۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
تعداد بازدید: ۸۲۴۷۰
رئیس فدراسیون فوتبال گفت:در تلاش هستیم پول VAR را محل آفریقای جنوبی از فیفا دریافت کنیم. دو کشور دیگر هم این کار را کردند. موانع ما خاص است.
کد خبر: ۳۲۰۹۸

آوردن VAR زمان‌بر نیست/ باید پول پروژه «فوروارد» را زنده کنیم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی تاج که در میانه نشست پرسش و پاسخ درباره کارگروه جلسه تدوین و شفاف سازی دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه و قوانین نقل و انتقالاتی حاضر شد، گفت: فدراسیون فوتبال به این جمع بندی رسیده است این بهترین کاری است که می‌توان انجام داد. اگر الان با باشگاه‌های زیان‌ده مواجه هستیم. گرفتاری‌هایی که بعضی از دستگاه‌های اجرایی معتقدند آن را می‌توانیم حل کنیم.

او در ادامه درباره حل مشکل ورود بانوان به ورزشگاه تصریح کرد: به هر حال روحیه زن ستیزی که عده‌ای می‌خواهند به فدراسیون و مجموعه کشور وارد کنند صحت ندارد. همه در تلاش هستیم از حضور آنها استفاده کنیم. بعضی از ورزشگاه‌های ما از لحاظ ساختاری قابلیت ورود بانوان را ندارند. ورودی و همچنین دستشویی آنها باید وجود داشته باشد. شورای امنیت ملی کشور مصوبه‌ای دارد دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط مثل وزارت ورزش جوانان، فدراسیون فوتبال و.... پیش نویس جامعی برای ورود کلیه بانوان به ورزشگاه‌ها انجام دهند. باید جلساتی در این زمینه گذاشته شود. در ورزشگاه‌هایی مثل نقش جهان، سیرجان، اهواز می‌توانند میزبان بانوان باشند. ورزشگاه آزادی در حال مرمت است که مشکلاتی دارد.

تاج درباره امضای قراردادهای اعضای کادر فنی تیم ملی گفت: الان از مراسم استقبال از تیم فوتبال نوجوانان می آیم. به آنها صعود به جام جهانی را تبریک می گویم. درباره قراردادها من ابتدا از مربیان تشکر می‌کنم. موانع زمانی داشتیم که تا کجا قرارداد ببندیم. از لحاظ عدد و رقم و زمان آن رفع شده که هفته آینده می‌باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: من به عیادت علیرضا بیرانوند رفتم که گفت "یکی از بهترین دوره‌های تیم ملی ایران را از لحاظ همبستگی و حمایت داریم. "

تاج درباره VAR و عدم ورود این دستگاه‌ها تاکید کرد: موانعی از جهت تحریم‌ها داریم. در شرایط ارتباطات وضعیت خوبی داریم. باید ۲۰۰ هزار دلار برای جام ملت‌های آسیا می‌دادیم. برای ما هم زمان تعیین کرده بودند که پول هتل تیم ملی را برای جام ملت‌ها بدهیم. با همین ارتباطات از AFC خواهش کردیم به قطر گارانتی بدهد که آنها پول هتل را بدهند. اگر نمی‌کردیم تیتر همه رسانه‌ها می‌شدیم. اگر نمی‌کردیم تمام رسانه‌ها می‌زدند" همه تیم‌های جام ملت‌های آسیا رزرو هتل کردند جز ایران. "

وی گفت: ما دو سال از پروژه فوروارد استفاده نکردیم. این پروژه سهمیه‌ای نیست. باید این را استفاده می‌کردیم. باید آن دو سال و سپس پول امسال را هم زنده کنیم. در همین راستا در تلاش هستیم پول VAR را محل آفریقای جنوبی از فیفا دریافت کنیم. دو کشور دیگر هم این کار را کردند. موانع ما خاص است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: امیدوارم دولت هم نگاه خاصی به فوتبال داشته باشد. بخصوص اینکه مسابقات زیادی در پیش داریم. در عراق فهمیدم دولت این کشور به فدراسیون فوتبالش ۶۰ میلیون دلار کمک کرده است. امیدواریم دولت مثل گذشته نگاه ویژه ای داشته باشد. ما امسال سال پر مسابقه‌ای هستیم. ۱۷ تیم ملی داریم که باید مداوم اردو برگزار شود و سپس اعزام کنیم. امروز هزینه یک بازیکن لژیونر ما حدود ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود. همین الان هم تلاش کردیم بزرگسالان و نوجوانان با پرواز اختصاصی بروند. این کارها هزینه دارد.

وی درباره اسپانسر فدراسیون فوتبال گفت: در حال رایزنی هستیم. پول آنها باز هم راهگشا نیست. ما اگر پول خودمان را از فیفا و AFC بگیریم این مشکل حل شود.

تاج درباره زمان بندی فیفادی بعدی تصریح کرد: برای نوجوانان کارمان را به نحو احسن انجام دادیم. تیم امیدها هم به غرب آسیا رفت. بحث بزرگسالان هم در حال برنامه ریزی هستیم. از دیدگاه خودمان و سرمربی تیم هم بازی‌های خوبی در کافا بود. ما ۱۶ سال قهرمان نشده بودیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره VAR تصریح کرد: جلسات بسیار خوبی با فیفا داشتیم. در جریان همه چیز هستند. یک واسطه داشتیم که آن هم احتمالاً حذف شود. فیفا خودش وارد ماجرا شده است. ورزشگاه‌ها هم اگر دستگاه‌ها بیاید مانع اصلی نیست. الان موانع اصلی آموزش داوران است. باید داوران ما آموزش را ببینند. آوردن و تجهیز دستگاه‌ها خیلی زمان بر نیست.

برچسب ها: مهدی تاج فدراسیون فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار