۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۱۲۷۸۲۷
روح الله حسینی گفت: شه‌بخش در مقابل حریف بلغاری خیلی هم خوب ظاهر شد، اما متاسفانه به خاطر قدرتی که بلغاری‌ها در بوکس دارند با ناداوری بوکسور ما حذف شد.
کد خبر: ۳۰۵۴۳

شه بخش با ناداوری از مسابقات جهانی حذف شد/ نبود کرسی‌های بین المللی به ما ضربه می‌زند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روح الله حسینی سرپرست فدراسیون بوکس درباره حذف دانیال شه‌بخش مقابل حریف بلغاری با ناداوری در مسابقات جهانی اظهار کرد: داور بازی را باید ۳ بر ۲ به نفع شه‌بخش می‌گرفت، اما متاسفانه این اتفاق برعکس افتاد. در قوانین جدید فدراسیون بوکس برای اعتراض مربیان باید بالای رینگ بایستند و به نتیجه‌ای که داور داده به آن اعتراض کنند، این اتفاق از سوی مربیان ما رخ نداد که البته اگر هم مربیان این کار را انجام می‌دادند اتفاقی رخ نمی‌داد و نتیجه تغییری نمی‌کرد.
 
او ادامه داد: شرایط بوکس در داوری مانند رشته‌های دیگر نیست و خیلی به ندرت نتیجه تغییر می‌کند. متاسفانه همه این اتفاقات به خاطر نبود کرسی‌های بین‌المللی است که ما سال‌هاست از آن محروم هستیم. از طرف دیگر مسابقات جهانی، چون جایزه دلاری دارد، خیلی متفاوت‌تر از دیگر مسابقات است. بلغارستان هم کشوری است که در بوکس فعالیت‌های زیادی دارد. رویداد‌های مختلف را برگزار می‌کند و در المپیک و جهانی همیشه صاحب مدال بوده است.

سرپرست فدراسیون بوکس تصریح کرد: شه‌بخش در مقابل حریف بلغاری خیلی هم خوب ظاهر شد، اما متاسفانه به خاطر قدرتی که بلغاری‌ها در بوکس دارند با ناداوری بوکسور ما حذف شد. او به همراه قشلاقی امید‌های ما برای کسب مدال بود که متاسفانه قشلاقی هم یک روز قبل از مسابقه مادرش فوت کرد و از نظر روحی و روانی بهم ریخته بود، شه بخش هم با ناداوری حذف شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که افغانستان هم در مسابقات جهانی داور دارد، اما ایران در هیچ مسابقه‌ای داور ندارد، عنوان کرد: ما در گذشته داور در مسابقات بین‌المللی داشتیم، اما متاسفانه داوران ما را بازی ندادند. آن‌ها باید در مسابقات شرکت می‌کردند و با داوران و هیئت ژوری مذاکره می‌کردند. در گذشته داورانی، چون اردلان، بردبار و صادقی در مسابقات بین‌المللی قضاوت می‌کردند، اما نمی‌دانم در چند سال اخیر چه اتفاقی رخ داد که دیگر این داوران به مسابقات اعزام نشدند. قاعدتا وقتی هم حضور داوران کمرنگ شود دیگر در میادین مختلف آن‌ها را انتخاب نمی‌کنند، البته این مسائل را در آینده حل می‌کنیم.

او عنوان کرد: علاوه بر شه‌بخش که با ناداوری حذف شد؛ حبیبی‌نژاد هم با ناداوری مواجه شد و حق او را خوردند. متاسفانه در بوکس شرایط خیلی متفاوت است و به ندرت با اعتراض رای برگردد. نبود کرسی‌های بین‌المللی باعث این اتفاقات می‌شود و به ما ضربه می‌زند. ما فکر این را هم کردیم، اما منتظر برگزاری مجمع هستیم. باید داوران را به مسابقات مختلف اعزام کنیم یا داوران را به ایران دعوت کنیم تا با داوران ما تعامل پیدا کنند و باید باعث آشنایی آن‌ها در میادین بین‌المللی شوند.

حسینی درباره برگزاری انتخابات در اواخر اردیبهشت‌ماه عنوان کرد: هنوز وزارت ورزش و جوانان تاریخ و زمان برگزاری مجمع را به ما اعلام نکرده، من بعید می‌دانم آخر اردیبهشت مجمع برگزار شود، اما خیلی زود شاید اوایل خرداد برگزار شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: فدراسیون بوکس کشور مسابقات جهانی بوکس
ارسال نظر
آخرین اخبار