۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۸۴۴۸۴
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گفت؛
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گفت: صنایع‌دستی ما در سال ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و ۲۴۰ میلیون دلار صادرات در کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۶۸

صنایع‌دستی سالانه ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نشست معاون صنایع‌دستی با مدیران تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی با هدف بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با این حوزه با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست طی سخنانی گفت: تشکل‌ها چشم و گوش صنایع‌دستی هستند و از روز اول حضورم در معاونت صنایع‌دستی به دنبال تقویت این حوزه بودم.

او افزود: از امروز بیمه البرز را به‌عنوان یک تشکل صنایع‌دستی می‌شناسیم و تمام بیمه‌شدگان بیمه البرز را عضوی از تشکل‌های صنایع‌دستی می‌دانیم.

جلالی با اشاره به جلسه امروز در مجلس و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: رایزنی‌های خوبی در مجلس انجام شده و امید داریم این حوزه با حمایت‌های مجلس و دولت روز به روز رونق بیشتری بگیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های دستی کشور در ادامه گفت: بیمه در حقیقت مدیریت سرمایه است در سال‌های گذشته مدیریت هزینه کردیم، اما باید از امروز مدیریت سرمایه کنیم و با استفاده از محصولات بیمه بتوانیم موضوعات مرتبط با هنرمندان صنایع‌دستی را مدیریت و پیگیری کنیم.

او یادآور شد: پیش از این با صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز همکاری داشته‌ایم و از امروز با بیمه البرز همکاری خواهیم کرد و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص بین وزارت میراث‌فرهنگی و بیمه البرز امضا شد.

صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی

محمدحسین عسکرپور مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی نیز در این نشست در سخنانی گفت: ما جزو سه کشور برتر جهان در حوزه صنایع‌دستی هستیم. ۵۲۰ نفر در سامانه به‌عنوان هنرمند صنایع‌دستی ثبت شده‌اند که البته تخمین ما فعالیت بیش از یک میلیون نفر است.

او افزود: صنایع‌دستی ما در سال ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. ۲۴۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی در کشور انجام می‌شود که این بسیار مهم است.

عسکرپور تصریح کرد: این ظرفیت‌ها نشان‌دهنده این است که این صنعت نیازمند حمایت است و نیازمند این هستیم که بانک‌ها و بیمه‌ها از ما حمایت کنند.

او یادآور شد: ۱۲۷۰ تعاونی به نام صنایع‌دستی ثبت شده، اما ۷۰ تشکل بالای ۱۰۰ نفر داریم.

توجه دولت سیزدهم به صنایع‌دستی

نادر زینالی مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این نشست گفت: صنایع‌دستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و موضوع حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال می‌شود.

او افزود: یکی از مهمترین موضوعات حمایتی از حوزه صنایع‌دستی، بیمه هنرمندان و صنعتگران است و این موضوع در دولت جدید با پیگیری‌های مهندس ضرغامی روند رو به جلویی را طی می‌کند.

حمایت بیمه البرز از هنرمندان صنایع دستی و معرفی طرح شوکا

موسی رضایی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه البرز نیز در این نشست در سخنانی گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم به صنعت بیمه، خوشبختانه اکنون شاهد اثرگذاری این صنعت در حوزه اقتصاد هستیم و در این میان آماده همکاری با بخش‌های مختلف دولت هستیم و حضور در بازار‌های جدید و حمایت از صنایع‌دستی و صنایع فرهنگی یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای صنعت بیمه و خصوصا بیمه البرز است.

او افزود: در همین رابطه موضوع جدیدی را با عنوان «بیمه زندگی شوکا» برای علاقه‌مندان به این حوزه و فعالان صنایع‌دستی در نظر گرفتیم که کوتاه‌مدت است و ۵ ساله است. نام این بیمه «شوکا» است که کوچکترین آهوی مینیاتوری جنگل‌های هیرکانی است.

رضایی تصریح کرد: شرکت بیمه البرز برای حمایت از حوزه صنایع‌دستی به دنبال انتفاع و بهره‌برداری خود نیست بلکه بیشتر به دنبال حمایت از حوزه فرهنگ کشور است. تمام فرآیند خرید بیمه و کار‌های بانکی این محصول جدید بیمه البرز به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به بانک و ارائه هر نوع تضمینی است و در مدت ۵ دقیقه بیمه‌نامه شوکا برای فعالان حوزه صنایع‌دستی انجام می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه البرز در ادامه گفت: خریدار بیمه طی ۶۰ ماه اقساط خود را پرداخت می‌کند و بعد از ۵ سال می‌تواند تمام حق بیمه خود را با سودی که به آن تعلق گرفته دریافت کند و یا این که مادام‌العمر از مستمری استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: ما یک نگاه متفاوت به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم و قصد داریم از حوزه صنایع‌دستی حمایت کنیم و این را یک تحربه و حرکت جدید برای صنعت بیمه می‌دانیم.

در این نشست معاونان صنایع‌دستی استان‌ها نیز به صورت برخط حضور داشتند.

همچنین در این نشست نمایندگان و مدیرانی از بیمه به معرفی خدمات بیمه‌ای خود به هنرمندان صنایع‌دستی و تشکل‌های مردم‌نهاد این حوزه پرداختند و بسته‌های بیمه‌ای در نظر گرفته شده برای صنعتگران را تشریح کردند.

تعدادی از نمایندگان تشکل‌های صنایع‌دستی نیز در این نشست در سخنانی به ارائه نظر و پیشنهاد‌های خود پرداختند و مسائل مرتبط با حوزه صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت صنایع‌دستی و بیمه البرز با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی به امضا رسید.

در این نشست همچنین مسئولانی از شرکت بیمه البرز، صندوق بیمه عشایر و روستاییان و نیز مدیران بانکی و جمعی از مدیران تشکل‌های حوزه صنایع‌دستی حضور داشتند و به ارائه طرح‌های حمایتی خود از هنرمندان صنایع‌دستی پرداختند و مقرر شد این شرکت بیمه‌ای از این پس در قالب بیمه از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت کند./باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: میراث فرهنگی صنایع دستی میز صادرات صنایع دستی تفاهمنامه همکاری هنرمندان
ارسال نظر
آخرین اخبار