۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۳۷۰۷۹۸
معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه امسال در تولید ماشین آلات معدنی شاهد افزایش ۴۰ درصدی خواهیم بود، عنوان کرد: نکته‌ای که در دستور کار ما قرار دارد این است که تمام ظرفیت داخلی باید فعال شوند.
کد خبر: ۳۵۴۴۰

بیش از ۱۵۰۰۰ دستگاه ماشین نیاز به نوسازی دارند/صادرات و واردات را نمی‌خواهیم مقابل یکدیگر قرار دهیم!

تولید 5000 دستگاه ماشین آلات معدنی تا پایان سال | افزایش 40 درصدی را تا رسیدن به صادرات دنبال خواهیم کرد

 

سید محمد موسوی، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اظهار کرد: بازار به عنوان ناموس هر کشور شناخته می‌شود و اولین کاری که دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار داد خارج کردن شرکت‌های معظمی همچون ماشین سازی اراک، آذران و هپکو از رکود بود. ما زمانی در هپکو ظرفیت تولید 2800 دستگاه ماشین معدنی در سال را داشتیم، اما متاسفانه شاهد یک دهه رکود و مشکلات عمده کارگری و عدم تولید در این شرکت بودیم.

بیشتر بخوانید: تولید همزمان کوچکترین غلطک تا سنگین ترین ماشین معدنی

 

تولید 5000 دستگاه ماشین آلات معدنی تا پایان سال | افزایش 40 درصدی را تا رسیدن به صادرات دنبال خواهیم کرد

 

بیش از 15000 دستگاه ماشین نیاز به نوسازی دارند

وی ادامه داد: سال گذشته با حضور ریاست محترم جمهور این شرکت شروع به فعالیت کرد در حالی که پنجاه روز حساب‌های این شرکت کاملاً خالی بود، اما در سفر استانی رییس‌جمهور دستور آغاز فعالیت هپکو را صادر کرد و خوشبختانه طبق گزارشات مدیرعامل این شرکت در سال گذشته بیش از سیصد دستگاه ماشین آلات معدنی ساخته و تحویل معدنکاران داده شده کهامسال هم طبق گزارشات داده شده 180 دستگاه ماشین تحویل داده شده و حدود 600 دستگاه در حال ساخت است که تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

در سال 1401 با افزایش 100 درصدی تولید به عدد 3500 دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی رسیدیم که این عدد رقم خوبی است و نشان دهنده دو برابر شدن ظرفیت‌های موجود است اما کافی نیست.
موسوی تصریح کرد: ما موظف هستیم تا دست معدنکاران را پر کنیم و بنابر گزارشات معاونت معدنی وزارت صمت بیش از 15000 دستگاه ماشین نیاز به نوسازی دارند. ما در سال 1401 با افزایش 100 درصدی تولید به عدد 3500 دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی رسیدیم که این عدد رقم خوبی است و نشان دهنده دو برابر شدن ظرفیت‌های موجود است، اما کافی نیست. به امید خدا امسال شاهد افزایش 40 درصدی خواهیم بود و به تولید 5000 دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی خواهیم رسید و این روند را به مدت سه سال پشت سر هم تکرار خواهیم کرد تا محصولات با حضور برندهای ایرانی را در بازارهای جهانی برای صادرات شاهد باشیم.
 
فعال شدن تمام ظرفیت داخلی برای تولید ماشین آلات معدنی
 
معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در پاسخ به این سوال خبرنگار خطوط  که با توجه به انتقادات معدنکاران شرکت کننده در میزگرهای خطوط از فرسوده بودن ماشین آلات معدنی از یک سو و عدم امکان واردات از سوی دیگر، آیا شما به عنوان نماینده دولت و متولی واردات ماشین آلات مخالف واردات ماشی آلات معدنی هستید یا موافق؟ خاطر نشان کرد: در بحث صادرات و واردات نمی‌خواهیم این دو مقوله را مقابل یکدیگر قرار دهیم، رئیس جمهور چین نیز در نمایشگاهی که در این زمینه در آن کشور برگزار شده بود از تمام صادر کنندگان به آن کشور تشکر و قدردانی کرد، اما نکته‌ حائز اهمیت که در دستور کار ما قرار دارد این است که تمام ظرفیت تولید ماشین آلات داخلی باید فعال شوند.
 
برچسب ها: معدن ماشین آلات معدنی #وزارت صمت ویدیو #مواد معدنی #صنایع معدنی معدنکاران حوزه معدن صادرات واردات
ارسال نظر
آخرین اخبار