۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۹۵۹۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش سالانه حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال 1403 مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه 1402 کل کشور موافقت کردند.
کد خبر: ۳۴۸۶۶

مجلس افزایش مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه 1402 تصویب شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایندگان در جلسه علنی امروز(شنبه،29مهر) مجلس شورای اسلامی، بندالحاقی(5) ماده 73 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال 1403 مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه 1402 کل کشور سالانه افزایش می یابد.

بند الحاقی (5)
1- علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی موضوع بند «ت» ماده (26) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال 1403 مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه 1402 کل کشور سالانه به شرح زیر افزایش می یابد:

1-1- تولید داخل با نشان ایرانی پانزده درصد (%15)
1-2- تولید داخل با نشان بین المللی بیست و پنج درصد (%25)
1-3- سیگار وارداتی با هرنشان پنجاه درصد (%50)
1-4- هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل بیست درصد (%20)
1-5- هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف پنجاه و پنج درصد (%55) صددرصد (%100) درآمدهای حاصل از اجرای این جزء توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه داری کل کشور واریز میگردد و در بودجه های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماریهای ناشی از آن، توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمبرخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص مییابد.
2 -وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:
2-1- امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.
2-2- نسبت به شناسایی کلیه واحدهای تولیدی و عرضه کننده محصولات دخانی که بهصورت غیرقانونی تولید و عرضه میشود اقدام و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان متخلفین را به مراجع قضائی معرفی نماید.
3- ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق و تقلبی شناسه (کد) رهگیری اقدام و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.
4- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است چاپخانه هایی را که بدون مجوز قانونی نسبت به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان مواد دخانی ً خصوصا تنباکوی معسل با نشان های مختلف خارجی و داخلی اقدام می کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید. 

/فارس.

برچسب ها: مالیات #مجلس شورای اسلامی دخانیات سیگار
ارسال نظر
آخرین اخبار