۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید: ۱۴۵۲۳۶
رییس اتحادیه قنادان و شیرین فروشان تهران گفت: با توجه به اینکه شب یلدا را پیش رو داریم اعلام می‌کنم که هیچ نوع افزایش قیمت شیرینی نخواهیم داشت و اجازه افزایش قیمت نیز نمی‌دهیم.
کد خبر: ۲۸۱۱

علی بهرمند؛ رییس اتحادیه قنادان و شیرین فروشان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی خطوط با بیان اینکه صنف ما نسبت به سایر صنوف آسیب زیادی در ایام کرونا متحمل شد، گفت: با توجه به شیوع ویروش کرونا در کشور که مصادف با ایام عید بود همکاران بنده متضرر شده و عده‌ای نیز سرمایه‌های خود را از دست دادند.

تعطیلی ۲۰۰ قنادی در ایام کرونا/ مردم توان خرید شیرینی ندارند

وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن نرخ اجاره بها، نوسان قیمت‌ها و کمبود برخی از مواد اصلی، حدودا ۲۰۰ واحد در ایام کرونا مجبور به تعطیلی شدند از سوی دیگر شرایط اقتصادی مردم توان خرید آن‌ها را کاهش داد که همگی این عوامل دست به دست هم دادند تا شاهد کاهش تقاضا در بازار باشیم.

افزایش قیمت شیرینی به دلیل وجود بازار سیاه

رییس اتحادیه قنادان تهران تصریح کرد: قبول داریم که قیمت شیرینی نسبت به سال قبل بالا رفته است، ولی زمانیکه ما هم مواد اولیه را گران می خریم چاره‌ای جز افزایش قیمت نداریم خواهش ما از دولت محترم این است که بازار و قیمت‌ها را ساماندهی کند به طور مثال واحد‌های فعال ما با مشکل تامین روغن مخصوص قنادی مواجه هستند، زیرا دولت این روغن را به جای اینکه به دست ما برساند به بنکدار و دلال می دهد و ما ناچار هستیم این ماده را با قیمت چند برابری از بازار آزاد تهیه کنیم.

قیمت روغن قنادی بدون واسطه ۱۸۰ از دلال ۴۰۰ هزار تومان

بهرمند خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم روغن را از شرکت و بدون واسطه بخریم می توانیم با قیمت ۱۸۰ هزار تومان خریداری کنیم، ولی متاسفانه مجبوریم از دلال با قیمت ۴۰۰ هزار تومان تهیه کنیم که این موضوع سبب ضرر تولیدکننده می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شب یلدا را پیش رو داریم اعلام میکنم که هیچ نوع افزایش قیمت شیرینی نخواهیم داشت و اجازه افزایش قیمت نیز نمیدهیم، ولی خواهش مان از دولت این است که با نظارت بیشتر قیمت مواد اولیه را سامان دهد.

قیمت یک کیلو انواع شیرینی

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان تهران با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمت نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: قیمت هر ۱ کیلو شیرینی‌تر برای واحد‌های درجه یک ۷۸ هزار تومان و واحد‌های درجه دو ۶۰ هزار تومان، شیرینی گل محمدی در واحد‌های درجه یک ۶۵ هزار تومان و واحد‌های درجه دو ۵۰ هزار تومان، شیرینی زبان و پاپیون هر یک کیلو در واحد‌های درجه یک ۶۵ تومان و واحد‌های درجه دو ۵۰ هزار تومان و کیک یزدی نیز در واحد‌های درجه یک ۴۹ هزار تومان و واحد‌های درجه دو ۳۹ هزار تومان می‌باید.

بهرمند در پایان گفت: قیمت کیک توافقی بوده و قیمت مصوب ندارد، زیرا عرضه و تقاضا و مواد مصرفی است که قیمت هر کیلو کیک را تعیین می کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرینی شب یلدا
ارسال نظر
آخرین اخبار