۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۳۷۲۵۴۵
عبداللهی، رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی استان تهران گفت: صنایع دستی از بعد‌های اقتصادی، اشتغالزایی و خانواده بسیار منحصر به فرد است لذا در جایگاه خاصی قرار دارد.
کد خبر: ۳۶۶۱۵

صنایع دستی

لزوم حمایت از تمامی هنرهای صنایع دستی از جمله حوزه ملی فرش/ ابزارها به کمترین قیمت در اختیار هنرمندان قرار گیرد

سید محمد عبداللهی، رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز صنایع دستی مطرح کرد: صنایع دستی از بعدهای اقتصادی، اشتغالزایی و خانواده بسیار منحصر به فرد است. در بعد اقتصادی تنوع بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد، در خصوص اشتغالزایی به دلیل آنکه صنایع دستی نیار به مهارت آموزی دارد و آکادمیک نیست، افراد در هر شرایط سنی می‌توانند این حوزه را یاد بگیرند چرا که تاسیس کارگاره مختص به صنایع دستی بسیار با هزینه‌های کمی همراه است. در حوزه خانواده در نقاط مختلف خانواده‌ها در نیمه وقت، پاره وقت یا حتی اوقات فراغت خود می‌توانند در این حوزه آموزش ببینند یعنی صنایع دستی اشتغالزایی در هر نقطه‌ای را ایجاد می‌کند که این موضوع باعث کاهش مهاجرت افراد به کلان‌شهرها می‌شود. این‌ها مسائلی است که منحصرا مختص تولیدات صنایع دستی است لذا در جایگاه خاصی قرار دارد.

صنایع دستی

قیمت تمام شده کالای صنایع دستی بسیار بالا است و با کوچک شدن سبد خانوار و کم شدن توان خرید، مردم دیگر نمی‌توانند برای خرید روی به صنایع دستی بیاورند در کل وضعیت فعلی بازار صنایع دستی بسیار راکد است.

وضعیت فعلی بازار صنایع دستی

عبداللهی به مشکلات کنونی حوزه صنایع دستی اشاره و بیان کرد: مشکلات کنونی حوزه صنایع دستی مربوط به هزینه‌ها است، مواد اولیه بسیار گران شده است. قیمت تمام شده کالای صنایع دستی بسیار بالا است و با کوچک شدن سبد خانوار و کم شدن توان خرید، مردم دیگر نمی‌توانند برای خرید روی به صنایع دستی بیاورند در کل وضعیت فعلی بازار صنایع دستی بسیار راکد است.

وی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که مسئولین مربوطه باید توجه کنند این است که مواد اولیه صنایع دستی و در دسترس قرار داشتن ابزارها به کمترین قیمت در اختیار هنرمندان قرار گیرد. تعهد پیمان ارزی برای صادرات را نهایتا اگر امکان حذفش نیست به حداقل برسانند. امکان حمایت‌هایی در کشورهای هدف که برای صادرات است، صورت گیرد از قبیل کمک‌های مالی بابت برگزاری و شرکت کردن در نمایشگاه‌ها. این مسائل می‌تواند در ادامه روند کار بسیار تأثیرگذار باشد.

صنایع دستی

لزوم حمایت از صنایع دستی

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی تمامی هنرهای صنایع دستی از جمله حوزه ملی فرش باید مورد حمایت قرار گیرد و بازاریابی شود و به کشورهای دیگر معرفی شود تا بتوانند حداقل سرمایه‌گذار را برای تولید جذب کنند.

برچسب ها: صنایع دستی میز صادرات صنایع دستی محمد عبداللهی فرش صادرات مسئولین هنرمندان
ارسال نظر
آخرین اخبار