۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۱۴۰۹۴۳
یک‌دهه است عزیزانی در قالب اقتصاددان! از اتمام دوره سوخت‌های فسیلی ارائه‌های شبه‌علمی آماده می‌کنند و از «بی‌ارزش شدن نفت» سخن می‌گویند. ️فارغ از نیت‌شان اما حاصلی جز به تاراج رفتن منابع راهبری کشور ندارد.
کد خبر: ۱۸۲۶۰


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حتما در طی این سال‌ها شنیده‌اید که مکرر گفته می‌شود دوران نفت و گاز و زغال سنگ و به طور کلی سوخت‌های فسیلی تمام شده است و به زودی این منابع روی دست تولیدکنندگان آن باد میکند! و دنیای غرب هم در حال حذف این منابع انرژی و حرکت به سمت انرژی‌های خورشیدی و بادی و ... است.
اما ببینیم واقعیت چیست؟

حرفهایی که جز به تاراج رفتن منابع راهبری کشور حاصلی دیگر ندارد


سال ۱۹۷۴ پیش‌بینی می‌کردند که دوران نفت و گاز و زغال‌سنگ تمام می‌شود،اما واقعیتِ ۷۰ سال اخیر آمریکا نشان می‌دهد به ترتیب زغال‌سنگ و گاز و هسته‌ای بیش‌ترین سهم و انرژی‌های خورشیدی و بادی کم‌ترین سهم را در تولید برق دارند.

حرفهایی که جز به تاراج رفتن منابع راهبری کشور حاصلی دیگر ندارد


چین هم بعد از کاهش سهم زغال‌سنگ در تولید انرژی در سال ۲۰۱۶، از «دوران کرونا و جنگ اوکراین و بحران امنیت انرژی» تولید انرژی از زغال‌سنگ را شتابان ۲ برابر کرد.
در مقیاس جهانی هم سهم زغال‌سنگ،نفت و گاز در تولید انرژی با اختلاف از سایر منابع بالاتر بوده است.

 

حرفهایی که جز به تاراج رفتن منابع راهبری کشور حاصلی دیگر ندارد
حالا این‌جا یک‌دهه است عزیزانی در قالب اقتصاددان! از اتمام دوره سوخت‌های فسیلی ارائه‌های شبه‌علمی آماده می‌کنند و از «بی‌ارزش شدن نفت» سخن می‌گویند.
️فارغ از نیت‌شان اما حاصلی جز به تاراج رفتن منابع راهبری کشور ندارد.

برچسب ها: حامل های انرژی انرژی #صنعت برق #صادرات نفت
ارسال نظر
آخرین اخبار