۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۱۰۵۱۷۳
مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا؛
نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا ۱۹ تا ۲۸ اسفند به میزبانی جزیره بالی اندونزی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۱۴۸

ساحلی بازان ایران به اندونزی رفتند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا ۱۹ تا ۲۸ اسفند به میزبانی جزیره بالی اندونزی برگزار خواهد شد. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در این مسابقات با قطر، فیلیپین، کره جنوبی و عربستان همگروه است. ویتنام، عمان، هنگ کنگ، کویت و چین دیگر تیم‌های حاضر در گروه دیگر این مسابقات هستند.

در حالی که قرار بود تیم ملی هندبال ساحلی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه عازم بالی اندونزی شود، متأسفانه در اقدامی خارج از عرف و عجیب و در حالی که پیش تر به‌صورت مکتوب اعلام شده بود برای تیم ملی ایران ویزای فرودگاهی صادر و در فرودگاه اندونزی اقدامات لازم انجام خواهد شد، لحظاتی پیش از پرواز ملی‌پوشان ایران به اندونزی از سوی هواپیمایی قطری اعلام شد روادید تیم ملی ایران از سوی کشور میزبان صادر نشده و نمایندگی قطر ایرویز در اندونزی مجوز سوار شدن هندبالیست‌های ایران را به پرواز نمی‌دهد و بر همین اساس علی‌رغم صدور بلیت‌، اعضای تیم ایران از پرواز جا ماند.

پس از این اقدام کشور اندونزی، بلافاصله فدراسیون هندبال ایران پیگیری‌هایی را از طریق فدراسیون هندبال آسیا و فدراسیون هندبال اندونزی تا ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه صورت داد و در نهایت تیم راهی کشور اندونزی محل برگزاری مسابقات گردید.

به این ترتیب تیم هندبال ساحلی کشورمان در حالی که قرار است در اولین مسابقه خود در روز جمعه ساعت ۱۲ به مصاف تیم عربستان برود با یک روز تاخیر چهارشنبه شب راهی محل برگزاری این مسابقات گردید.

آراد حسینی، محمد مهدی حیدریان، حامد شمس، علی پیرزاده اهوازی، مصطفی انتشاری، علی سعیدی، علی حیدریان، حسین حیدریان، علیرضا علیپور و سروش قاسمی با هدایت مهدی قشقایی‌راد ترکیب تیم ملی هندبال ساحلی ایران را در رقابت‌های قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند.

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در گروه A رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با تیم‌های ملی عربستان، کره‌جنوبی، فیلیپین و قطر هم‌گروه است. بر همین اساس برنامه دیدارهای تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به وقت ایران به شرح زیر است:

۱۹ اسفند - ساعت ۱۲:
ایران – عربستان سعودی

۲۰ اسفند - ساعت ۱۲:
ایران – کره‌جنوبی

۲۳ اسفند - ساعت ۱۲:
ایران – فیلیپین

۲۴ اسفند- ساعت ۱۲:
ایران – قطر

پس از پایان مرحله گروهی رقابت‌ها تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B و تیم دوم گروه A با تیم اول گروه B در مرحله نیمه‌نهایی دیدار خواهند کرد تا تکلیف تیم‌های حاضر در فینال و رده‌بندی مشخص شود.

همچنین تیم سوم گروه A با تیم چهارم گروه B دیدار می‌کند و تیم چهارم گروه A به مصاف تیم سوم گروه B می‌رود تا رده‌بندی جایگاه‌های پنجم تا هشتم مشخص شود. تیم‌های پنجم دو گروه نیز برای تعیین جایگاه‌های نهم و دهم به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار فینال و رده بندی رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی آسیا روز ۲۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.

گروه بندی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

گروه : A ایران – قطر – فیلیپین – کره‌جنوبی – عربستان سعودی

گروه: B اندونزی – ویتنام – عمان – هنگ‌گنگ – کویت – چین

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در ادوار مختلف رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز شده است.

/مهر

برچسب ها: هندبال هندبال ساحلی اندونزی
ارسال نظر
آخرین اخبار