۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید: ۲۵۱۰۰۸
آیا هواداران از شما خواسته بودند که در مورد فلسطین از رونالدو سوال یا نظر بپرسید؟! آیا شما در این مورد، پرسشنامه یا نظرسنجی در سایت یا سامانه‌های پرسپولیس در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌ بودید؟!آیا نمی‌توانستید سوالی از رونالدو بپرسید که به پیشرفت فوتبال پرسپولیس و ایران کمک کند؟!
کد خبر: ۳۴۴۵۴

به نام فلسطین به کام درویش



پایگاه خبری تحلیلی خطوط: درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد دیدار دخترش با رونالدو و گرفتن عکس یادگاری با او گفته دخترم را به عنوان مترجم بردم چون سوالاتی در رابطه با فلسطین از رونالدو داشتم، خواستم مطمئن بشم که سوالم پرسیده میشه!! (نقل به مضمون).
جناب مدیرعاملمن ده‌ها سال است که همچون میلیون‌ها هم‌وطن، هوادار پرسپولیسم و نسبت به این تیم عرق و علاقه دارم. شما از طرف خودتان (به عنوان شخص حقیقی) حق ندارید با رونالدو که به عنوان یار تیم رقیب به تهران آمده سوال بپرسید، چه برسد به این که در مورد فلسطین سوال کنید.
شما حق ندارید در حین انجام وظیفه و مسئولیتی که دارید، کار شخصی (سوال در مورد فلسطین یا هر آنچه دغدغه شخص شماست) بکنید. شما نمی‌توانید فرصتی که پرسپولیس در اختیار شما قرار داده را در مسیر خواست شخصی و خانوادگی هدر دهید. شما مدیرعامل باشگاه مردمی هستید و به نمایندگی از میلیون‌ها پرسپولیسی و حتی تمام ایرانیان (که برای اولین بار حضور رونالدو در ایران میسر گردیده است) موظف بوده و هستید که خادم مردم و باشگاه باشید و هر آن‌چه مطلوب هواداران و باشگاه است، را با رونالدو -یا هر فرد فوتبالی دیگری- در میان بگذارید.
آیا هواداران از شما خواسته بودند که در مورد فلسطین از رونالدو سوال یا نظر بپرسید؟! آیا شما در این مورد، پرسشنامه یا نظرسنجی در سایت یا سامانه‌های پرسپولیس در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌ بودید؟!آیا نمی‌توانستید سوالی از رونالدو بپرسید که به پیشرفت فوتبال پرسپولیس و ایران کمک کند؟!
جناب درویشبرای هواداران تیم چه کرده‌اید؟!برای تیم پرسپولیس چه کرده‌اید؟! برای رفع مشکلات تیم‌های پایه و پرداخت مطالبات ورزشکاران، مربیان و اشخاص مختلف چه کررده‌اید؟! برای سر و سامان دادن به مشکلات زمین بازی و سکوهای ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان چه کردید؟!وظیفه شما فوتبال و ورزش و ارائه سوالات فوتبالی است، نه سوالات سیاسی که هیچ ربطی به جایگاه شما ندارد. دیدگاه رونالدو در مورد فلسطین چه کمکی به رشد فوتبال ما می‌کند؟! دهه‌هاست ورزش ایران را سیاسی کرده‌اید و از این مسیر ضربه‌های جبران ناپذیری به بدنه ورزش وارد آمده است. با سیاسی کردن ورزش، جز سرخورده شدن ورزشکاران و مهاجرت آن‌ها چه حاصلی برای ما داشته است؟!
شما دومین بار است که در روزهای اخیر در مورد فلسطین و چندمین بار است که سوار احساسات پاک مردم ایران شده‌اید و با دروغ خواسته‌اید رفتارهای نسنجیده و ضد مردمی خود را توجیه کنید.
شما برای شیرین کاری و جلب توجه حاکمیت، هیات مدیره - یا هر فردی که در تحکیم پایه‌های قدرت شما در پرسپولیس یا هر جای دیگری که در خیال خود می‌پرورانید- از نام فلسطین بهره برده‌اید. شما برای توجیه دیدار دختران با رونالدو به حنایی متوسل شده‌اید که سال‌هاست رنگ باخته است.
اگر قرار بر استفاده از مترجم بود چه خوب بود که از مترجم رسمی تیم استفاده کنید. اگر مترجم نداشتید می‌توانستید از هواداران توانا بهره بگیرید که نسبتی با مدیران تیم نداشته باشند. یا این که از مسیرهای قانونی و درست مترجم جذب می‌کردید نه اینکه برای توجیه دیدار دختران با رونالدو این چنین قصه غیرعقلانی و عذر بدتر از گناه بسازید.
شنیده می‌شود که در مدت حضور رونالدو و دیگر نام‌های مطرح فوتبالی تیم النصر عربستان، افراد وابسته به قدرت یا فرزندان و...شان به صورت غیر رسمی دیدار داشته‌اند. هر چند وقوع این اتفاقات در ایران امر عجیبی نیست. اما یک واقعیت به قطع تایید می‌شود: این که جمهوری اسلامی شهروندان را درجه‌بندی کرده؛ را دیگر نمی‌شود منکر شد. وقتی درویش و درویش‌ها با سواستفاده از موقعیت و قدرت، فرزندان خود را برتر از مردم ایران بپندارند یعنی مهر تایید بر درجه بندی شهروندان کوبیده‌اند. و وااسفا مادامی که از احساسات پاک ایرانیان برای توجیه رفتار بسیار زشت خود استفاده کنید...
درویش نمونه مدیر تراز جمهوری اسلامی ایران است و جالب این که یکی از مدیران موفق نامیده شده است!! در این میان، مورد دیدار دختر درویش رسانه‌ای شد. چه بسیار اتفاقات این چنینی در کشور امام زمان رخ می‌دهد، رسانه‌ای نمی‌شود و آب از آب هم تکان نمی‌خورد!! زمانی هم که در این مورد سوال می‌شود به جای پذیرش اشتباه و عذرخواهی رسمی، زبانشان به هر سو می‌چرخد و هر تهمتی به مردم می‌زنند.
ناظران و کسانی که وظیفه رسیدگی به چنین بی اخلاقی‌ها را بر عهده دارند کجا هستند؟! وقتی دستان مدیران نظارتی به چنین رفتارهایی آلوده باشد چگونه انتظار پاکسازی داشته باشیم. هر چه بگندد نمکش می‌زنند...

 عبدالعلی شجاعی

برچسب ها: رضا درویش پرسپولیس باشگاه پرسپولیس فلسطین رونالدو
ارسال نظر
آخرین اخبار