۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۱۳۵۶
نمایندگان مجلس معتقدند که فضای مجلس نسبت به نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت است و وی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۱۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، چهارشنبه 26 آبان یوسف نوری از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

وی سومین گزینه آیت الله رئیسی برای تصدی این وزارتخانه است که جلسه رای اعتمادش هفته آینده در صحن مجلس برگزار می شود.

پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دیروز چهارشنبه مطلبی تحت عنوان «رای شکننده! به سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش» منتشر کرده است.

در این خبر آمده است: بعد از معرفی نوری، برخی نمایندگان مجلس در هنگام صرف ناهار در رستوران مجلس می گفتند هر چند نوری گزینه دلخواه مجلس برای تصدی این وزارتخانه نیست، اما چون دو  گزینه قبلی از مجلس رای اعتماد نگرفتند، به  این گزینه باید رای داد. در همین زمینه برخی نمایندگان تاکید داشتند که باید رای شکننده به این گزینه داد نه رای بالا مثلا حدود 140 تا 150 رای، چرا که وی گزینه خیلی قوی برای تصدی وزارتخانه نیست.

در همین راستا خبرنگار خطوط به سراغ برخی نماینده مجلس رفته و نظر آنها را راجع به نوری، سومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم پرسیده است.

وزیر پیشنهادی از بدنه آموزش و پرورش

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نوری، وزیر پیشنهادی از بدنه آموزش و پرورش است، گفت: مجلس به نوری رای اعتماد می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: نوری از بدنه وزارت آموزش پرورش است و از تدریس و معلمی تا مسئولیت مدیرکلی در وزارتخانه فعالیت داشته است.

نظر نمایندگان مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش؟

وی افزود: نوری مسئولیت های مختلفی در آموزش و پرورش داشته و چند سال مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بود، همچنین در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور مسئولیت داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام از دیگر سوابق وی است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه نوری فردی معتقد و متعهد است، افزود: با توجه به سوابق کاری ایشان، مجلس شورای اسلامی به وی را اعتماد می دهد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روحیه جهادی و انقلابی دارد

نظر نمایندگان مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش؟

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نوری، روحیه جهادی و انقلابی دارد و مجلس به وی رای اعتماد خوبی می دهد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گزینه مناسبی است و قطعا مجلس به وی رای اعتماد می دهد.

وی با اشاره به سوابق آموزشی نوری گفت: ایشان در وزارت آموزش و پرورش هم معلمی کرده و هم کار اجرایی، هم سر کلاس درس حاضر شده و هم سال ها مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه ایشان چند سال در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور مسئولیت داشته افزود: آقای نوری نه تنها با وزارت آموزش و پروش بیگانه نیست، بلکه ساختار و کارکرد این وزارتخانه را بخوبی می شناسد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به سوابق خارج از وزارت آموزش و پرورش وزیر پیشنهادی گفت: آقای نوری در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس داشته همچنین ایشان سوابق خوبی در قرارگاه خاتم الانبیاء دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: با توجه به این ویژگی ها، اینجانب به ایشان رای اعتماد می دهم و به نظر می رسد فضای مجلس نسبت به ایشان مثبت است و از مجلس رای اعتماد می گیرد.

نوری با اقبال مثبت مجلس روبرو می شود

نظر نمایندگان مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نظر مثبتی به اقای نوری دارند، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان سوابق و تجربیات خوبی در وزارت آموزش و پرورش دارد. سال ها در وزارتخانه مسئولیت داشته و عضو هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

 

وی با اشاره به تسلط نوری بر مسائل وزارتخانه افزود: آقای نوری از بدنه وزارتخانه است و با نقاط قوت و ضعف وزارتخانه آشناست.

نظر نمایندگان مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش؟

برچسب ها: نظر نمایندگان مجلس گزینه پیشنهادی
ارسال نظر
آخرین اخبار