۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۱۴۴۵۱۰۷
نماینده حوزه های انتخابیه تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس نهم تصریح کرد: در دوران نمایندگی، بنده استیضاحی را پیگیری می‌کردم  که در آن زمان وزیر وقت پس از جلسه فراکسیون درخواست ملاقات شخصی داد که قطعا نیت خوبی پشت این پیشنهاد نبوده ...
کد خبر: ۱۱۸۶۹

تریلی تریلی قوانین وضع میشود اما... | وضعیت اسفناک نظارت بر لایحه‌های تصویب شده!

تریلی تریلی قوانین وضع می شود|وضعیت اسفناک نظارت بر مصوبات!

حجت الاسلام والمسلین روح الله بیگی ئیلانلو، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در پاسخ به نحوه نظارت بر اجرای قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم محاسبه کنیم  که چقدراز زمان خود را برای تقنین و چه میزان را برای نظارت اختصاص می دهیم؛ باید به جرات بگویم اختصاص زمان برای نظارت بیشتراز 10 درصد نیست که شاید 5 درصد آن هم منتج به نتیجه نمی شود.

تریلی تریلی قوانین وضع میشود اما... | وضعیت اسفناک نظارت بر لایحه‌های تصویب شده!

نیت استیضاح دغدغه ملی است یا گروکشی؟

اگر تحقیق و تفحصی را در دستور کار قرار می‌دهیم در مرحله اول باید در نظر بگیریم آن شخص رهبر تیم استیضاح کننده که به دنبال جمع آوری امضا است آیا دغدغه ملی، مردمی، نظام و دولت را دارد یا به فکر تسویه حساب شخصی است؟ و چه بسا گاهی این اقدام را برای گروکشی انجام می‌دهند!

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر تحقیق و تفحصی را در دستور کار قرار می‌دهیم در مرحله اول باید در نظر بگیریم آن شخص رهبر تیم استیضاح کننده که به دنبال جمع آوری امضا است، آیا دغدغه ملی، مردمی، نظام و دولت را دارد؟ یا به فکر تسویه حساب شخصی است؟ و چه بسا گاهی این اقدام را برای گروکشی انجام می‌دهند!

بیگی افزود: در مقابل آن هم زمانی که اقدام به استیضاح می‌کنیم از چندین جناح فشار می‌آورند و با تهدید و تطمیع نماینده می‌خواهند استیضاح خود را پس بگیرد .

تهدید و تطمیع نماینده برای عقب نشینی

نماینده حوزه انتخابیه تکاب، شاهین دژ و میاندواب در مجلس نهم تصریح کرد: در دوران نمایندگی بنده استیضاحی را پیگیری می‌کردم  که در آن زمان وزیر وقت پس از جلسه فراکسیون درخواست ملاقات شخصی داد که قطعا نیت خوبی پشت این پیشنهاد نبوده. بعضاً نماینده را تحت فشار می‌گذارند و یا با ملکی در مناطق بالای شهر تهران و ماشین سعی می کنند نماینده از پیگیری تحقیق و تفحص خودداری کند.

تریلی تریلی قوانین وضع میشود اما... | وضعیت اسفناک نظارت بر لایحه‌های تصویب شده!

بخش نظارت نمایندگان باید خیلی فعال باشد!

وی ادامه داد: در مواجهه با پیشنهادات، نماینده باید به وجدان خود رجوع کند و در نظر بگیرد که ـ به فرموده حضرت امام این رای پابرهنه هاست که شما را

بعضاً نماینده را تحت فشار می‌گذارند و یا با ملکی در مناطق بالای شهر و ماشین سعی می کنند از پیگیری تحقیق و تفحص خودداری کند.

نماینده کرده است ـ آیا حق نظارت بر حسن انجام وظایفی که از سمت مردم بر دوش آن می‌باشد در مسیر حقیقی و واقعی قرار دارد و یا در مسیر تسویه حساب شخصی است؟ آیا هنگام پس گیری امضا این کار از روی صداقت و پذیرفتن اشتباه است یا از روی تطمیع شدن؟ ما تریلی تریلی قوانین وضع می کنیم، اما نظارتی انجام نمی‌دهیم که آیا این قوانین درست اجرا شده اند؟ باید در مجلس زمان را در وضع قوانین و نظارت به طور مساوی تقسیم کنیم و بخش نظارت بر رفتار نمایندگان خیلی فعال باشد.

برچسب ها: روح‌ الله بیگی مجلس قوانین تهدید
ارسال نظر
آخرین اخبار