون‌ها را نهایی تا این هفته کار خود را شروع کنند. هنوز ۱۰ کمیسیون دیگر هم داریم. امیدواریم بتوانیم در جلسات بعدی هر جلسه ۲ الی ۳ رئیس را انتخاب کنیم که هر چه زودتر کمیسیون‌های ۱۷ گانه کار خود را شروع کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص گرانی ارز و اینکه آیا با توجه به رویداد‌های پیش رو این مسئله مشکل ساز نخواهد شد، گفت: از روزی که آمدیم این مسئله هم دغدغه خسروی‌وفا و هم من بود. با توجه به تورم لحظه‌ای کارمان سخت شد. اعزام‌های ما ارزی است. همه سفر‌ها امکانات و حتی فضای رقابت ما خارج از ایران است. باید با کشور‌هایی رقابت کنیم که اعتبار پولی و مالی بهتر دارند و تجهیزات کامل‌تری. سال آینده علاوه بر هانگژو بیش از ۹۰ درصد کسب سهمیه را داریم و کار سختی در بخش ارزی داریم. دولت در حال تنظیم لایحه بودجه است. هم کمیته هم وزارت در تلاش هستیم که همه تیم‌های خود و فدراسیو‌ن‌های مدال‌آور را برای جنگیدن در مسابقات آماده کنیم. این درحالی است که کسب مدال در بازی‌های آسیایی آن هم در رقابت با چین و ژاپن و حتی کشور‌های عربی کار بسیار سختی است. واقعیت این است که محدودیت‌هایی در دولت وجود دارد که نمی‌شود بیش از این اصرار کرد، ولی امیدواریم در بودجه دولت توجه کند. ما در بسیاری از رشته‌های پرمدال مثل دوومیدانی سهمی از مدال‌ها نداریم. اما این رشته‌ها در ایران امکانات ناچیزی دارند.

هاشمی در واکنش به شایعاتی مبنی بر لغو بازی‌های آسیایی گفت: هیچ چیز در این خصوص مطرح نشده. جلساتی که داشتیم هیچ آثاری از لغو بازی‌ها را ندیدیم و باید منتظر باشیم و ببینیم فضای کرونا در چین چگونه است. خبری مبنی بر لغو اعلام نکرده‌اند و باید منتظر باشیم و ببینیم چه می‌شود.

وی در واکنش به حرف‌های اخیر خسروی‌وفا در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جودو درخصوص بودجه و تاکید وی مبنی بر کمک مالی به برخی فدراسیون‌ها از جمله جودو، افزود: در زمینه کمک مالی به فدراسیون‌ها فقط بحث جودو نیست. فدراسیون‌های المپیکی، آسیایی و حتی فدراسیون‌هایی که احتمال و شانس کسب مدال دارند، حدود ۲۰ رشته هستند که کمک می‌شود و ارقام متفاوت است. تیم کارشناسی در این خصوص تصمیم می‌گیرد. کار‌ها را بر اساس شخاص پیش می‌بریم که همین را به سال‌های آینده هم تعمیم دهیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درخصوص تعیین تکلیف درخصوص لباس کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هم افزود: برای بازی‌های آسیایی به این جمع‌بندی رسیدیم که با طراحان مختلف موضوع را بررسی کنیم و به شکل محدود ۱۵ مجموعه را شناسایی کردیم. با آن‌ها مکاتبه کردیم و نشست گذاشتیم و تیم کارشناسی تعیین کردیم. قرار شد هر زمان که بهترین انتخاب صورت بگیرد، در کمتر از سه ماه اقدامات لازم برای تهیه لباس کاروان، انجام شود./ صدا و سیما

برچسب ها: تیم ملی فوتبال امید المپیک هاشمی کمیته ملی المپیک
ارسال نظر
آخرین اخبار