۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
تعداد بازدید: ۳۵۴۶۱۶
هشدار معاون فنی سابق پلیس فتا در گفتگو با خطوط:
طباطبایی گفت: برخی مناسبت‌ها همانند شب یلدا فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم می‌کند. این افراد با استفاده از این فرصت‌ها و تبلیغات اقناع کننده‌ای که در فضای مجازی انجام می‌دهند، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند
کد خبر: ۳۵۴۱۴

تحریک مردم با تخفیف شب یلدایی/ هشدار به خریداران آنلاین

شب یلدا فرصتی برای کلاهبرداران/ به پیام‌های اینستاگرام توجه نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا طباطبایی متخصص جرائم رایانه‌ای و پولشویی و معاون فنی سابقه پلیس فتای کشور به مناسبت شب یلدا و جرائمی که در این نوع مناسبت‌ها رخ می‌دهد با خبرنگار خطوط به گفتگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: ۱۱۰ املاک در اختیار افراد غیر پس گرفته شد/ناامن سازی فضا برای متخلفین!

بیشتر کلاهبرداران فضای مجازی می‌خواهند مردم را تحریک کنند مثلاً یک جنسی که قیمتش بالا است را به قیمت بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنند و اسم آن را تخفیف شب یلدایی می‌گذارند در حالی که واقعیت ندارد.

طباطبایی گفت: برخی مناسبت‌ها همانند شب یلدا فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم می‌کند. این افراد با استفاده از این فرصت‌ها و تبلیغات اقناع کننده‌ای که در فضای مجازی انجام می‌دهند، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند به عنوان مثال با تخفیف‌هایی که اعلام می‌کنند و با پیشنهادهایی که ارائه می‌دهند سعی می‌کند مخاطب را جذب کنند و در واقع آن را تحریک کنند. کلاهبرداران با استفاده از این روش یا محصول مورد نظر مخاطب را ارسال نمی‌کنند یا به صورت فیک ارسال می‌کنند یا اینکه اقدام به دسترسی به کارت بانکی آن مخاطب می‌کنند و به این طریق شخص قربانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بارزترین ویژگی‌ های کلاهبرداری‌ها و جرایم فضای مجازی/مردم از جرم رخ داده مستندسازی کنند!

وی ادامه داد: بیشتر این اشخاص می‌خواهند مردم را تحریک کنند مثلاً یک جنسی که قیمتش بالا است را به قیمت بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنند و اسم آن را تخفیف شب یلدایی می‌گذارند در حالی که واقعیت ندارد.

تحریک مردم با تخفیف شب یلدایی/ هشدار به خریداران آنلاین

متخصص جرائم رایانه‌ای و پولشویی خاطرنشان کرد: این چنین کلاهبرداری‌ها بیشتر در تلگرام و اینستاگرام به دلیل فیلتر بودن آن رخ می‌دهد به دلیل اینکه احتمال شناسایی شخص مجرم در این نوع شبکه‌ها با وجود فیلترینگ سخت‌تر است. 

مراقب باشیم که اگر جنسی را درخواست خرید می‌کنیم حتماً تلاشمان این باشد که هزینه‌اش را بعد از اینکه محصول به دستمان رسید پرداخت کنیم. به پیام‌های داخل اینستاگرام توجه نکنید، به هر شخصی که پیام می‌دهید از آن درخواست شماره کنید و با آن صحبت کنید.

معاون فنی سابقه پلیس فتای کشور خطاب به مردم هشدار داد: در این زمینه لازم است دقت کافی را داشته باشیم و به هیچ عنوان تحت تاثیر این تبلیغات قرار نگیریم. مراقب باشیم که اگر جنسی را درخواست خرید می‌کنیم حتماً تلاشمان این باشد که هزینه‌اش را بعد از اینکه محصول به دستمان رسید پرداخت کنیم. به پیام‌های داخل اینستاگرام توجه نکنید، به هر شخصی که پیام می‌دهید از آن درخواست شماره کنید و با آن صحبت کنید. اگر شماره‌ای از آن شخص داشته باشید اگر مشکلی رخ دهد، پیدا کردنش امکان‌پذیر است.

برچسب ها: شب یلدا خریداینترنتی هشدار خریداران طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار