۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۵۴۷۰
با مثبت شدن تست دوپینگ عضو تیم ملی تکواندو، این ملی پوش به مدت چهار سال از حضور در میادین این رشته محروم شد اما تلاش برای کاهش محرومیت وی آغاز شده است.
کد خبر: ۳۰۸۳۳

عضو تیم ملی تکواندو به مدت 4 سال محروم شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا کلهر عضو تیم ملی تکواندو ایران در جریان مسابقات گرند اسلم ۲۰۲۳ و پس از کسب مدال طلا در وزن ۶۸- کیلوگرم مرحله مقدماتی مسابقات، تست دوپینگ داد و نمونه تست ابتدایی او مثبت اعلام شد.

ماده ممنوعه مصرفی در نمونه تست این ورزشکار از خانواده استروئید آنابولیک گزارش شده است. این تکواندوکار در مرحله نهایی مسابقات گرنداسلم به نشان برنز دست پیدا کرد و نمونه دوم تست دوپینگ وی نیز مثبت شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون تکواندو در این مورد به خبرنگار مهر گفت: پس از اطلاع از موضوع فوق جلسات متعددی داشتیم و موضوع را با رئیس فدراسیون، سرمربی تیم ملی، پزشک تیم ملی، خود ورزشکار و حتی خانواده وی نیز به دقت بررسی کردیم، ولی دلیلی برای موضوع فوق پیدا نکردیم. نوع ماده ممنوعه به کار رفته، کلاً برای تکواندوکاری که به دنبال کنترل وزن خود می‌باشد، نیازی به این ماده نداشته است.

وی ادامه داد: این دارو برای رشته‌های قدرتی مثل بدنسازی و وزنه برداری است و در این رشته اصلاً چنین کاربردی ندارد. تکواندوکاری که در سه راند ۲ دقیقه‌ای مبارزه می‌کند، اصلاً نیازی به چنین داروی ندارد. او ادعا می‌کند که اصلاً هیچ داروی مصرف نکرده است. در هر صورت تست او مثبت اعلام شده؛ و در چنین مسائلی ورزشکار مسئول است و فدراسیون هیچ مسئولیتی ندارد. ضمن اینکه این نامه به شخص کلهر ارسال شده و به فدراسیون ارسال نشده است. ضمن اینکه پس از جلسه امروز با مقانلو و پدر او، با ایمیل شخصی به وادا نامه ارسال کردند تا برای محرومیت او تخفیف بگیرند.

رحیمی در پایان گفت: او تمام ویتامین‌هایی که از طریق فدراسیون در اختیارش قرار گرفته را نیز مصرف نکرده و مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده و که حتی فدراسیون پزشکی هم از این اتفاق متعجب است. ما باید تلاش کنیم با استدلال‌های علمی برای او تخفیف بگیریم.

/مهر

برچسب ها: تکواندو ایران تیم ملی تکواندو ایران تست دوپینگ محرومیت
ارسال نظر
آخرین اخبار