۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
تعداد بازدید: ۹۶۸۵۳
مدیرعامل برق حرارتی گفت: اولویت‌ بخشی و تسریع در آماده‌سازی نیروگاه‌های حساس بسیار حائز اهمیت بوده و در جهت تسریع در آماده‌سازی تمام واحدهای تحت تعمیرات و رفع موانع عملیاتی آنان دستوراتی صادر شد.
کد خبر: ۳۵۲۸۰

انجام 50 درصد از برنامه ۱۱۰هزار مگاواتی تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عبدالرسول پیشاهنگ با اشاره به اینکه در فصل تعمیرات برای نیروگاه‌های حرارتی 110 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده، گفت: این اقدامات برای 321 واحد نیروگاهی برنامه‌ریزی شده که تاکنون 3.1 و 3.1 هزار مگاوات از تعمیرات اساسی نیروگاه‌های بخاری و واحدهای گازی، 15.7 هزار مگاوات تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخاری، 24 هزار مگاوات بازدید اتاق احتراق و بیش از 1.7 هزار مگاوات بازدید مسیر داغ این نیروگاه‌ها آغاز شده است و تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار مگاوات از فعالیت‌های تعمیراتی، آغاز شده است.

وی افزود: همه‌ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهر، فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و باید تا پایان‌ اردیبهشت‌‌ سال بعد به پایان برسد. چرا که از خرداد با افزایش مصرف برق باید نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند. بنابراین اولویت‌ بخشی و تسریع در آماده‌سازی نیروگاه‌های حساس بسیار حائز اهمیت بوده و در جهت تسریع در آماده‌سازی تمام واحدهای تحت تعمیرات و رفع موانع عملیاتی آنان دستوراتی صادر شد.

پیشاهنگ ادامه داد: انجام برنامه‌ تعمیرات نیروگاه‌ها موجب آماده‌سازی واحدهای موجود برای تولید انرژی حداکثری در دوره اوج بار می‌شود و با توجه به ضرورت آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی جهت پایداری شبکه سراسری در روزهای زمستان و برنامه گذر از اوج مصرف برق سال آینده، لازم است کاهش زمان فعالیت‌ها، استفاده از مواد اولیه ایرانی در ساخت تجهیزات نیروگاهی، تمرکز بر فعالیت شبانه‌روزی و جدیت در کیفیت ارتقای آمادگی مولدهای برق در دستور کار قرار بگیرد.

/بورس پرس.

 

برچسب ها: تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی #نیروگاه برق انرژی
ارسال نظر
آخرین اخبار