۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۸۵۶۹۷
کارشناس مسکن گفت: بخش مسکن به دلیل اینکه ضرایب پسینی و پیشینی بالایی با صنایع قبل، هنگام و بعد از خودش دارد، یک لوکوموتیو اقتصادی نامیده می‌شود و کنترل این بازار به مهار تورم کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۴۳۰

مهار تورم با کنترل بازار مسکن/ از ورود تقاضا های سوداگرانه به بازاز جلوگیری شود!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فرشید ایلاتی گفت:  با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری در حوزه رشد تولید و مهار تورم  دولت باید  تمامی توان خود را در حوزه مسکن به کار گیرد تا شاهد کاهش تورم در این حوزه باشیم.

کارشناس مسکن گفت: مسکن سهم بالایی از سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد  در صورتی که برای یک خانواده بتوانیم مسکن را تهیه کنیم، خانواده از نظر تورم و مشخصا تورم در حوزه مسکن ایمن می شود و مقاومت اقتصادی لازم را خواهد داشت.

 او می گوید: دولت با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن را  در دستور کار دارد باید با شتاب بیشتری برنامه های خود را عملی کند تا رهنمود های رهبری را  انجام دهد.

ایلاتی گفت: تامین اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین اجرای طرح  در قالب واحدهای یک طبقه و حیاط دار، می تواند  زمینه ساز تسریع در روند اجرای این طرح شود.

او گفت: در حال حاضر اجرای این طرح در شهرهای کوچک روند خوبی داشته و امیدواریم با توسعه آن در سایر شهرها شاهد رونق در روند اجرایی آن باشیم.

این کارشناس مسکن تاکید کرد:  لازم است که کنترل هزینه های مسکن و جلوگیری از ورود تقاضا های سوداگرانه به بازار صورت بگیرد. مالیات بر عایدی مسکن هم تصویب شده است که از ناحیه کنترل تقاضا به بخش مسکن کمک می کند.

ایلاتی اظهار کرد: بخش مسکن به دلیل اینکه ضرایب پسینی و پیشینی بالایی با صنایع قبل، هنگام و بعد از خودش دارد، یک لوکوموتیو اقتصادی نامیده می‌شود و کنترل این بازار به مهار تورم کمک خواهد کرد.

/باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: بازار مسکن‌ ساخت مسکن‌
ارسال نظر
آخرین اخبار