۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۱۲۱۹۴۷
داور لیگ برتری فوتبال ایران معتقد است لیگ برتر اسپانیا با وجود برخورداری از سیستم کمک داور ویدیویی، باز هم با اشتباهات داوری روبه‌روست.
کد خبر: ۲۶۱۹۳

حیدری: لالیگا با وجود VAR اشتباهات داوری دارد/ هزینه‌های جراحی‌ام را خودم پرداخت کردم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پیام حیدری پس از پایان کلاس امروز (شنبه) دانش‌افزایی داوران لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: کلاس دو روزه بسیار خوبی برگزار شد که همراه با دانش‌افزایی زیر نظر مسعود مرادی بود. خوشحال شدیم که تاج، اعضای هیئت رئیسه و دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت‌های بچه‌ها را شنیدند. جلسه مثمرثمری با اعضای کمیته انضباطی داشتیم و امیدوارم همه دست به دست هم بدهند که نیم‌فصل خوب و بی‌سروصدایی در پیش داشته باشیم.

وی در مورد افزایش اشتباهات داوری در لیگ برتر تصریح کرد: لالیگا هفته گذشته با وجود VAR، اشتباهات داوری داشت. داوران ما از سیستم رادیویی برخوردار نیستند و شاید پرچم ویبره نداشته باشند. آن‌ها با وجود ضعف‌ها، قضاوت‌های خوبی می‌کنند. اشتباهات وجود دارد و نمی‌گویم صد درصد هستیم، اما داوران ما این قضاوت‌ها را با حداقل‌ها انجام دادند که جای دفاع دارد. کمیته داوران زحمت می‌کشد تا داوران در آرامش خاطر قضاوت کنند.

داور فوتبال ایران راجع به اظهارات محمدرضا منصوری درباره مشکلات داوری کشور عنوان کرد: منصوری بزرگ ماست و درد دل‌ها را گفت. این صحبت‌ها شنیده شد و امیدوارم انجام شود.


حیدری درباره تأثیر کاهش تعداد داوران در کاهش اشتباهات آن‌ها بیان کرد: افشاریان گفت هرچه تعداد داوران کمتر باشد، آن‌ها بازی‌های بیشتری را در طول فصل قضاوت می‌کنند. من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم و کارشناسان باید اظهارنظر کنند. با این حال داوران هر چقدر قضاوت‌های بیشتری داشته باشند، اشتباهات آن‌ها کمتر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چند بازی را در لیگ بیست‌ودوم قضاوت کرده است، گفت: من تا هفته نهم در لیگ برتر قضاوت می‌کردم و سپس جراحی داشتم. پس از دیدار ذوب‌آهن - استقلال مصدوم شدم و در بازگشت به تهران، مشکلی برای من پیش آمد که پنج هفته قضاوت نکردم. ۴۵ روز پیش جراحی کردم و خدا را شکر تست‌های بدنی را با موفقیت گذراندم. ان‌شاءالله در نیم‌فصل دوم خواهم بود.

داور فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه‌های جراحی او توسط کمیته داوران شد یا خیر، عنوان کرد: هزینه‌ها را به‌صورت شخصی پرداخت کردم. البته همه داوران بیمه ورزشکاران هستند و بخشی از هزینه‌ها توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

حیدری در مورد تسویه حساب فدراسیون فوتبال با داوران برای لیگ برتر و نیز تفاوت دستمزد آن‌ها با بازیکنان اظهار داشت: از این مسئله خبر ندارم، اما مبلغی به حساب من آمد و به نظرم تسویه شد. صحبت از تفاوت دستمزد بازیکنان با داوران همیشه وجود دارد. در یک مسابقه ممکن است تیمی ۱۰۰ میلیارد و تیم دیگر ۵۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد. با این حال شاید مجموع دستمزد نماینده فدراسیون، ناظران و داوران ۲۰ میلیون تومان باشد.

وی راجع به رقم دریافتی داوران برای هر مسابقه تصریح کرد: هر داور بابت هر قضاوت حدود چهار میلیون تومان می‌گیرد.

داور فوتبال ایران در واکنش به اینکه گفته می‌شود داوران برای آموزش کمک داور ویدیویی باید به قطر بروند، گفت: کل پروسه VAR در ایران انجام می‌شود. این شرکت باید آموزش را داخل کشور و در ورزشگاه‌های ایران انجام بدهد که حدود یک سال طول می‌کشد. با این حال قطعاً کار‌های خوبی انجام می‌شود و قول می‌دهم اگر VAR به ایران بیاید، مشکلات ما هم کمتر می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

برچسب ها: داوران فوتبال ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار