۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۸۳۷۶۹
رئیس فدراسیون هندبال گفت: به دلیل فاصله کم زمانی برگزاری مسابقات قهرمانی جهان با جام باشگاه‌های آسیا و حضور نداشتن برخی از کشورها تصمیم گرفتیم تا این رقابت‌ها در خرداد ۱۴۰۲ برگزار شود.
کد خبر: ۲۶۰۵۷

امکان تغییر زمان هندبال جام باشگاه‌های آسیا وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا پاکدل، درباره میزبانی مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا، اظهار داشت: از چند ماه گذشته گرفتار کسب میزبانی جام باشگاه‌های آسیا بودیم. رایزنی‌های زیادی انجام دادیم و قرار بود این رقابت‌ها در بهمن برگزار شود؛ اما به دلیل فاصله کم زمان برگزاری مسابقات جهانی با جام باشگاه‌ها و حضور نداشتن برخی از کشور‌ها تصمیم گرفتیم تا این رقابت‌ها را در خرداد ۱۴۰۲ برگزار کنیم. در تلاشیم تا مسابقات لیگ با اردو‌های باشگاه‌ها برای این رقابت‌ها تلاقی پیدا نکند.

وی افزود: با توجه به زیرساختی که در اصفهان وجود دارد، این شهر را به عنوان میزبان انتخاب کردیم. تاریخ پیشنهادی ما ۱۲ تا ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۲ است، اما ممکن است این تاریخ دستخوش تغییر چند روزه شود. در صورت قطعی شدن تاریخ مسابقات را به تمام کشور‌ها اعلام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: امروز روادید علیرضا اورعی صادر شد و امشب به کراکوف لهستان اعزام می‌شود. در تورنمنت چهارجانبه لهستان و پیش از برگزاری پیکار‌های جهانی، نمایندگان ایران عملکرد خوبی داشتند. آن‌ها در دیدار با لهستان بازی پایاپایی از خود نشان دادند. هرچند در مسابقات تدارکاتی نتیجه زیاد مهم نیست و سرمربی از تمامی بازیکنان استفاده می‌کند تا سیستم‌های مختلف را امتحان کند. در دیدار تدارکاتی برابر کره‌جنوبی هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم.

فدراسیون هندبال چهاردهم دی ماه از صادر نشدن روادید محمدرضا اورعی و محمدرضا کاظمی دو ملی‌پوش هندبال جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان لهستان خبر داد. پس از پیگیری‌های مستمر فدراسیون روادید محمدرضا اورعی هم صادر شد. روادید محمدرضا کاظمی نیز هجدهم دی ماه صادر شده بود.

بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مردان از ۱۱ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی لغایت ۹ بهمن ۱۴۰۱) به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال ایران ۱۲ دی‌ماه عازم لهستان شد. اعزام تیم ملی هندبال به لهستان در حالی بود که ۲ ملی‌پوش کشورمان یعنی اورعی و کاظمی به دلیل صادر نشدن روادید نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند و ضمن آنکه پیش از آن سیدعلیرضا موسوی که در رومانی مصدوم شده بود، شرایط حضور در مسابقات جهانی را پیدا نکرد و یونس آثاری را نیز در مسابقات قونیه تیم ملی از دست داد و این موارد شرایط بدی را پیش تیم ملی در آستانه مسابقه‌های قهرمانی جهان قرار داد.

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سیدمهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی و علی کوهزاد، ۲۰ ملی‌پوش منتخب تیم ملی در پیکار‌های قهرمانی جهان هستند.

تیم ملی هندبال مردان بیست و یکم دی راهی کراکوف خواهند شد تا در نخستین بازی در بیست و دوم بهمن ماه به مصاف شیلی بروند.

ملی‌پوشان ایران در گروه A این مسابقات با تیم‌های ملی اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه هستند.

برنامه مصاف‌های ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان به شرح زیر است:

ایران – شیلی / پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰

ایران – مونته‌نگرو / شنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰

ایران – اسپانیا / دوشنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۲۳:۰۰

تیم ملی هندبال دومین بار است که در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کند. ملی‌پوشان نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ قطر شرکت کردند. در آن زمان ۲۴ تیم حضور داشتند و ایران در رده بیست و یکم جهان قرار گرفت./ ایرنا

برچسب ها: فدراسیون هندبال علیرضا پاکدل هندبال
ارسال نظر
آخرین اخبار