۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید: ۸۴۶۸۵
مسئولیت کمیته مسابقات فدراسیون شمشیربازی با تایید تصمیمش برای استعفا و اینکه آن را به صورت رسمی اطلاع داده است، فقط به یک جمله بسنده کرد و اینکه «شرایط را برای ادامه همکاری مساعد ندیدم»
کد خبر: ۲۷۵۸۹

اختلافات زیر پوستی  که  با آغاز دوره جدید خود را عیان کرد/شرایط را برای ادامه همکاری مساعد ندیدم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، انتظار می رفت فدراسیون شمشیربازی با برگزاری انتخابات و تعیین رئیس جدیدش، وارد فصلی نو با ثبات و پایداری بیشتر شود اما برخی تصمیمات و اعمال آنها بدون مخالفت و اقدام جدی برای منتفی کردن، حکایت از برخی حاشیه ها و اختلافات زیر پوستی دارد که همزمان با آغاز دوره جدید خود را عیان کرده است.

موضوع مربوط به کناره گیری مسئول کمیته مسابقات از ادامه همکاری با فدراسیون شمشیربازی می شود که شبیه خیلی از استعفاها به نظر نمی رسد چرا که از طرف فردی اتحاذ شده که سال های متوالی با این فدراسیون و مسئولانش همکاری داشته و این همکاری را در بخش گسترده تر با فدراسیون آسیایی شمشیربازی هم دارد با این حال تصمیم به کناره گیری از شمشیربازی داخلی گرفته است.

عباسعلی فاریابی مسئولیت کمیته مسابقات فدراسیون شمشیربازی را بر عهده داشت البته تا همین چند روز و انتخابات ۲۶ بهمن ماه فدراسیون، بعد از این انتخابات و قطعی شدن ریاست علیرضا پورسلمان برای چهار سال آینده، فاریابی تصمیم به استعفا گرفت در حالیکه او طی سال های متوالی از سال ۱۳۸۹ در همکاری نزدیک با فدراسیون بود و مسئولیت کمیته مسابقات را بر عهده داشت.

وی  با تایید تصمیمش برای استعفا و اینکه آن را به صورت رسمی اطلاع داده است، فقط به یک جمله بسنده کرد و اینکه «شرایط را برای ادامه همکاری مساعد ندیدم»

فاریابی البته در واکنش به اینکه «رئیس فدراسیون با تصمیم شما مخالفتی نداشت و پیگیر این مسئله نشده است؟»، پاسخ منفی داد.

به واقع فدراسیون شمشیربازی در حالی با این کناره گیری به راحتی کنار آمده و تلاشی برای منتفی کردن تصمیم اتخاذ شده برای آن نداشته است که عباسعلی فاریابی، نام کوچکی در شمشیربازی آسیا نیست کمااینکه مسئولیت های مهمی را بر عهده دارد.

وی دو سال پیش در جریان انتخابات فدراسیون شمشیربازی آسیا با رای اکثریت ریاست کمیته فنی این کنفدراسیون را بر عهده گرفت و همچنان متصدی آن است در حالیکه یکی از اعضای اصلی کمیسیون قوانین فدراسیون جهانی هم به حساب می آید.

اختلافات زیر پوستی  که  با آغاز دوره جدید خود را عیان کرد/شرایط را برای ادامه همکاری مساعد ندیدم

فاریابی در بسیاری از رویدادهای برگزار شده توسط فدراسیون های جهانی و آسیایی شمشیربازی حضوری تعیین کننده داشته است کمااینکه برای رویدادهای آینده هم به واسطه احکام دریافتی، چنین حضوری را خواهد داشت.

وی که مولف کتب زیادی ویژه شمشیربازی از جمله «علم تمرین در شمشیربازی» است برای مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا به عنوان رئیس کمیته فنی منصوب شده است. این رقابت ها هفته آینده به میزبانی تاشکند آغاز می شود.

برای سی و یکمین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان و رقابت های شمشیربازی این رویداد که مردادماه سال آینده برگزار می شود هم فاریابی به عنوان مسئول کمیته فنی منصوب شده است. بازی های آسیایی هانگژو (مهرماه ۱۴۰۱) هم با حضور وی به عنوان مسئول فنی برگزار می شود همانطور که در رقابت های قهرمانی آسیا فاریابی به عنوان رئیس کمیته فنی حضور دارد. این مسابقات خردادماه به میزبانی چین برگزار می شود.

همین مسئولیت ها و انتصاب های صورت گرفته برای عباسعلی فاریابی، حکایت از پیشینه و تاثیرگذاری این پیشکسوت داوری است که زمانی نامش در فهرست داوران بین المللی شمشیربازی قرار داشت اما مدیریت فدراسیون خیلی راحت از کنار آن گذشته است. /مهر

برچسب ها: شمشیر بازی عباسعلی فاریابی فدراسیون شمشیربازی علیرضا پورسلمان
ارسال نظر
آخرین اخبار