۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
تعداد بازدید: ۹۷۳۵۹
معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال بعد از اعلام حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا توضیحات مهمی در صفحه شخصی اش به مردم داد.
کد خبر: ۲۹۱۴۷

امکان حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در پی حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا امروز طرفداران این تیم در جلوی درب وزارت ورزش دست به تجمع اعتراض آمیز زدند. 

استقلال باید تا ۳۱ مارس برابر با ۱۱ بدهی پرونده هایی که تا ۱۱ دی رای قطعی آنها صادر شده بود، را پرداخت و مدارک مربوط به آن را در سایت بارگذاری کند که این کار را انجام نداد و در چنین شرایطی طبیعتا مدارک استقلال برای صدور مجوز حرفه ای تایید نخواهد شد و این تیم برای دومین بار شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد. اما حامد افضلی بعد از این اتفاقات توضیحات مهمی را در صفحه شخصی اش بارگذاری کرد. او ضمن عذرخواهی از هواداران استقلال به سهم خود نوشت:« تنها شانس حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا این هست که اعضا محترم کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و سپس ارکان قضایی AFC تشخیص بدهند که در تاریخ ۱۱ فروردین رای این پرونده قطعی نبوده است چراکه مهلت اعتراض به رای کمیته انضباطی فیفا همچنان وجود دارد.»

او در ادامه این توضیح نوشت: «این مسئله همچنان میان ارکان تصمیم گیر مورد بحث بوده و تا این لحظه هیچ قطعیتی وجود ندارد و تفسیرهای مختلفی بیان می‌شود. در FIFA نیز رای کمیته انضباطی روز ۱ فروردین ابلاغ و ۳۰ روز مهلت جهت پرداخت داده شد که در صورت عدم پرداخت، پنجره نقل و انتقالاتی تا زمان پرداخت بسته خواهد شد و خطر کسر امتیاز باشگاه را تهدید نمی‌کند. درخواست جزئیات (Grounds) رای داده شده و این ۳۰ روز نیز تا زمان اعلام جزئیات رای معلق مانده است و تاریخ دقیق مهلت پرداخت در حال حاضر مشخص نیست.»

نکته مهمی که در اینباره وجود دارد، تنها یک پرونده برای پرداخت بدهی ها مطرح نبود. چند پرونده دیگر هم در این میان وجود دارد. پرونده پادوانی، پرونده احمد موسوی. در پرونده پادوانی این بازیکن مدعی شده است رای قطعی آن مدت ها پیش صادر شده است. تنها کافی است یک پرونده تسویه حساب نشده باشد، حتی با دستمزد بسیار اندک. آنوقت است که کمیته صدور مجوز حرفه ای حضور یک تیم را در لیگ قهرمانان آسیا تایید نخواهد کرد. با توجه به کثرت پرونده های متعدد امکان بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد.

برچسب ها: کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC استقلال لیگ قهرمانان آسیا
ارسال نظر
آخرین اخبار