۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۶۱۲۵۵
عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال معتقد است که با حرف مسئولان استقلال و پرسپولیس رفع تعلیق نمی‌شوند و باید برای به وجود آوردن کسب مجوز همه پای کار بیایند.
کد خبر: ۲۶۵۴۴

با حرف آقایان، استقلال و پرسپولیس رفع تعلیق نمی‌شوند/ آقای رئیسی ورود کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کاظم اولیایی عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره آخرین شرایط باشگاه‌ها برای کسب مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کمیته صدور مجوز بر اساس شرایط درج شده در آئین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای AFC باید مدارک را از باشگاه‌ها اخذ و بر اساس این مدارک بررسی کند که این شرایط برای حضور در باشگاه‌ها در آسیا بر اساس آئین‌نامه کافی است یا نه؟

اولیایی درباره اینکه مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون اعلام کردند که تعلیق استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان برداشته شده است، اظهار داشت: کمیته صدور مجوز از تعلیق خارج شده است، اما در حوزه اختیارات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نیست که عنوان کنند که تعلیق استقلال و پرسپولیس از تعلیق خارج شده‌اند.

وی افزود: بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال، این مسئولیت بر عهده دو هئیت بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای است که از ارکان فدراسیون هستند. تصمیم هئیت بدوی و هئیت استیناف درباره شرایط تیم‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای قطعی است و اگر تیم‌ها اعتراضی دارند باید به دادگاه بین‌المللی ورزش مراجعه کنند. البته اعضای هئیت بدوی هم نمی‌توانند دخالت کنند، بلکه بر اساس آئین نامه‌ای که وجود دارد باید نظارت کنند که باشگاه‌ها این شرایط را دارند یا نه.

اولیایی در ادامه با بیان اینکه آئین‌نامه و شرایط باشگاه‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای نسبت به سال قبل سخت‌تر شده و شرط‌های دیگری هم به آن اضافه شده است، تاکید کرد: از حالا نباید وعده‌های خشک و خالی بدهیم، بلکه باید به سمت حل مسئله برویم. اولین مسئله استفاده از کمک داور ویدئویی است که در اختیار وزیر ورزش است؛ استقلال و پرسپولیس، ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان بازی هایشان در آسیا معرفی می‌کنند و این ورزشگاه متعلق به وزارت ورزش است. شرکت توسعه و تجهیز که زیر نظر وزارت ورزش است مالک ورزشگاه است و برطرف کردن نواقص سخت افزاری و زیرساختی بر عهده آنهاست و نباید حل مشکلات را به دقیقه نود موکول کنیم و بگوئیم این و آن مقصر بودند.

عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره اینکه برای کسب مجوز حرفه‌ای باید آئین‌نامه ارسالی کنفدراسیون فوتبال آسیا به درستی لحاظ شود و کسی نمی‌تواند برخلاف آن عمل کند، تصریح کرد: مدیران امیدوار‌های اضافه به تیم‌ها ندهند تا مشکلات را رفع کنیم.

اولیایی درباره اینکه مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس که یکی از ایراد‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، رفع شده است، یا نه، گفت: متاسفانه هنوز استقلال و پرسپولیس به صورت کامل خصوصی نشده‌اند. راهکار برون رفت در سند تحول دولت سیزدهم که به امضای رئیس جمهور رسیده که آماده است؛ وزیران اقتصاد، دادگستری و ورزش هم در هئیت واگذاری عضو هستند، اما آن‌ها با سلیقه خودشان ۱۰ درصد را فروختند، اما این راه مشکل را حل نمی‌کند و باید از این راه برگردند و باید سند تحول دولت را که ابلاغ شده است، اجرایی کنند.

اولیایی خاطرنشان کرد: چند ماه فرصت داریم، اما مهم اراده مسئولان باشگاه‌ها و وزارت ورزش برای حل معضل است. اگر بخواهیم فقط وعده بدهیم و کار را به دقیقه نود محول کنیم، قطعا مشکلی را حل نمی‌کند. کار باید به یک هئیت کارشناسی که شناخت داشته باشد، سپرده شود، البته به جز دوستانی که الان در خصوصی‌سازی نشسته‌اند و هیچ نوع شناختی روی فوتبال و فوتبال حرفه‌ای ندارند و فقط شعار می‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکل کسب صدور مجوز قابل حل است، اما من آقایان را پای کار نمی‌بینم، افزود: کار غلطی که به عنوان افزایش سرمایه گرفتند، ۱۰ درصد را به هواداران فروختند، قرار بود این پول سرمایه‌گذاری شود و درصد کمی از آن بدهی‌ها پرداخت شود، اما همه آن هزینه شده است و بدهکاری زیادی در زمان آجورلو ایجاد شده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در ادامه درباره مسائل مالی زمان مصطفی آجورلو، گفت: آجرلو نباید بگوید که فلان گروه سیاسی من را حذف کرد، بلکه خودش هم با حمایت گروه سیاسی آمد، ما امیدواریم که آجورلو به صحنه بیاید و پاسخ این هزینه‌های اضافه و بدهکاری‌ها را بدهد.

اولیایی در پایان درباره اینکه پس با این شرایط باید به رفع تعلیق استقلال و پرسپولیس امیدوار باشیم یا نه، تاکید کرد: اکنون شرایط اخذ مجوز مهیا نیست، بلکه آقایان باید شرایط را به وجود بیاورند، همه چیز مثل روز روشن است، ما هر روز می‌گوئیم که پنجره ما بسته است، فلان شکایت و بدهی داریم که باید درست شود. شرایط فعلی خوب نیست، اما امیدوارم مدیران ورزشی و حتی شورای عالی ورزش با حضور رئیس جمهور تشکیل شود و برای یک بار هم که شده علاقه مردم را لحاظ کنند تا هواداران آزرده خاطر نشوند. شرایط کسب مجوز حرفه‌ای را بر اساس انجام اصلاحات و نه از راه نفوذ و دادن وعده‌های توخالی باید صورت بگیرد./ ایرنا

برچسب ها: فدراسیون فوتبال ایران باشگاه استقلال تیم فوتبال پرسپولیس تعلیق فوتبال
ارسال نظر
آخرین اخبار