۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۲۵۲۱۴۶
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: به  اعتقاد بنده مجلس باید برآمده از همه طیف‌ها، تفکرات، اندیشه‌ها و جناح‌های سیاسی باشد و تا زمانیکه در مجلس مناظره، مباحثه و کنکاش‌های علمی و سیاسی به وجود نیاید، شاید آن چنان نتوانیم به یک قانون محکم، مناسب و در خورِ شان انقلاب اسلامی برسیم.
کد خبر: ۳۲۱۷۶

مجلس باید برآمده از همه طیف‌ها، تفکرات، اندیشه‌ها و جناح‌های سیاسی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله بیگی  با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال در جوار نورانی، روحانی، عرفانی و ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، نقشه راه را برای همگان ترسیم می‌کنند؛خاطرنشان کردند :  مهمترین بیانات حضرت آقا تبیین نقشه راه انتخابات برای سال جاری بود. که معظم له به زیبایی به چهار رکن اصلی و اساسی انتخابات اعم از “امنیت، سلامت، حضور حداکثری و رقابت” متذکر و رهنمون شدند.

تامین و حفظ امنیت انتخابات، فقط مختص دستگاه های امنیتی نیست

تبیین راهکارهای حضور حداکثری مردم فرض و واجب است

وی در ادامه گفت: بر فرزندان نظام، انقلاب، حاکمیت، دولت و بر همه آنهایی که دل در گرو ولایت و سربازی حضرت آقا دارند، فرض و واجب است که راهکارهای حضور حداکثری مردم، راه های سلامت انتخابات و همچنین امنیت  و رقابت در انتخابات را کاملاً تدوین، تبیین و تشریح کنند.


حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه طبیعتاً تامین و حفظ امنیت انتخابات، فقط مختص دستگاه های امنیتی نیست؛ تصریح کرد:  بنده طلبه؛ شمای خبرنگار  که کار خبری می کنید، دانشجویان عزیز، کارگران و کشاورزان زحمتکش و همه آحاد ملت شریف ایران اسلامی در سلامت انتخابات دخیل هستیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  بیان و تبیین  این چهار کلمه از سوی مقام معظم رهبری برای ارکان و افراد خاصی نیست؛متذکر شد: بیان این چهار اصل برای همه آحاد ملت شریف ایران اسلامی است که دل در گرو نظام، انقلاب، ولایت و شهدا دارند و خاک پاک ایران اسلامی و وطنشان را دوست دارند بنابراین این نقشه راهی که معظم له برای ما تدوین و تنظیم نموده اند آئینه ای  تنام نما در مقابل دیده گان ما است و انشااللهُ الرّحمن با خط و مشی که ایشان در این چهار کلمه تبیین کرده اند، همه ملت فهیم، شریف و نجیب ایران اسلامی در جهت حفظ امنیت، رقابت سالم، سلامت ، حضور و مشارکت حداکثری انتخابات گام بر خواهند داشت.

مظهر زنده بودن ملت انتخابات پرشوراست

وی انتخابات پرشور را مظهر زنده بودن و حضور با اراده و عزم راسخ یک ملت در عرصه‌ها گوناگون برشمرد و خاطرنشان کرد: آنچه مهم است، این است که همه آحاد ملت در انتخابات  حضور پیدا کنند و بدانیم که هر برگ رای در انتخابات، رای به خون پاک شهدا ، رای به اهداف و آرمان های امام  راحل و نهایتاً لبیک به مقام معظم رهبری است که در تاریخ ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد بنابراین همگان باید فرمایشات حضرت آقا را سرلوحه علمی، عملی، معنوی و سیاسی کار خود قرار دهیم  و با حضور حداکثری خود موجبات عزت را برای کشورمان به ارمغان آوریم.

مجلس باید پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین  باید متضمن استقلال و اعتلای کشور و حقوق واقعی ملت باشد

حجت‌الاسلام بیگی با تاکید بر اینکه ایران قوی نیاز به «مجلس قوی» دارد خاطرنشان کرد : مجلس باید پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد و همچنین مجلس باید متضمن استقلال و اعتلای کشور و حقوق واقعی ملت باشد بنابراین به  اعتقاد بنده مجلس باید برآمده از همه طیف‌ها، تفکرات، اندیشه ها و جناح های سیاسی باشد و تا زمانیکه در مجلس مناظره، مباحثه و کنکاش های علمی و سیاسی به وجود نیاید، شاید آن چنان نتوانیم به یک قانون محکم، مناسب و در خورِ شان انقلاب اسلامی برسیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه گفت : ما ضمن اینکه به کلیات و ریشه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحت سیطره و فرمان مقام معظم رهبری معتقد هستیم. به نظرم در مجلس آینده باید تضارب آرا و افکار، اندیشه ها، جناح‌ها و احزاب سیاسی  شرف حضور داشته باشند تا یک مجلس پرجنب‌ و جوش، پرطمطراق ( سیاسی، علمی، فکری و فرهنگی) را شاهد باشیم.

وی با  تاکید بر اینکه مجلس آینده باید یک مجلس چند صدایی و متشکل از همه گروه ها و جریانات سیاسی باشد؛ تصریح کرد: مجلس هموار و یکدست، به مانند جاده صافی است که قانون گذاران را در صندلی راحتی و سبز، به خواب می برد. برای اینکه نمایندگان محترم در صندلی های سبز خود چرت نزنند و به خواب نروند، بهتر است حتماً چند صدایی در آنجا حاکم شود. این چندصدایی، نخواهد بود مگر اینکه همه افکار، جناح ها، دسته ها و احزاب وجود داشته باشند.

 نمایندگان  نتوانستند درجه خود را حفظ  و آنرا ارتقا بخشند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که با توجه به حمایت های رهبر فرزانه انقلاب از مجلس یازدهم آیا عملکرد این مجلس توانسته  تا این مجلس را در تراز مجلس انقلابی قرار دهد،گفت: یکی از خصیصه‌های بنده صراحت گویی است! حقیقتاً  مقام معظم رهبری درجه خوبی را به نمایندگان محترم و سرداران سیاسی مجلس شورای اسلامی دادند؛ اما این سرداران و نمایندگان محترم سیاسی آنچنان که باید نتوانستند درجه خود را حفظ  و آنرا ارتقا بخشند.

برخی از چهرهای سیاسی با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی که از آن برخوردار هستند اگر در انتخابات شرکت نکنند بهتر است

حجت‌الاسلام بیگی همچنین در واکنش به برخی از اخبار و شنیده ها  مبنی برحضور برخی از چهره های مشهور سیاسی به ویژه آقای دکتر علی لاریجانی در انتخابات مجلس  آینده گفت:بدون تعارف عرض کنم اگر برخی از چهرهای سیاسی با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی که از آن برخوردار هستند اگر در انتخابات شرکت نکنند بهتر است. این یک نصیحت مشفقانه و برادرانه از سوی یک سرباز کوچک نظام و انقلاب است اما در مورد حضور  آقای دکتر علی لاریجانی (بدون تعارف و به دور از تفکرات سیاسی) ایشان انسان سیاستمدار، دانشمند و با برنامه‌ای است. طی چهار سالی که با ایشان در مجلس بودم، می دانم انسان باسواد و عالمی است و به نظرم حضور ایشان در مجلس برای وزانت، سنگینی، پویایی و شکوفایی مجلس بسیار ضروری است.

/بهارستان آنلاین

برچسب ها: روح‌ الله بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار