۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۱۷۱۹۶۶
اولین دیدار نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی با رقابت بین دانشگاه آزاد قم و نفت و گاز زاگرس آغاز شد که با پیروزی و فینالیست شدن تیم زاگرس همراه شد.
کد خبر: ۳۵۱۶۳
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بعد از برتری 9 بر صفر تیم گروه ملی فولاد در اولین دیدار نیمه نهایی، مصاف دو تیم دانشگاه آزاد قم و نفت و گاز زاگرس در سالن گیت بوستان آغاز شد که با پیروزی و فینالیست شدن تیم زاگرس همراه شد.

هدایت تیم دانشگاه آزاد را روح الله میکائیلی سرمربی سابق تیم ملی فرنگی جوانان و سرمربیگری نفت و گاز زاگرس را مجید رمضانی عضو کادرفنی تیم ملی فرنگی برعهده دارند.

نفت و گاز زاگرس 5- دانشگاه آزاد قم 5.

تیم زاگرس با امتیازفنی 22_ 19 به برتری رسید.

یاری: در مورد نتیجه کشتی سنگین‌وزن بانک شهر و دانشگاه آزاد پیش از فینال تصمیم‌گیری می‌شود

وزن 55 کیلو: مهدی احدی 9- کیانوش شمشیری صفر

وزن 130 کیلو: مرتضی الغوثی با نتیجه 3-صفر مقابل ابوالفضل سیدمهدوی تن به شکست داد تا نتیجه تیمی یک-یک مساوی شود.

وزن 60 کیلو: امید آرامی نتوانست از سد امیرحسین خوانساری بگذرد و با نتیجه 4-یک مقابل این حریف تن به شکست داد تا دانشگاه ازاد از حریف پیش بیافتد.

وزن 97 کیلو: امیررضا اکبری با نتیجه 9-یک علی عابدی را برد تا نتیجه تیمی 2-2 مساوی شود.

وزن 63 کیلو: میثم دلخانی که در بازی های آسیایی خود را در وزن المپیکی 60 کیلو محک زد و پس از آن تصمیم گرفت کارش را بار دیگر در وزن 63 کیلو ادامه دهد، مقابل کشتی گیر دانشگاه آزاد امیرمحمد یارمحمدزهی  تن به شکست 4-2 داد.

دلخانی سال 2021 مدال طلای وزن 63 کیلوگرم را از آن خود کرد و در آستانه مسابقات جهانی 2022 به دلیل شکستگی دستش، دوبنده تیم ملی را از دست داد.

وزن 87 کیلو: پژمان پشتام در یک مبارزه نزدیک 2-یک ابوالفضل پایدار را شکست داد تا دو تیم 3-3 مساوی شوند.

وزن 67 کیلو: رضا عباسی در کمتر از یک دقیقه با نتیجه 8-صفر مقابل محمدجواد رضایی تن به شکست داد تا بار دیگر دانشگاهی ها از تیم زاگرس پیش بیافتند.

وزن 82 کیلو: مبارزه حساس و تعیین کننده جمال اسماعیلی  و سیدمحمد چوبچیان3-2 به سود اسماعیلی تمام شد.

دادن کارت زرد به مهدی محمدی عضو کادرفنی تیم دانشگاه آزاد، اعتراض شدید عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی را به همراه داشت که با وساطت کادر اجرایی و ژوری، قائله ختم شد.
بار دیگر درخواست چلنج از سوی کادرفنی دانشگاه آزاد و بلند شدن مهدی محمدی از جایش تذکر رئیس تشک و تهدید به دادن کارت قرمز به این مربی را به همراه داشت که این مسئله به واکنش شدید محمدی منجر شد.

این چلنج را دانشگاه آزاد باخت و یک امتیاز به جمال اسماعیلی داده شد. بعد از شکست چوبچیان اعتراض مهدی محمدی به رئیس تشک همچنان ادامه داشت. اعتراض های مداوم، کشتی وسط تشک را هم تحت الشعاع قرار داد و مبارزه دو کشتی گیر به شکلی عصبی و با ضربه زدن پیگیری می‌شد.

وزن 72 کیلو: مرتضی پورعیسی 2-یک مقابل محمدرضا رستمی تن به شکست داد تا تیم دانشگاه آزاد 5-4 به لحاظ تیمی پیش بیافتد.

وزن 77 کیلو: محمدرضا مختاری در آخرین و مهم ترین مبارزه نیمه نهایی دوم، درحالیکه مختاری چهار صفر از عبدی پیش افتاده بود درخواست چلنج صحیح از سوی روح الله میکائیلی سرمربی دانشگاه آزاد نتیجه را دو-صفر کرد. با کمتر شدن اختلاف، در ادامه عبدی بهتر کار کرد. درخواست چلنج در میانه این کشتی، منجر به توقف نسبتا طولانی مبارزه شد که مهدی محمدی عضو کادرفنی دانشگاه آزاد می‌گفت کشتی حسن یزدانی با تیلور (در فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات جهانی بلگراد) به همین شکل شد، درنهایت رای این چلنج به سود محمدرضا مختاری اعلام شد تا نتیجه 4-2 شود. درحالیکه کشتی تساوی دنبال می شد مختاری با ضربه فنی عبدی را شکست داد تا حکم به فینالیست شدن تیم زاگرس بدهد.

/تسنیم.

برچسب ها: کشتی فرنگی کشتی
ارسال نظر
آخرین اخبار