۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
تعداد بازدید: ۱۴۵۸۰۹
کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد که هنوز تصمیمی در مورد پذیرش روس‌ها و بلاروسی‌ها گرفته نشده است.
کد خبر: ۲۷۶۰۲

واکنش کمیته بین‌المللی المپیک به قطعنامه پارلمان اروپا / محکومیت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس مغایر با منشور المپیک است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر محکومیت احتمالی حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ مغایر با ماموریت وحدت‌بخش حفظ صلح بازی‌های المپیک و منشور المپیک است. این موضوع در بیانیه‌ای از سوی دفتر مطبوعاتی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «درخواست پارلمان اروپا به وضوح با ارزش‌های ما در تضاد است. بیانیه پارلمان اروپا همچنین به وضوح با استقلال سازمان‌های ورزشی که بخشی جدایی ناپذیر از مدل ورزشی در اروپا و اصول اساسی است که بار‌ها نیز توسط نهاد‌های اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است، در تضاد است.

به علاوه، این اعلامیه به وضوح با ماموریت صلح وحدت‌بخش بازی‌های المپیک و منشور المپیک که بار‌ها توسط اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن تأیید شده است، در تضاد است.»

کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد که هنوز تصمیمی در مورد پذیرش روس‌ها و بلاروسی‌ها گرفته نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «باید مشخص کنیم که تاکنون تصمیمی مبنی بر اجازه حضور ورزشکاران روس و بلاروسی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس وجود ندارد و هیچ تصمیمی گرفته نشده است. متأسفانه پارلمان اروپا نگرانی‌های جدی ابراز شده توسط دو گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل را در نظر نمی‌گیرد. در حال حاضر شرایط حضور روس‌ها و بلاروسی‌ها در مسابقات فقط در حال ارزیابی است.»

پیش از این کمیته بین المللی المپیک گفته بود در حال بررسی شرایط بازگشت احتمالی ورزشکاران دو کشور به مسابقات با وضعیت بی‌طرف است. بر این اساس گفته شد که ورزشکاران این دو کشور بدون پرچم کشورشان در رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

پس از آن، پارلمان اروپا به قطعنامه‌ای رای مثبت داد که تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای بررسی امکان اجازه دادن به ورزشکاران روسیه و بلاروس برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ با پرچم بی‌طرف را محکوم کرد. پارلمان اروپا خواستار اعمال فشار بر کمیته بین‌المللی المپیک شد تا این سازمان نظر خود را در مورد روس‌ها و بلاروسی‌ها تغییر دهد.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین اعلام کرد که از حمایت سازمان ملل متحد برای یافتن گزینه‌ای برای بازگشت روس‌ها و بلاروسی‌ها به مسابقات ورزشی برخوردار شده است. /باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها: اخبار ورزشی دنیای ورزش
ارسال نظر
آخرین اخبار