۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۹۱۳۹۰۰
دهقان‌کیا گفت: اگر مسئولین حداقل قانون را رعایت کنند ما دیگر به زیر مجموعه خودمان بدهکار نخواهیم بود. اگر قرار باشد کمتر از تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند به ما پول دهند واقعاً سختمان است، نمی‌توانیم جوابگوی بازنشستگان باشیم.
کد خبر: ۳۵۳۴۰

آیا تعیین حقوق ۱۸ و ۲۰ درصد سال آینده در جهت "ایجاد رفاه عمومی و رفع خط فقر" مدنظر رهبر انقلاب حرکت می‌کند یا عکس آن؟

وزیر کار به بحث دستمزد بازنشستگان ورود پیدا کند/ اگر قرار باشد کمتر از تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند به ما پول دهند، نمی‌توانیم جوابگوی بازنشستگان باشیم

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده/ هیچ منطقی برای این ارقام نیست!

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به دو مشکل عمده بازنشستگان کشور پرداخت. در ادامه بخش اول مشکلات بازنشستگان را می‌خوانید. 

دهقان‌کیا دررابطه با مشکلات بازنشستگان گفت: عمده‌ترین مشکل بازنشستگان یکی، معیشت و دیگری، درمان است که در بحث معیشت‌، انتظاراتی که ما از دولتمردان داریم، اجرای قوانین است. در ماده ۴۱ قانون کار که منابع سازمان تامین اجتماعی را تامین می‌کند، اگر آنها افزایش حقوق خوبی داشته باشند، بازنشستگان هم به همان میزان افزایش دستمزد خوبی را خواهند داشت. بنابراین درخواستمان از آقای مرتضوی، وزیر تعاون کار این است که اجرای ماده ۴۱ قانون کار را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: مخالف طرح نیستیم اما منابع و مصارف سازمان به هم می‌خورد/اگر موضوع حل نشود دچار بحران می‌شویم!

خواهش من از وزیر کار این است که امسال دستور جلسه‌شان همان تورمی باشد که بانک مرکزی اعلام می‌کند. اگر قرار است چانه‌زنی صورت گیرد بر روی سبد معیشت خانوار این اتفاق بیفتد نه تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: ماده ۴۱ قانون کار دو بند دارد؛ بند اولش تعیین دستمزد طبق تورمی است که بانک مرکزی اعلام می‌کند، بند دوم هم می‌گوید اگر با تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، مشکل مردم حل نشد باید از فرمول سبد معیشت خانوار استفاده شود. بنابراین باید اندازه آن تورم، دستمزد بازنشستگان پرداخت شود.


قیمت تمام کالا را نباید به افزایش دستمزد بازنشستگان گره بزنند/نگوینداگرافزایش دستمزد بدهیم تورم بالا می‌رود!/۹۵ درصد مشکل از جای دیگر است

رئیس کانون بازنشستگان تهران خطاب به وزیر کار مطرح کرد: خواهش من از وزیر کار این است که امسال دستور جلسه‌شان همان تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، باشد. اگر قرار است چانه زنی صورت گیرد بر روی سبد معیشت خانوار این اتفاق بیفتد نه تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند. همه می‌دانند که امروزه قیمت تمام شده یک کالا فقط ۵ درصدش مشمول حقوق است، ۹۵ درصد مشکل از جای دیگری است. این مسئله را نباید به دستمزد گره بزنیم و بگویند اگر افزایش دستمزد دهیم، تورم بالا می‌رود.

وزیر کار به بحث دستمزد بازنشستگان ورود پیدا کند/ اگر قرار باشد کمتر از تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند به ما پول دهند، نمی‌توانیم جوابگوی بازنشستگان باشیم

بیشتر بخوانید: گره ای که به دست مجلس باز شد/ بازنشستگان همچنان نگران!

اگر کمتر از تورم بانک مرکزی به ما پول دهند، واقعا نمی‌توانیم جوابگوی بازنشستگان باشیم!

دهقان‌کیا  با اشاره به حقوق بازنشستگان گفت: حداقل حقوق و دستمزد بازنشستگان ۶ میلیون و چهارصد است. ما می‌گوییم اگر مسئولین حداقل قانون را رعایت کنند ما دیگر به زیر مجموعه خودمان بدهکار نخواهیم بود اگر قرار باشد کمتر از تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند به ما پول دهند، واقعاً سختمان است، نمی‌توانیم جوابگوی بازنشستگان باشیم.

چانه زنی بر روی سبد معیشت خانوار نه تورم اعلامی بانک مرکزی

رهبری در سال ۱۴۰۱ سیاست‌های کلی صندوق تامین اجتماعی را ابلاغ و فرمودند: "ایجاد رفاه عمومی و رفع خط فقر". آیا تعیین حقوق ۱۸ و ۲۰ درصد در سال آینده ما را در جهت رفاه حرکت می‌دهد یا در جهت عکس این موضوع؟

وی افزود: در حال حاضر یک نگرانی عمده ما این است که دولت در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارسال کرده گفته که حداقل حقوق شاغلین در سال آینده ۱۸ درصد و برای بازنشستگان ۲۰ درصد است. هیچ منطقی برای این عدد و ارقام نیست و وجود ندارد. آقایان دارند رئیس جمهور را به سمت پرتگاه حرکت می‌دهند. رئیس جمهور تمام تلاشش بر این است که برای مردم خدمت کند. رهبری زمانی که در سال ۱۴۰۱ سیاست‌های کلی صندوق تامین اجتماعی را ابلاغ کردند، فرمودند که "ایجاد رفاه عمومی و رفع خط فقر". آیا تعیین حقوق ۱۸ و ۲۰ درصد در سال آینده ما را در جهت رفاه حرکت می‌دهد یا در جهت عکس این موضوع؟!

وزیر کار به بحث دستمزد بازنشستگان ورود پیدا کند/ اگر قرار باشد کمتر از تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند به ما پول دهند، نمی‌توانیم جوابگوی بازنشستگان باشیم

معیشت هم همان تورمی است که بانک مرکزی حداقل اعلام می‌کند

رئیس کانون بازنشستگان تهران در پایان به انتظار خود از رئیس جمهور پرداخت و بیان کرد: انتظار ما از ریاست جمهور این است که امسال به بحث دستمزد ورود پیدا کنند. ما آمادگی خود را در جهت برگزاری جلسه‌ای با وزیر کار، دولت و سازمان برنامه و بودجه که دلایلمان را ذکر کنیم، اعلام می‌کنیم. باید تلاش بر این باشد که سفره معیشت بازنشستگان را تامین کنیم. معیشت هم همان تورمی است که بانک مرکزی حداقل اعلام می‌کند.

چالش دوم بازنشستگان در بخش دوم این گفتگو روزهای آتی در خطوط منتشر خواهد شد.

برچسب ها: وزیر کار رهبر انقلاب بازنشستگان حقوق و دستمزد تورم وزیر رفاه خط فقر رئیس جمهور بانک مرکزی
ارسال نظر
آخرین اخبار