۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید: ۱۲۹۵۰۷
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که داوران دربی ۱۰۰ اشتباه تأثیرگذاری مرتکب نشوند تا آبروی داوران از بین نرود.
کد خبر: ۲۹۸۵۵

امیدوارم در دربی آبروی جامعه داوری به حراج نرود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خداداد افشاریان درباره انتخاب پیام حیدری به‌عنوان داور دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: قضاوت عادلانه همان چیزی است که فوتبال را جذاب‌تر می‌کند. در انتخاب داور خیلی وسواس نشان دادیم و داوری باتجربه و قوی انتخاب کردیم. تیم داوری ما عملکرد بسیار خوبی داشتند و دربی، پاداش قضاوت آن‌ها بود. امیدوارم از این مسابقه سربلند بیرون بیاییم و همه داوران این هفته قضاوت خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیام حیدری را انتخاب کمیته داوران می‌داند، خاطرنشان کرد: گزینه‌های دیگری هم وجود داشت و لازم بود داور باتجربه‌ای برگزیده شوند. حیدری نفر دوم لیست دفاع داوران بین‌المللی ماست و می‌طلبید از داوران جوان و باتجربه استفاده کنیم. کمک‌های او هم در جام جهانی قضاوت کرده‌اند و دو ناظر AFC (مسعود مرادی و اسماعیل صفیری) را انتخاب کردیم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای داوری بیفتد.

رئیس کمیته داوران با اشاره به شرایط حساس مسابقات فوتبال ظرف هفته‌های اخیر گفت: مسابقات لیگ دسته دوم، لیگ یک و لیگ برتر در اوج حساسیت هستند و ممکن است اتفاقی در دربی رقم بخورد که یکی از دو تیم از بالای جدول کنار برود. داوران باید با تمرکز بیشتر و پخته‌تر عمل کنند و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد تا همه با سربلندی از این مسابقه خارج شویم.

«من بیشترین استرس را میان همه افراد حاضر در ورزشگاه آزادی دارم». افشاریان ضمن بیان این جمله تصریح کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد و آبروی خودم و جامعه داوری به حراج نرود. هر جا که انسان‌ها قضاوت کنند، اشتباهات هم وجود دارد و VAR (سیستم کمک داور ویدیویی) در بالاترین سطح فوتبال جهان به داوران کمک می‌کند که ما از این مسئله محروم هستیم.

وی در مورد زمان ورود VAR به فوتبال ایران گفت: ممبینی (سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال) لیدر پروژه است و کار‌ها را انجام می‌دهد. ما منتظر ورود دستگاه آزمایشی به ایران هستیم تا به داوران آموزش بدهیم. نمی‌توانم تاریخی اعلام کنم، اما تلاش عزیزان بر این است که VAR را به فصل بعد برسانیم. آموزش داوران را با ۲۵ داور آغاز می‌کنیم و فدراسیون فوتبال مصمم است این اتفاق رخ بدهد.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: داور فوتبال سیستم کمک داور ویدئویی VAR داوری خداداد افشاریان دربی
ارسال نظر
آخرین اخبار