۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تعداد بازدید: ۱۶۳۲۲۱
معاون نخست‌وزیر و وزیر حمل و نقل ایتالیا گفت که تمامی مسابقات المپیک زمستانی آینده باید در ایتالیا برگزار شود.
کد خبر: ۳۵۳۹۰
تاکید مقامات ایتالیا به برگزاری المپیک زمستانی 2026
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در ایتالیا، تصمیم‌گیری در مورد بازسازی پیست مخروبه چزانا برای برگزاری مسابقات سورتمه، اسکلتون و لوژ در بازی‌های المپیک 2026 تا ژانویه به تعویق افتاد.

دولت ایتالیا به گزینه برگزاری مسابقات سورتمه،اسکلتون و لوژ در بازی‌های المپیک زمستانی 2026 در کورتینا دوامپزو بازگشته است. پیست مخروبه چزانا بیش از 10 سال است که متروکه بوده و نیاز به بازسازی گسترده دارد.

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر و وزیر حمل و نقل ایتالیا گفت که تمامی مسابقات المپیک زمستانی آینده باید در ایتالیا برگزار شود. این همان چیزی است که ما در این وزارتخانه بدون صرف  یک یورو اضافی و بدون اتلاف وقت روی آن کار می‌کنیم. مهندسان به من گفتند که هنوز زمان کافی برای ساخت این مسیر داریم و در حال کار روی آن هستیم.

آخرین مهلت تصمیم‌گیری ایتالیا ژانویه 2024 است. در این ماه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تصمیم خواهد گرفت که آیا این مسابقات المپیک را در ایتالیا برگزار کند یا خیر. مسئولان برگزاری المپیک 2026 به دلیل نداشتن  پیست مناسب لوژ و سورتمه برای تعیین محل برگزاری مسابقات با مشکلات جدی مواجه شدند. پیش از این، آنها گزارش داده بودند که IOC به دلیل کمبود سرمایه‌گذار برای بازسازی پیست کورتینا دوامپزو، خواستار انتقال این مسابقت به کشور دیگری شده است. 

پیست‌های ایگلز (اتریش) و سنت موریتز (سوئیس) به عنوان گزینه‌های جایگزین در نظر گرفته می‌شوند. لیک پلاسید (آمریکا) نیز نامزدی خود را مطرح کرد.

/تسنیم.

 
برچسب ها: کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) المپیک ایتالیا
ارسال نظر
آخرین اخبار