۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۲۲۱۶۸
بر اساس آمار در سامانه سادا حدود یک میلیون دارایی ثبت شده، 766 هزار دارایی مازاد مربوط به وزارتخانه‌ها است در حالی که کل دارایی‌هایی که معرفی کردند به 2 تا 3 هزارتا هم نمی‌رسد.
کد خبر: ۳۵۳۹۵

وزارتخانه‌ها اهتمام جدی در زمینه معرفی دارایی‌ها برای مولدسازی ندارند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مالک رحمتی در گزارش عملکرد به رئیس جمهور، اعلام کرد: تا کنون 1803 دارایی مازاد به ارزش برآوردی 129 هزار میلیارد تومان معرفی شده و طبق دستور به پیمانکاران بزرگ معرفی شده تا طرح‌های عمرانی نیمه تمام از این مسیر تامین منابع شود.

در مولد سازی خام فروشی ممنوع است و تا کنون 471 ملک بزرگ ارزش افزایی شده که در مجاری قانونی برای اخذ مصوبات جریان دارد. همچنین 85 ملک آگهی و به اندازه 2.2 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شد.

فروش دارایی های مازاد دولت طی سال جاری معادل مجموع 4 سال گذشته است. از سال 98 حدود 250 میلیارد تومان، سال 99 حدود 1.4 هزار میلیارد تومان، سال 1401 بالغ بر هزار میلیارد تومان و سال جاری 2.2 هزار میلیارد تومان فروخته شد. آنچه مولد سازی را تسریع می‌کند، استفاده بهینه ازظرفیت‌های آیین نامه متقن آن است که دست را در بهره وری حداکثری از دارایی‌های مازاد دولت باز کرده است.

طبق برنامه مصوب، دستگاه‌ها باید طرح‌های چند ده هزار میلیار تومانی را از طریق مولدسازی اجرا کنند اما وزارتخانه‌ها اهتمام جدی در زمینه معرفی دارایی‌ها برای مولدسازی ندارند. به نحوی که بر اساس آمار در سامانه سادا حدود یک میلیون دارایی ثبت شده، 766 هزار دارایی مازاد مربوط به وزارتخانه‌ها است در حالی که کل دارایی‌هایی که معرفی کردند به 2 تا 3 هزارتا هم نمی‌رسد.

 

برچسب ها: #مولدسازی دارایی‌های دولت #سازمان خصوصی سازی رئیس جمهور
ارسال نظر
آخرین اخبار