۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۱۷۲۸۰۶
وزیر اقتصاد گفت: طبق تصمیم کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت، ۱۸۵۱ ملک مازاد به عنوان مولدسازی تصویب شده و فروش ۴۲۵ ملک در دستور کار هیئت بوده که طی هفته‌های آینده تصویب خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۷۲۶

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احسان خاندوزی در کسوت سخنگوی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: دولت مصوبه ایی برای فروش محصولات ایران خودرو و ساپیا با قیمت حاشیه بازار ندارد و موارد مطروحه ( صورت جلسه بدون امضا مسئولان دو وزارتخانه صنعت و اقتصاد و مدیران شرکت های خودروساز مبنی بر مصوباتی جدید برای حمایت از صنعت)، اظهار نظرهای مسئولان بود.

هیچ تغییری هم در استفاده از سامانه یکپارچه خودرو نیستو چون استفاده از خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای موجب افزایش قیمت می شود و دولت بر استفاده از سامانه یکپارچه تاکید دارد و تدبیر اصلی وزارت صنعت هم باید ارائه ساختاری برای تعیین قیمت خودرو در چارچوب قوانین با تمرکز بیشتر بر توسعه کیفیت، افزایش فناوری‌های خودروها است باشد.

وعده فروش ۴۲۵ ملک

طبق تصمیم کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت، ۱۸۵۱ ملک مازاد به عنوان مولدسازی تصویب شده و فروش ۴۲۵ ملک در دستور کار هیئت بوده که طی هفته‌های آینده تصویب خواهد شد. همچنین ۱۴۰۲ ملک در مسیر افزایش افزایی قرار می‌گیرند تا بیشترین ارزش افزایی صورت گیرد.

۳۶۵ ملک وارد گردش کار قیمت‌گذاری و فروش شدند که ۹۰ مورد به مرحله فروش رسید.

ادعای کاهش ۶.۴ درصدی نرخ رشد نقدینگی

نرخ رشد نقدینگی طی ۱۲ ماهه منتهی به آذر، طبق آخرین آمار بانک مرکزی با کاهش ۶.۴ درصدی از ۳۳.۴ به ۲۷ درصد رسید. رشد پایه پولی هم  از ۴۵ درصد فروردین سال جاری به ۳۳.۵ درصد در پایان آذر کاهش یافت.

صندوق بین المللی پول و سایر نهادهای بین المللی هم چشم انداز اقتصاد ایران در سال جدید میلادی را کاهش تورم پیش بینی کرده اند.

مصوبه کمیسیون مجلس برای بار مالی جدید و ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت!

طی سه ماه پاییز ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شده و نرخ مشارکت اقتصادی با نیم درصد افزایش نسبت به پاییز سال گذشته به ۴۱.۵ رسیده است.

متوسط افزایش حقوق کارکنان دولت در در لایحه بودجه ۱۸ درصد و در طبقاتی از درآمد بالاتر ۲۰ درصد بود اما در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، کلمه متوسط حذف و حداقل افزایش کارکنان ۲۰ درصد لحاظ شده که منجر به بار مالی جدید و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی است. بنابراین انتظار می رود منابع جدید نیز تصویب شود تا تصمیم مجلس بدون کسری بودجه، اجرا شود.

 

برچسب ها: وزارت اقتصاد خاندوزی خودرو #مولدسازی دارایی‌های دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار